View Single Post
  #537  
Vechi 26.07.2010, 22:20:30
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data īnregistrćrii: 13.03.2010
Locažie: Romānia
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Medicina contemporanć și vindecćrile ei 33

Alt fapt s-a petrecut īn istoria Georgiei Evului Mediu: īn secolul XIII, regina Rusudan a Georgiei a cerut ajutor din Occident contra invaziei mongole. Ea a scris chiar si papei din Roma cerīnd un minim ajutor militar. Si care a fost rãspunsul papei? Papa a trimis reginei un ajutor imediat: cinci misionari romano-catolici. Apare īnsã imediat si īntrebarea fireascã: cum se mai pot declara romano-catolicii prietenii si fratii Ortodoxiei, cīnd ei si acum īncurajeazã si-si īntãresc prozelitismul īn tãrile ortodoxe ale Europei rãsãritene? Sã ne amintim doar Colegiile din Roma deschise pentru greci sau pentru romāni, cu scopul declarat "sã constituie pepiniere pentru viitorii apostoli ai acestor popoare"[2]. Se gãsesc de asemenea īn Roma si alte institute fãcute pentru a sustine o intensã propagandã catolicã īn rīndul popoarelor din Orient: "Institutum Pontificium Orientale" (din 1917), "Institutul Biblic Pontifical" (pentru promovarea uniatismului prin studii si publicatii). Din 1921 functioneazã la Roma un institut special pentru rusi, numit "Russicum", si īn 1937 la Roma s-a desfãsurat primul "Congres International pentru Orientul Crestin"[3].
Aggiornamento īn teologia romano-catolicã
Īn vremurile de azi, atitudinile ierarhilor si teologilor romano-catolici devin din ce īn ce mai scandaloase. Astfel, īntr-un articol apãrut īn "The Washington Post", vineri, 25 Octombrie 1996, pagina A1-A14, Academia Stiintificã Pontificalã dãdea publicitãtii un document oficial privind tema principalã a acelei īntīlniri: originile si evolutia vietii pe pãmīnt! Mentionãm cã raportul anual al acestei Academii reuneste savanti renumiti din īntreaga lume, catolici sau nu, multi dintre ei laureati ai Premiilor Nobel. Si iatã declaratia apartinīnd papei Ioan Paul al II-lea, declaratie publicatã īn numãrul mai sus amintit din "The Washington Post": "Astãzi, mai mult decīt acum 50 de ani, cunostintele stiintei moderne ne fac sã concluzionãm cã teoria evolutionistã este mai mult decīt o ipotezã... Rezultatele cercetãrilor stiintifice, nu rationate sau induse, ci īntreprinse separat de savanti, constituie ele īnsele un argument major īn favoarea acestei teorii." David Beyers, directorul executiv al Comitetului pentru Stiintã si Valori Umane din cadrul Conferintei Episcopilor Catolici, a spus cu aceastã ocazie: "Acesta este un pas important: Biserica si-a schimbat opiniile. Ieri, Biserica spunea cã esti liber sã accepti evolutia sau orice formã de creationism. Astãzi Biserica declarã cã vom accepta evolutia care, īn orice caz, existã, de facto. Cine se mai īndoieste astãzi īn Biserica Romano-Catolicã asupra evolutiei? Eu cred cã nimeni." Iatã asadar cum declaratiile papei si ale oficialilor catolici neagã īntreg referatul scripturistic al Genezei. Ca si pentru toate ereziile promovate de romano-catolici, aceasta ne face sã ne īntrebãm cum este posibil sã considerãm biserica romano-catolicã drept bisericã "sorã" si sã ne numim cu mīndrie "frati īn credintã" cu partizanii lui Darwin? Si ceea ce este cu mult mai scandalos, este cã declaratia papei reprezintã un rãspuns la faimoasa "Humani Generis" - scrisoarea enciclicã datã de papa Pius XII īn 1950. Īn acea enciclicã, papa Pius concluziona cã "teoria evolutionistã reprezintã o serioasã ipotezã"[4].
Iatã asadar cum gradul de apostazie al romano-catolicilor creste generatie cu generatie. Dar prima falsificare a Sfintei Scripturi fãcutã de actualul papã Ioan Paul al II-lea, a fost atunci cīnd a omis acele versete care īi acuzau pe iudei de rãstignirea Mīntuitorului Hristos. Multi īsi amintesc poate de discutiile stīrnite īn jurul cazului lui Marcel June; el este profesor de teologie īn Franta si a fost adus īn fata justitiei de cãtre o organizatie anti-defãimare evreiascã asociatã cu cardinalul catolic Etchegaray. Motivul invocat a fost instigarea la urã de rasã, īntrucīt profesorul a protestat contra falsificãrii Bibliei, prin scoaterea acelor pasaje acuzative īn mod direct pentru evrei.[5] O personalitate de marcã a conciliului Vatican II a fost Jules Isaac. El a lucrat timp de 20 de ani la purificarea bisericii romano-catolice de orice "antisemitism". Pe 13 iunie 1960, el a fost primit īn audientã de papa Ioan VI; dupã aceastã īntrevedere cardinalul Augustin Bea a fost īnsãrcinat sã studieze mai bine cum s-ar putea stīrpi orice urmã de antisemitism īn biserica romano-catolicã. Ca rezultat, pe 20 noiembrie 1964, s-a adoptat o schemã de reconciliere a religiei crestine cu iudaismul (Leon de Poncins, "Judaism and Vatican"). Pentru conceperea acestei scheme, cardinalul Augustin Bea (pe numele sãu adevãrat, Beheim) s-a īntīlnit la Roma cu rabinul Abraham J.Herschel, de la Seminarul Evreiesc din New York; īn acelasi timp, dr. Nahum Goldmann, seful Conferintei Internationale a Organizatiilor Evreiesti, īmpreunã cu alti reprezentanti ai lojei masonice iudaice B'nai B'rith s-au īntīlnit la Roma cu papa. Jules Isaac i-a cerut papei sã se renunte la acel versete despre patimile Mīntuitorului si despre rãstignire, el spunīnd: "cei patru evanghelisti au fost niste scornitori si calomniatori ai poporului evreu, fãrã sã aibã vreun motiv real. Nici pãrintii bisericii nu sunt mai buni; ei sunt defãimãtori plini de otravã, vinovati de genocid."[6] Papa Paul VI, scria la 2 aprilie 1969, dupã Conciliul Vatican II cã de acum se va propovãdui īn lume un crestinism cosmetizat: "Atractiv, plãcut, pozitiv, acceptabil si amiabil; prieten al vietii, al omului si chiar al lucrurilor lumesti... un crestinism indulgent, deschis, liber, descãtusat de rigiditatea Evului Mediu si eliberat de interpretãri pesimiste privind oamenii si obiceiurile lor."[7] Contributia lui Augustin Bea la recunoasterea - adoptatã de Conciliul Vatican II - a faptului cã evreii nu sunt vinovati de rãstignirea lui Iisus Hristos, a fost īnalt apreciatã de revista evreiascã "The Jewish Sentinel" (Chicago, 26 noiembrie 1964). Revista "Look", īn numãrul sãu din ianuarie 1966, apãrut dupã Conciliul II Vatican, dãdea o īnaltã apreciere cardinalului Augustin Bea si de asemenea lui Jules Isaac, drept initiatori ai acelor decizii luate de Conciliul II Vatican asupra absolvirii evreilor de orice vinã privind rãstignirea Mīntuitorului Iisus Hristos.[8] Dupã numai 8 ani, Reuniunea Episcopatului Francez adopta la 16 aprilie 1973, īn asa numitele "Directive Spirituale", urmãtoarele patru principii recomandate de biserica romano-catolicã: 1. Īn ciuda refuzului lor de a-L accepta pe Mīntuitorul Iisus Hristos ca pe Mesia, mozaismul este astãzi o binecuvīntare pentru īntreaga lume. 2. Iudeii au astãzi "o misiune universalã īn lumea īntreagã"[9] si Biserica crestinã trebuie sã urmeze "acelasi plan universal al mīntuirii".[10] 3. Atentia comunã atīt iudeilor cīt si crestinilor este īndreptatã cãtre aceeasi erã mesianicã. 4. Mai mult decīt aceastã aventurã teologicã a Episcopatului Catolic Francez, este urmãtoarea declaratie a cardinalului Etchegaray despre relatiile dintre Biserica crestinã si iudei: "aceste relatii privesc Biserica nu numai īn aspectele ei exterioare, ci si īn aspectele ei interne, cum ar fi īnsãsi definitia Bisericii".[11] Acelasi cardinal vede relatiile dintre mozaism si Biserica crestinã ca "o asiduã competitie īntre cei care īncã īl asteaptã pe viitorul Mesia si cei care asteaptã a doua venire a Lui."[12]
Dupã aceste scandaloase consideratii ale ierarhiei romano-catolice, ne īntrebãm dacã acestia mai pot fi oare numiti crestini; īntreaga imnografie ortodoxã si īn special cīntãrile Postului Mare se referã la pierderea caracterului mīntuitor al Legii celei Vechi, odatã cu Īntruparea, Rãstignirea, Moartea si Īnvierea lui Hristos Iisus, Dumnezeul cel adevãrat. Numai respectarea Legii Vechiului Testament, fãrã acceptarea lui Iisus Hristos ca pe Fiul Tatãlui Ceresc si Dumnezeu adevãrat, nu poate duce la mīntuire. Vechiul Testament are desigur importanta lui covīrsitoare, proorocind despre certitudinea venirii lui Mesia. Profetii Vechiului Testament vorbesc despre Mīntuitorul si despre Īmpãrãtia Lui, despre Maica Domnului, despre Noul Templu - Biserica lui Hristos - mai strãlucitor si mai plin de slavã decīt templul iudeilor din Ierusalim. Mesia Hristos a venit deja pentru noi crestinii, pe cīnd iudeii īncã Īl mai asteaptã; orbirea si īnvīrtosarea inimilor lor rãmīn si astãzi aceleasi ca pe vremea Mīntuitorului. Legalismul, formalismul, rãstãlmãcirea pīnã la extrem a Legii, persistã si azi ca atunci cīnd Mīntuitorul īi īnvinuia pe cãrturari si pe farisei cã īnteleg semnele schimbãrii timpului privind la cer, cīnd e soare sau e nor, dar nu īnteleg semnele plinirii vremii. Īnsusi mīntuitorul Hristos a spus cã El nu a venit sã strice Legea, ci sã o plineascã. Cu aceeasi semnificatie este si urmãtorul fragment dintr-un imn ortodox. Acesta confirmã credinta Bisericii Ortodoxe cã pãstrīnd numai vechile porunci ale Vechiului Testament si totodatã negīnd dumnezeirea persoanei Mīntuitorului, asa cum fac iudeii, reprezintã o vesnicã osīndã: "O, adunãturã vicleanã si desfrīnatã (adicã sinagoga)... de ce tii Legãmīntul dacã nu esti mostenitoarea lui? De ca te lauzi cu Tatãl, dacã nu ai primit pe Fiul?"[13]
__________________
1Ioan 4:1
Iubižilor, nu daži crezare oricćrui duh, ci cercaži duhurile dacć sunt de la Dumnezeu, fiindcć mulži prooroci mincinoŗi au ieŗit īn lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atāta adevćr se aflć īn spusele cuiva cātć siguranžć īi dau smerenia, blāndežea ŗi dragostea"

Acum este publicatć ŗi viaža (audio) Bćtrānului care mi-a lćmurit credinža īn iubire, aici:
Fratele Traian Bćdćrću (Tćtćicć)

Pentru cine doreŗte sć fie ctitor la Catedrala Māntuirii Neamului, iatć legćtura.
Reply With Quote