Deoarece Biserica Catolica nu recunoaste miracolele decat dupa parcurgerea unui proces destul de laborios de cercetare, ea nu poate decreta in mod oficial, cu autoritatea Bisericii, ca "Lumina de la Ierusalim" este un miracol.
Dar aceasta nu inseamna ca neaga posibilitatea unui miracol.
Mai mult, credinciosii catolici sunt indemnati, de catre Biserica, ca din respect pentru fratii ortodocsi, sa nu se angajeze in polemici nefundamentate, negand fara dovezi caracterul miraculos al acestui fenomen.
Orice credincios catolic este liber sa creada ca Lumina de la Ierusalim este un miracol.
Insa Lumina nu "s-a luat" de la catolici pentru simplul motiv ca acest miracol s-a produs intotdeauna la cererea clerului ortodox.
Miracole se produc si in lumea catolica, si in cea ortodoxa. Miracolul Soarelui, de la Fatima, este mai mare sau mai mic decat Lumina de la Ierusalim ? Nici mai mare, nici mai mic. Miracolele nu se "masoara" in ordine de marime.
Parerea mea, strict personala, este ca ele masoara puterea credintei noastre.
Cu cat avem nevoie de un miracol "mai mare" pentru a ne intari in credinta, cu atat inseamna ca credinta ne este mai slaba.
|