Citat:
În prealabil postat de MariS_
Intr-adevar Sf. Scriptura spune numai adevarul. Dar, din pacate, el poate
fi interpretat in multe feluri. Iata cum intelegem noi ortodocsii aceste cuvinte.
Crestinul prin predarea sa in bratele Mantuitorului, prin credinta sa si prin
faptele sale isi aduna viata vesnica in suflet. De altfel, a-L avea pe Hristos in
suflet inseamna vindecarea sufletului.
|
Un lucru important in ceea ce afirmi tu este faptul ca esti in curs de vindecare, si nu tu esti cel care te vindeci ci Hristos.
Da ca sa te vindeci mai intai trebuie sa mergi la doctor(Hristos). Ori asta e problema cu oamenii, nu vor sa vina la doctor si prefera pacatul. Doar cei care vin (cei credinciosi) sunt vindecati.
Citat:
În prealabil postat de MariS_
Numai ca acest lucru nu se intampla deodata, sa zicem la botez, ci este un proces dinamic care dureaza toata viata. Si este asa pentru ca noi trebuie sa dovedim credinta NECLINTITA in Hristos, nu doar o credinta oarecare, ca sa primim vindecarea si vesnicia.
|
Sfintirea este un proces dinamic, nu si mantuirea. Dupa cum spuneam mai sus, mantuit esti atunci cand iti recunosti nevoia de vindecare si vii la Cel ce poate vindeca,Hristos. Si El o va face.
Un om care se increde in Hristos (ma refer o credinta autentica, nu doar una verbala,superficiala) este pazit prin puterea lui Dumnezeu. Daca cineva zice ca e credincios dar asta nu se vede in traire mai mult ca sigur acel om nu este credincios.
Tu daca ai venit la Hristos, crezi ca El te poate vindeca? Faptul ca tu sugerezi ca vii la Hristos dar apoi poti sa o iei in necredinta iar, inseamna ca nu ai venit la Hristos, ca daca ai fi venit atunci ai fi ramas cu El( cand zic tu ma refer in general, nu la tine ). Biblia ne asigura ca daca suntem ai lui Hristos atunci El se ingrijeste de noi, si ne va vindeca.
Citat:
În prealabil postat de MariS_
Din aceasta cauza noi credem ca sufletul, cel putin al celor drepti, nu mai
poate muri, el devine, prin Hristos care locuieste in el, nemuritor. Trupul,
insa, e muritor.
Aceasta argumentare minimala e doar pentru a arata ca sfintii nostrii sunt
nemuritori cu sufletul si locuiesc deja in Imparatia Cerului. Un suflet care
i-L are pe Hristos nu poate muri, caci atunci cuvantul Scripturii n-ar mai
fi adevarat.
|
Pai si eu zic la fel, cine e a lui Hristos nu va cunoaste moartea a doua. Trupul moare, sufletul nu.
Citat:
În prealabil postat de MariS_
Dar noi credem nu numai atat, ca doar sufletele sfintilor sunt
nemuritoare, ci chiar toate sufletele sunt nemuritoare, iar argumentatia e
tot una biblica. Ea se bazeaza pe spusa Mantuitorului sa ne adunam comoara
in cer, nu pe pamant, caci cea de pe pamant o mananca rugina sau moliile,
dar cea din cer e nepieritoare. Dar despre ce Cer vorbeste Mantuitorul? Pai,
tot Mantuitorul ne da raspunsul cand afirma sa nu cautam Imparatia Sa in
afara noastra, ci Imparatia Sa este inlauntrul nostru, adica in sufletul si
inima noastra. Si atunci, daca este asa, si eu cred ca asa este, cum ne
adunam noi comoara in suflet daca el va muri.
|
Nu fa confuzia ca moartea sufletului e la fel cu moartea trupului. Moartea sufletului inseamna iazul de foc si pucioasa dupa cum afirma Scriptura.
Sufletul nu moare in sensul de disparitie(nonexistenta).
Comoara este rasplata pe care o primesc crestinii, in functie de ce au facut pe pamant si la asta face referire Hristos cand spune sa adunam comori in Cer.
Citat:
În prealabil postat de MariS_
Apoi, sfintenia presupune o acumulare de virtuti, adica formarea unui caracter pe deplin in acord cu Hristos. Or, daca sufletul moare, tot ce am acumulat se destrama si asta inseamna ca am adunat degeaba.
|
Repet ce-am zis, moartea sufletului nu inseamna disparitia lui, ci faptul ca e atins de moartea a doua, care e iazul de foc si pucioasa. Dar cei credinciosi nu sunt atinsi de moartea a doua. In Apocalipsa spune asa :
"Și moartea și iadul au fost aruncate în râul de foc. Aceasta e moartea cea de a doua: iezerul cel de foc. "