Si vor fi prigonitii si stramtorati dreptii slujitori și supuși hulelor de tot felul. Slugile diavolului nu se vor sfii nici să ucidă, dacă va îngădui Dumnezeu unui cuvios să primească cununa mucenicească. Mulți vor fi ei, drepții mucenici ai timpului de pe urmă! Dar cei de duh străin își vor aștepta conducătorul, pe antihrist. Și lor însă li se va mai oferi posibilitatea de a se salva, adică să-și dea seama cine este el, numai că puterea și banii le vor închide multora ochii. Cumplite vremuri! Dar toate încep de la mărunțișuri. Clerul a încetat să mai poarte hainele cuvenite cinului. De acum și bărbile rase, după moda catolicilor și a protestanților, nu mai stârnesc mirare.
A doua „libertate”, umflată în fel și chip, e libertatea pervertirii moralității. Din păcate, oamenii au primit-o și ea a devenit o parte organică a zilelor noastre. Desfrânarea nu mai e desfrânare, ci emancipare sexuală (uitați-vă cum ascunde vrăjmașul fapta după cuvinte, la prima vedere, frumoase: nu desfrânare, ci sex; nu hoție, ci expropriere ș.a.m.d.). Coruperea începe la cea mai fragedă vârstă, educând, chipurile, cultura sexelor și a relațiilor dintre ele. Vor începe (iar pe alocuri aceasta deja se întâmplă) să le arate copiilor corpuri dezgolite, actul sexual în desfășurare, aprinzând poftele, lăsând aceasta să treacă drept ceva normal. Cărțile și televizorul vor fi pline de oameni goi, scene groaznice de desfrânare. Dezgolirea din zilele noastre e doar începutul. Scopul e mult mai spurcat: grădinile Astartei și ale lui Baal, unde se împerecheau amețiți de băutură și de droguri sute și sute de păgâni. Iată acolo, spre închinare dracilor, târăsc lumea luptătorii pentru libertate. De cine ești învins, aceluia îi ești rob. De această robie în ambalaj de libertate se lasă ispitiți oamenii.
Dar și desfrânarea propriu-zisă le pare puțină slugilor întunericului. Ca o manifestare a culmii iubirii de libertate, a descătușării gândirii, se va servi sodomia și zoofilia. Propagarea acestei scârboșenii va atinge proporții de necrezut, poate mai mult chiar decât coruperea sexuală. Cazurile căsătoriilor între homosexuali vor beneficia de tot atâta publicitate ca și inventarea, pe timpuri, a antibioticelor! Sodomiții vor apărea peste tot: vor fi artiști, întâi de toate, politicieni, administratori.
Păcatul sodomiei va deveni eticheta viitorului apropiat. Deja acum au loc orgiile lor sălbatice, carna¬valurile anuale în America. Toate astea se vor întâmpla și la noi, într-un chip nu mai puțin respingător. Toți cei care se vor împotrivi acestei invazii drăcești vor fi declarați potrivnici ai libertății altora, înapoiați și persoane antisociale, fiindcă toate statele, în fruntea activităților lor, pun nu apărarea moralității, ci apărarea libertăților drăcești. Anume drăcești, pentru că nici acum nu prea întâlnești o publicație ortodoxă, decât cele propriu-zis bisericești. Iar la televiziune, arhiereii au acces numai de sărbătorile cele mari. Câte prostii se scriu și se spun, dar nu e nicio confruntare de idei, puncte de vedere privitor la concepțiile despre lume. Bună libertate, când poți numai să-ți bați joc de sfințenie! Restul e tabu. Dar și aceasta s-a început de la fleacuri și, vai, ce demult. S-a început aceasta odată cu transmiterea școlilor parohiale în administrarea zemstvelor, a puterii laice. Și au mers acolo ateii ca să educe cadre pentru revoluția din 1917!
Tinerii, nimerind sub puterea satanei, din cauza păcatelor săvârșite, amețiți de băutură și droguri, nu vor putea rezista ultimei chemări către iad a ucigașului din veac și își vor pune capăt zilelor. Numărul cazurilor de suicid va crește peste măsură. Și va crește într-atât, încât nu va mai trezi mirarea nimănui, ca o consecință firească a celor ce se petrec. Cu atât mai mult cu cât numărul celor care suferă de boli înfricoșătoare, ca rezultat al plăcerilor desfrânate sau al necumpătării, va fi atât de mare, iar suferințele acestora - atât de groaznice, că sinuciderea va părea societății ceva de genul unui act caritabil. Vor ajunge până acolo încât vor propune oamenilor această cale, fapt ce s-ar explica doar într-un singur fel - totul este orientat spre pierderea sufletelor rătăcite. TREPTELE SCARII SPRE ANTIHRIST. CAPCANA SISTEMULUI DE DEPENDENTE. LACOMIA SI ATASAMENTUL PENTRU BUNURI MATERIALE
O altă înfricoșătoare și drăcească capcană va fi îndemnarea oamenilor către câștiguri, către mărirea veniturilor personale. Această patimă a iubirii de avuție este păguboasă, ca orice necumpătare. Iar necumpătarea duce la distrugerea naturii, în orice sferă ar fi câștigați acești bani, și se reflectă asupra mediului înconjurător. A doua parte a acestei capcane constă în folosirea acestor bani, a acestor mijloace. Mai repet încă o dată că acest sistem de viață e nemaipomenit de fragil, monstruos de fragil. Deci și folosirea de către oameni a banilor e supusă acestei fragilități. Ce prezintă, în sine, banii actuali? O înșelare, o fantomă, o iluzie, ca și acele „minuni” diabolice. Toată tehnica produsă devine ceva semnificativ doar în prezența a o mulțime de „dacă“: dacă este combustibil, dacă sunt piese de schimb etc.
Pe lângă toate acestea, automobilul modern, în absența unor ateliere specializate, nici nu poate fi reparat! înseamnă că, în cazul în care dispare un „dacă”, toate acestea devin o grămadă de metal inutil. Exemplul este de față: ce are un țăran acum mai de preț - calul și vaca. Iar mai departe e și mai și: cea mai mare parte de bani se păstrează fie la bancă, fie în hârtii de valoare. Vor dispărea aceste bănci, vor da faliment, ca să poată fi îngenuncheați oamenii. Vor dispărea într-o clipită; asemenea repetiții au mai avut loc și cu destul succes. Iar întreprinderile se vor stopa din cauza cataclis¬melor naturale și a războaielor. Și cu ce se va alege omul? Cu o groază de lucruri inutile, pentru achiziționarea cărora s-au cheltuit ani de viață, a căror valoare e destul de relativă chiar și într-o lume mai reușită, iar într-o lume a catastrofelor e praf, e nimic.
Îmi amintesc că femeile mă întrebau: să ai în casă covoare și cristaluri e păcat sau nu? Toată Uniunea a grămădit acestea prin case, chiar mai mult decât a avut nevoie. Și mai departe? Iar acum imaginați-vă că se deconectează electricitatea, gazele și căldura. Pe ce va schimba omul covoarele și cristalul? Pentru un topor și o sobă? Dar cine mai are asemenea lucruri? Unul sau doi dintr-o sută, poate. Și dacă a venit vorba de lucruri, cât de rațional era construită lumea până la nebunia secolelor 19 și 20. Hainele se făceau trainice, de nădejde. Se depunea efort pentru a le face și se întâmpla să le rămână și nepoților, într-atât își prețuiau oamenii timpul! Și timpul, poate de aceasta, le ajungea pentru toate, să dovedească și la câmp, și la biserică, și de sărbători să stea cu rudele la masă. Dar acum? Încălțămintea - pentru un sezon, hainele - pentru două, ei hai, trei! Dar nu mai e timp pentru rugăciune, nici pentru biserică - lasă că mă rog acasă -, nici pentru copii. Din păcate, aceștia cresc fără supraveghere, părinții doar sunt preocupați să câștige bani.
În schimb, nu trăim mai rău decât alții. Dar trăim?! Trăiește doar omul liber, iar cel din robie, robul, doar există. Dumnezeu L-a dat pe Fiul său Unul Născut ca să ne scoată din robie, din robia păcatului și a patimilor, iar noi, ca evreii ieșiți din robia egipteană, cârtim și vrem înapoi, în captivitate. Las’ să ne moară copiii și apropiații să fie umiliți, numai supa să fie la vreme! Numai că supa aceasta e tocmai cașcavalul din capcană. Când ușa s-a închis, iar cașcaval mai este, șoarecele oare știe că s-a prins? I-a venit ceasul, dar cașcaval mai este și el îl roade cu râvnă, fericit de prânzul căzut nu știu de unde! Dar cel ce a pus capcana a auzit cum s-a închis ușa și știe că jertfa e acolo. El poate veni îndată să ucidă victima, dar o poate lăsa să-și digere în voie prânzul. Pentru moment, poate că îi va fi strâmt, iar apoi se va obișnui. Ți-e foame? Mai ales că nici nu te ucide. Iar sfârșitul e bine știut. Bănuiesc că și șoarecele își dă seama de aceasta.
|