Medicina contemporanć și vindecćrile ei 33
De cīnd a īnceput studiile sale teologice, papa Ioan Paul al II-lea a fost influentat de duhul filosofilor necrestini modernisti: Husserl, Kierkegaard, Scheler, Rudolf Steiner si de asemenea de teoriilor eronate ale lui Hans Urs von Balthasar. Iatã un exemplu din declaratiile caracteristice ale papei Ioan Paul al II-lea: "Este nevoie sã separãm crestinismul de forma lui europeanã. Popoarele cu o culturã strãveche au dificultãti īn a accepta crestinismul, īntrucīt aceastã religie le este prezentatã īn formulele ei europene... Īntelegem cã se impune o africanizare, o indianizare, o niponizare a slujbelor noastre crestine."[14] Teologul ortodox, va vedea, fãrã īndoialã, īn aceastã declaratie a papei, greseala tipicã a catolicilor privind conceptia despre mīntuire, despre Traditie si despre adevãrul mīntuitor, anume: cã toate acestea sunt numai o chestiune de mostenire culturalã. Actuala conversie pãgīnã a romano-catolicismului nu a īnceput īnsã cu Conciliul Vatican II. A fost un proces īndelungat, īnceput īn acel moment cīnd s-au introdus primele erori dogmatice īn teologia apuseanã. Nu papa Ioan Paul al II-lea sau predecesorii sãi au distrus romano-catolicismul; romano-catolicii īnsisi au īncetat de a mai fi Bisericã īn momentul īn care s-au separat de Trupul cel Unul al Sfintei, Soborniceascã si Apostoleascã Bisericã - Biserica Ortodoxã.
Si ce īnteleg romano-catolicii practic prin aceastã "adaptare culturalã" a vietii Bisericii? Īn mai 1985, vizitīnd Belgia, papa Ioan Paul al II a declarat cã atīt musulmanii cīt si crestinii sunt supusii aceluiasi Dumnezeu, utilizīnd fiecare "cãrtile noastre sfinte corespunzãtoare". Astfel, papa pare sã fi uitat cã īn una din aceste "cãrti sfinte" - īn Coran, sunt scrise urmãtoarele blasfemii: "Sunt 11 lucruri spurcate - urina, excrementele, sperma, oasele, sīngele, cīinele, porcul, bãrbatul si femeia ne-musulmani si treimea."[15] Si īncã: "Cine crede īn treime este spurcat precum urina si fecalele."[16]. Īn august 1985 vizitīnd Marocul, acelasi papã a afirmat despre credinta noastrã cã este comunã atīt crestinilor cīt si musulmanilor. Aceste eforturi de a "adapta" religia crestinã la obiceiurile si traditiile culturale este foarte fructuoasã īn Europa mai mult decīt īn Asia. Pe 20 iunie 1980, o moschee s-a deschis la Lille, īntr-o fostã capelã dominicanã. Īn 1981 o moschee s-a deschis īn vechea bisericã din Mureaux. Pe 7 decembrie 1982, o altã moschee s-a deschis la Sarcelles. Īn decembrie 1984, o altã moschee s-a deschis la Roma...
Religiile pãgīne asiatice par sã beneficieze de aceeasi bunãvointã papalã. Putem mentiona urmãtoarele fapte: complimentele adresate reprezentantilor budisti si sintoisti care au fost primiti de papã la Tokio īn 1981. Laudele aduse libertãtii religioase si acelor religii care adorã natura (vizita papei la Bankok, cīnd papa s-a plecat īn fata sefului spiritual budist) Īn India, papa si-a scos pantofii pentru a aseza o ghirlandã de flori la mormīntul lui Mahatma Gandhi. Cu aceastã ocazie, papa a declarat: "omul este acea rãdãcinã pe care Biserica trebuie sã o cultive, pentru a-si rãmīne fidelã ei īnsisi..." Si mai mult: "Hindusii, budistii si crestinii se reunesc pentru a proclama adevãrul despre om si īn special privind apãrarea drepturilor omului; pentru a elimina sãrãcia, foametea, ignoranta, persecutiile."[17] Putem cu usurintã sã ne īntrebãm ce adevãruri comune despre om pot proclama īmpreunã crestinii si pãgīnii, īn momentul īn care ei nu cinstesc aceeasi divinitate. Īn Europa actiunile papei au un efect magistral. Īn 1985 la Vincennes, s-a inaugurat un templu tibetan, unde au fost "consacrati" 10 francezi drept "lama" si īntr-un timp scurt au fost consacrati alti 14 francezi drept "lama" tibetani. Īn Franta s-au estimat 30 centre religioase tibetane, la acel moment. Īn iulie 1987, un ziar local descrie modul de viatã a unui lama tibetan si mentioneazã cã multi lama au sosit īn Franta de la Darjeeling, India. Unul dintre ei si-a deschis īn Franta īn 1987, īn localitatea Plaigne, "Templul celor 1000 de Buda". Acesta este cel mai mare templu tibetan din Franta si unele dintre statui au peste 7 metri īn īnãltime. Acesti cãlugãri tibetani trãiesc aparent din donatii, īnsã cum au reusit ei atunci sã ridice un asemenea templu? Pe banii cui?[18]
Este bine stiut cã din trupul stricat al unei credinte eretice, viermuiesc si odrãslesc noi erezii. Prin urmare vor fi usor de īnteles urmãtoarele fapte uimitoare si scandaloase, nu mai putin condamnabile decīt faptele istorice despre opulenta, erorile si atitudinea ierarhiei romano-catolice departe de smerenia crestinã. La numai cīteva ore dupã īnchiderea lucrãrilor Conciliul Vatican II, Karol Wojtyla a declarat despre slujbele bisericesti īn Biserica Romano-catolicã: "totul se va schimba: cuvintele, gesturile, culorile, vesmintele, imnografia, arhitectura. Problema reformãrii Liturghiei este enormã si e dificil de prevãzut cum se va sfīrsi."[19] Anii urmãtori au adus confirmarea acestei decizii. Īn mai 1980 īn Zair, papa a consacrat 8 episcopi la o ceremonie de un milion de participanti. Preotii se legãnau īn timp ce multimea cīnta "gloria"; dupã aceea au cīntat īn Swahili, Lingala si Kikongo, acompaniati de chitare, acordeoane si tam-tamuri. Apoi, la un serviciu divin oficiat de papã la Nairobi, ofertorium-ul a fost de fapt, un ritual african: triburi de negri din Kenya au adus cosulete cu fructe, o oaie care behãia, obiecte de artizanat local. Papa īnsusi si-a asezat pe cap faimoasa podoabã "Masai", de 40 centimetri īnãltime, ornatã cu pene, iar pe umeri o mantie "Masai" rosie. Īn februarie 1982, ultima liturghie a papei īn Africa a constat din cīntece si dansuri traditionale africane, similare cu cele pe care le executau triburile africane atunci cīnd īsi ucideau sclavii īn ritualurile lor pãgīne. Douã luni mai tīrziu, Reuniunea Nationalã Liturgicã a Episcopilor din Volta Superioarã a prescris ritualul liturgic, constīnd dintr-un amalgam de asa-numite elemente crestine din dansuri traditionale, bãtãi ritmice din palme, strigãte de femei, bãtaia ritmicã a tam-tamului, pentru a marca fiecare moment mai important. Īn Postul Mare, īn Vinerea Mare, un grup de dansatori, bãrbati si femei, trebuie sã salute Crucea.[20] Īn mai 1984, papa a celebrat liturghia īn Papua - Noua Guinee. Cu aceastã ocazie, 250 de dansatori, pe jumãtate dezbrãcati si purtīnd ornamente multicolore, au executat dansurile lor rituale acompaniate de bãtãi de tobe. Īn septembrie 1984, papa a hirotonit opt diaconi īn Canada. Īn timpul acestei ceremonii, indigenii au aprins focul sacru, arzīnd plante pentru a chema Marele Spirit Ke-Jem-Manito, apoi i-au dãruit papei o panã īnmuiatã īn sīnge proaspãt. Īn 1985, īn timpul cãlãtoriei sale īn Togo, papa a declarat: "Pentru prima datã m-am rugat īmpreunã cu cei care cred īn animism."[21] De fapt, īn 1985 īn Togo, papa a participat la un ritual pãgīn propriu-zis, nemaiascunzīdu-se sub masca unei liturghii crestine. Astfel, papa īnsotit de vrãjitori s-a deplasat īntr-o pãdure. Jurnalul "L'Osservatore Romano" descrie cum papa a acceptat sã invoce puterea magicã a apei si a mortilor: "Papa a executat toate miscãrile si gesturile rituale, folosind fãinã si apã si īmprãstiindu-le pe pãmīnt īn mai multe directii. Dupã aceea, el īnsusi s-a plecat la pãmīnt."[22]
E important sã amintim cã ideea unificãrii tuturor religiilor s-a conturat mai cu putere īncã de la Chicago (1893) si Paris (1900). Masoneria a propus sã se facã un Congres al tuturor religiilor, pentru a promova "o religie universalã, acceptatã de popoare de toate culturile si traditiile", asa cum Loja Marelui Orient a declarat īncã de la mijlocul sec. al XIX-lea. La 27 octombrie 1986, papa Ioan Paul al II-lea a adus la realitate acest proiect al masoneriei. El a primit īn bazilica „Sfīntului” Francisc din Assisi, pe reprezentantii marilor religii ale lumii pentru a se ruga īmpreunã. Locul rezervat lui Dalai Lama era chiar altarul central, unde acesta a instalat o statuie a lui Budha. Episcopii catolici au vãzut statuia si nu au spus nimic... Un an mai tīrziu evenimentul s-a repetat la Biserica Santa Maria din Trastavere din Roma, spre satisfactia masonilor, care si-au publicat victoria īn ziarul "Hiram" scos de Loja Marelui Orient. Masonul F.M. Marsaudon scria: "Catolici, ortodocsi, protestanti, evrei, musulmani, hindusi, budisti, liber-cugetãtori, pentru noi nu sunt decīt porecle; francmasoneria este numele īntregii familii."[23] Relatiile catolicilor cu francmasoneria au fãcut multe valuri si sunt binecunoscute īn occident. Astfel, Mary Ball Martinez a descris īn cartea ei cum īn acest secol multi papi au ajuns masoni.[24] Jurnalista Mary Ball Martinez a fost 15 ani reporter al Vaticanului pentru o seamã de reviste faimoase (The Wonderer) sau la alte reviste ca "The National Review". Mary Ball afirmã cã papa Ioan al XXIII-lea era initiat īn francmasonerie si cã a participat la īntrunirile Lojei Marelui Orient de la Paris din 1940. Carlos Vasquez, mare Comandor al Francmasoneriei Mexicane, a declarat cã papa Ioan XXIII si de asemenea Paul al VI-lea erau masoni; episcopul Sergio Mendez din Cuernabaca (care a introdus la Conciliul Vatican II initiativa de a anula interdictia credinciosilor catolici de a putea fi si masoni), a fost īn aceeasi lojã cu Carlos Vasquez, dupã cum declarã chiar acesta din urmã. Īn "CDL Report" din mai 1995, gãsim urmãtoarea mentiune: "Pe nouã strãzi ale Vaticanului sunt patru loje masonice. Unii din cei mai īnalti reprezentanti ai staff-ului Vaticanului sunt membri ai masoneriei si apartin Ritului Scotian."
__________________
1Ioan 4:1
Iubižilor, nu daži crezare oricćrui duh, ci cercaži duhurile dacć sunt de la Dumnezeu, fiindcć mulži prooroci mincinoŗi au ieŗit īn lume.
SF. MARCU ASCETUL: "Atāta adevćr se aflć īn spusele cuiva cātć siguranžć īi dau smerenia, blāndežea ŗi dragostea"
Acum este publicatć ŗi viaža (audio) Bćtrānului care mi-a lćmurit credinža īn iubire, aici:
Fratele Traian Bćdćrću (Tćtćicć)
Pentru cine doreŗte sć fie ctitor la Catedrala Māntuirii Neamului, iatć legćtura.
|