Citat:
În prealabil postat de delia31
exact asa cum zici, MariS
NP nu fac distinctia intre mantuirea obiectiva facuta de Hristos pentru toti si mantuirea subiectiva.
ei confunda momentul convertirii cu mantuirea adica cu unirea cu Hristos si devenirea noastra drept madulare ale Trupului al carui cap e Hristos.
in ortodoxie, noi intelegem mantuirea, in sens dinamic, e un drum lung de parcurs impreuna cu Hristos.
convertirea ( hotararea de a nu te mai abate din drum) e doar primul pas al drumului.
ei exact asta fac: zic hop inainte de a sari parleazul, spun ca au ajuns la capatul drumului inainte de a-l parcurge.
au facut primul pas(convertirea) si afirma ca sunt deja mantuiti doar prin credinta.
In BO, la unirea cu Hristos nu se ajunge decat prin HAR (sf. taine), CREDINTA SI FAPTELE CREDINTEI.
asta asa pe scurt de tot.
|
Da, ai dreptate delia, e o diferenta de viziune foarte importanta, cel
putin pentru noi. Desi am vazut ca ei fac diferenta intre mantuire si
sfintire, ultima se deruleaza si la ei pe toata durata vietii, totusi la
mantuire mi se pare ca evaluarea este subiectiva. A afirma inainte
de Judecata ca sunt deja mantuit cred ca e o imprudenta. Daca ar
afirma Hristos acest lucru atunci as fi de acord. Sau daca ar garanta
cineva nestramutarea vointei mele in a face doar voia Domnului,
atunci ar fi altceva, dar si atunci as considera ca e mai bine sa ma
smeresc chiar si pentru motivul de nu provoca mandria sa sape la
mantuirea mea. Starea de asteptare a mantuirii e mai buna decat
starea ca as fi deja mantuit. Te mobilizeaza mai bine, te face sa
ramai treaz, sa lucrezi cu mai multa tenacitate la mantuirea ta.
Har, smerenie si jertfa de sine.