View Single Post
  #6  
Vechi 05.08.2010, 01:33:52
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 243. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de părintele Arsenie Papacioc

243. “Fenomenul PUCIOASA” văzut de părintele Arsenie Papacioc (II)

A.P.: De fapt, să știți că… să-i spună “fenomen”… e prea mult spus! Nici la Vladimirești… o înșelătorie cruntă… (Notă: Arsenie Papacioc nu se sfiește să ridice vălul de pe acele mișcări pseudo-ortodoxe, față de care Biserica, din considerente de strategie probabil, a preferat să fie ceva mai flexibilă. În concepția lui Papacioc nu numai pucioșii, dar și maglaviții și vladimireștii au fost și sunt niște înșelători, față de care el personal preferă măsuri mai radicale, intuind și unele pericole subterane, pe care Biserica din principiu le ignoră sau le minimalizează) o lipsă de curaj pentru niște măsuri mai dure, sau, mai bine zis, mai de la rădăcină… și-au făcut de cap… în sfârșit, noi… ce “fenomen”!? (Notă: “Fenomenologia” pucioasă și a altor mișcări sectare este tratată de Papacioc cu dispreț, constatând că este vorba de niște bieți înșelători care, în lipsa unor măsuri mai ferme din partea Bisericii, au înțeles greșit clemența și și-au făcut de cap) Eu am fost și acolo, am vorbit și acolo, mult… cu părintele Cleopa am fost, că eu sunt din Sihăstria de fapt, dar…n-am mai fost de 30 de ani acolo…

S.D.: Cu părintele Petroniu, împreună…

A.P.: Mi-e chiar naș de călugărie, știți!? Petroniu… am fost de l-am vizitat în Sfântul Munte… Am avut câte ceva și cu dânsul, pentru că … a apucat să scrie, și a apărut și la noi în România, cu “sfârșitul lumii”, într-un timp oarecum fixat, istoric. (Notă: Protosinghelul Petroniu Tănase, starețul Schitului românesc Prodromul de la Sfântul Muntr Athos din Grecia a fost impresionat de „proorociile” pucioșilor, care puneau mare accent pe anul de cotitură 1992, an în care ei pretind că au finalizat templul de la Glodeni. După părerea lor, acest an este „începutul sfârșitului” – deși, în inconsecvența lor, pucioșii au lansat mai multe „începuturi” ale aceluiaș „sfârșit”. Petroniu își exclamă la un moment dat, la modul profund ambiguu, entuziasmul, surprinderea sau dezorientarea în fața acestei „ciudățenii” apărute la Glodenii Pucioasei:
"Și cu Glodenii!!! Mi s-au părut foarte semnificative denumirile care se întâlnesc în jurul acestui fenomen – “glod” și “pucioasă”. Denumirile nu sunt întâmplătoare. Denumirea parcă ar exprima ceva din misiunea unui loc. De ce a apărut această mișcare tocmai acolo? Ea își exprimă identitatea cu aceste denumiri, de glod și pucioasă. A apărut într-un loc o denumire interesantă. E o ciudățenie mare acolo, din câte am citit și am auzit." Acest citat este reprodus din lucrarea „Convorbiri duhovnicești cu teologi ortodocși din străinătate”, vol. III, scris de arhimandrit Ioanichie Bălan, editura Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, Iași, 1995, pag. 88.)

S.D.: Cine a scris, dânsul?

A.P.: Dânsul… cineva, da. Dar în tot cazul, i se atribuia lui. Și eu l-am…

S.D.: Aha!

A.P.: …eu l-am înfruntat, părintește, așa. Sfârșitul lumii nu-l știe nimeni, domnilor! A spus Hristos vorba asta! Și e valabilă până la sfârșitul lumii cu… cele ce a spus Hristos.

S.D.: Dar, în același timp ne-a spus că “vor fi semne”!

A.P.: Dar asta-i altceva!

S.D.: Ne refuză Dumnezeu…

A.P.: Din punct de vedere moral avem destul de foarte multe semne, din punct de vedere moral. Chiar Sfinții Părinți, acest “666” îl notează, pe plan moral: primul 6, cruzimea, fără nici un fel de… de milă, cum de altfel asistăm; … curvia fără nici o rațiune; și, lipsa de credință, care, există în lumea asta… sunt …

S.D.: Adică, prin astea simbolizați fiecare “6”!

A.P.: … sunt… Fiecare “6”. Așa… acum, de fapt… vă întreb… (eu, m-am întrebat, eu… și întreb și eu) : De ce s-a luat 666?

S.D.: Da… Care-i răspunsul?

A.P.: De ce nu s-a lăsat 333? De ce n-a luat alt număr?

S.D.: Sau 99… 999…
Reply With Quote