240. Marea Maestră Adela angelica, “marchiza îngerilor”
240. Marea Maestră Adela angelica, “marchiza îngerilor” (I)
Ca un făcut, la cârma “mișcărilor” centrifuge sectare care emit pretenții la reprezentarea exclusivă a Ultra-Ortodoxiei-Rromânești s-au instalat în ultima vreme numai femei, una și una. Pucioșii sunt conduși cu mână de fier, de 20 de ani încoace, de lelița Mihaela Tărcuță, care a preluat prin presiuni și intimidări “sceptrul proorociei” de la Maria Tudorache, care la rândul ei îl moștenise de la sora ei, “șfânta Verginica”. Tăicuțul Visarion Iugulescu a fost moștenit și el de o adeptă mai iute de mână și de picior, “sora Elena”, zisă și “sora Nuți Mare”, care s-a instalat fără drept de apel în fruntea bucatelor, îndată ce „Tăicuțul” a dat ortul popii. Până și Vasilica Barbu Gurău (cunoscută mai ales cu numele călugăresc “maica Veronica”) și-a lăsat doctrina revoluționară pe mâna unui grup de foste măicuțe de la Vladimirești, care deranjează în mod sistematic slujbele în diverse biserici (mai ales la sarbători), cu scandări împotriva conducerii BOR și a patriarhului în special. Marele Maestru și Învățător Francisc Maitreya a fost urmat la “tron” de Marea Maestră Adela.
A. Asemănări și deosebiri
"Cine se aseamănă, se adună". Problema pe care o ridică acești "mișcăriști" ai Ortodoxiei (“Ostașii” de la Deva, Maitreyștii, Pucioșii, Ioneștii, Ucenicii Sfântului Ilie, Dogarii, Desankiștii, Messianicii, Visarioniștii, etc., etc.) este problema "drobului de sare": ea este mult mai complexă decât pare, dar în același timp este extrem de simplă: ei sunt semințele schismei în biserică! Să ne amintim de lecțiile istoriei: oare "tudoriștii" n-au fost și ei la început "buni ortodocși"? Cum de au devenit ei neoprotestanți pentru vecie? Oare Tudor Popescu nu era un bun preot creștin ortodox, care a vrut numai binele Bisericii (lui)?
În general, întemeietorii acestor "lucrări" și "mișcări" centrifuge au fost oameni de bună credință, sinceri în convingerile lor, devotați Ortodoxiei și plini de râvnă. Ei au încercat de jos în sus, prin mijloace proprii (prima greșeală!) să corecteze unele neajunsuri observate de ei în Biserică. În acest scop, ei au făcut multe, sau chiar foate multe fapte bune, dar au creat și inovații formale (a doua greșeală!) legate de portul creștinesc, de relațiile sociale, de conduita exterioară, sau de administrație. Exemplu de inovație: numirea unor "Epitropi (și Epitropițe !) ai Lucrării Visarioniste" de către Tăicuțu' Visarion. Inovațiile au creat la rândul lor două, trei sau mai multe categorii de creștini. De exemplu: creștine fără batic pe cap și creștine mai cu moț, dar cu batic pe cap (nu numai la rugăciune, ci permanent, ziua și noaptea). Alt exemplu: creștinii care cântă la slujbe numai cântări aprobate de biserică, și creștini care cântă la slujbe și alte cântări, considerate de ei "mult mai frumoase și mai înălțătoare și mai folositoare" decât primele]. Apoi, unii dintre ei au venit și cu "mici ajustări" care vizau aspecte dogmatice (a treia greșeală!). Apoi, treptat, liderii mișcăriști au scăpat frâiele din mână. Ucenicii lor au luat-o razna și n-au mai putut fi controlați. Unii s-au organizat de-a binelea în secte (exemplu: facțiunea schismatică neoprotestantă de la Deva a "Oastei Domnului"). Neoprotestantismul a pătruns așadar în Biserica Ortodoxă nu din exterior (căci acest lucru nu s-a dovedit a fi posibil!) ci din interior! Și acum vin admiratorii lor și zic: Întemeietorii de "Lucrări" și de "Mișcări" și de "Oști" Ortodoxe n-au nici o vină! Vina aparține exclusiv ucenicilor lor! Ei și numai ei sunt vinovați de micile-marile abateri! Să nu-i mai denigrăm, deci, pe întemeietori, că nu ei au greșit; ci să ne concentrăm numai pe pericolele care vin din exterior!
Orice facțiune fundamentalistă pseudo-ortodoxă are în ea germenii mândriei și ai schismei. Promotorii ei nu pot fi absolviți de urmări, nici măcar după moartea lor. De aceea marii duhovnici și teologii au fost mereu sceptici când au auzit de apariția uneia sau alteia dintre mișcările puritane care vor să corecteze din temelii Ortodoxia, ajunsă (după părerea lor) la un impas intolerabil. De aceea, pozițiile intransigente ale părintelui Ilie Cleopa, a părintelui Arsenie Papacioc, a părintelui Sofian Boghiu, a părintelui Petre David și a părintelui David Pestroiu față de cele mai mici "devieri" sau "abateri" ale acestor "mișcăriști în piei de miei" și "lucrători pe la spate" sunt corecte și binevenite. Ele sunt un semnal de alarmă pentru ce a fost și pentru ce va urma în mod inevitabil în Biserică, dacă toleranța este greșit înțeleasă de membrii ei.
Biserica a păstrat întotdeauna calea moderată de-a lungul veacurilor, ferindu-se de excese, al căror rezultat inevitabil este căderea în suficiență și în mândrie.
Atitudinea aparent tolerantă a unor ierarhi față de acești "mișcăriști" și "lucrători" (pe la spate) este una înțeleaptă, dar nu trebuie înțeleasă greșit, ca fiind încurajatoare. Ea lasă o portiță de întoarcere oilor celor rătăcite - doar atât! Faptul că episcopul X a binecuvântat cartea Y, arătând că este bună în conținutul ei, este doar un gest de dreptate și de bunăvoință, dar el nu trebuie speculat și nu-l legitimează pe autorul cărții în toate acțiunile și luările lui de poziție, ci numai în ceea ce a scris în cartea respectivă.
Sora Elena și Visarioniștii (“Fiii Tăicuțului”) promovează și în prezent “căsătoriile albe” și nunta fără lăutari, obiceiuri care se regăseau aidoma și la Pucioși până a veni la cârma sectei lor Mihaela Tărcuță , care a lansat noutatea excluderii totale a căsătoriilor din viața adepților ei, pe motiv că Taina Căsătoriei ar fi o formă de legiferare a desfrânării trupești în familie. Membrii ambelor secte se exteriorizează formal printr-o vestimentație specifică ( la visarioniști: haine negre, basmale albe sau albastre, excluderea podoabelor de orice fel; la pucioși: haine de culoare albă sau neagră din fibre naturale, excluderea podoabelor și a ceasurilor de mână, barbă și părul lung la bărbați )
“Sora Nuți” ( o femeie de peste 50 de ani, divorțată), încă de pe vremea când fusese aleasă “epitrop” și “toiag” de către taica Visarion, reușise să atragă în jurul ei mai mulți tineri și tinere cu care se întâlnea într-o casă particulară din Constanța. Acolo sectanții se rugau împreună și cântau imnele sectei, sub severa coordonare a stăpânei lor. Nuți le interzicea tinerilor să participe la distracțiile lumești, cum ar fi să asculte “muzica lumească” sau să se uite la televizor.
Last edited by mariamargareta; 26.07.2010 at 13:48:37.
|