Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
Departe de mine să nutresc gânduri deșarte împotriva maicii Domnului. O consider o sfântă cum puține au fost în poporul Israel, de aceea a și ales-o Dumnezeu ca să-L nască pe Mesia. În schimb e de-a dreptul degradantă la adresa ei (ca să nu mai vorbesc de Dumnezeu) titulatura aceasta de Teotokos.
|
" Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine nascatoare de Dumnezeu
cea pururea fericita si prea nevinovata,
si Maica Dumnezeului nostru.
Ceea ce esti mai cinstita decat heruvimii,si mai marita fara de asemanare decat serafimii
care,fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul ai nascut
Pe tine,cea cu adevarat nascatoare de Dumnezeu,te marim "
Oare Iisus Hristos nu era si Dumnezeu ?
Cel nascut ca om,nu era totodata si Dumenzeu?
La acest Dumnezeu ,si anume doar la Fiul,si doar in firea omeneasca,se refera termenul de nascatoare de Dumnezeu.
Pentru ca acel copilas nascut ,desi avea corp de om,si plangea de foame ca oricare copil,persoana sa nu era alta decat a lui Dumnezeu Fiul.Firea da,era in 2 firi ,adica mai exista si o fire dumnezeiasca,care in nici un caz nu a fost nascuta de fecioara.
Dupa firea Dumnezeiasca ,Fiul este fara inceput si fara timp
Dar ,acelasi Dumnezeu etern,ia in Sine si fire omeneasca.Ei bine aceasta fire este nascuta din femee,si are inceput in timp.Si pentru ca aceasta fire omenasca nu are alta persoana,nu exista un avatar,un Iisus papusa care sa asculte de vointa Fiului,omuletul nascut trebuie sa fie cineva totusi.El este tot Dumnezeu,anume Fiul lui Dumnezeu intrupat in om.