Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
În prealabil, Sf. ap. Pavel a vorbit femeilor adunate laolaltă (vers.13). Lidiei, "Dumnezeu i-a deschis inima ca să ia aminte la cele grăite de Pavel" (vers.14). Se adeverește și în acest caz că vestirea Cuvântului precede botezul, adică botezul este urmarea vestirii Cuvântului. Cum ar putea acesta să fie valabil în cazul unor prunci? Ei nici nu înțeleg predicarea, nici nu se pocăiesc și nici măcar nu se botează, adică nu merg ei înșiși să fie botezați (sunt botezați cu forța).
Apoi, când apostolul Pavel a ieșit din temniță,a intrat în casa Lidiei și i-a mângâiat pe frații din CASA EI (vers.40). Probabil că frații erau îngrijorați din cauza arestării apostolului. S-ar putea presupune că niște prunci ar fi putut fi îngrijorați din cauza celor petrecute cu Pavel?
|
mai Ortodoxia nu forteaza pe nimeni,fie ca nu vrea fie ca vrea,este liber sa aleaga,sau mai bine zis sa aleaga drumul pe care ii este mai bine acelui om,fie vrea sa boteze copillul fie nu,Ortodoxia nu obliga sau forteaza.
__________________
"Cand e vorba de lucruri trecatoare si pamantesti, suntem sarguitori si ravnitori, dar cand putem agonisi atat de usor pe cele netrecatoare si vesnice, noi intarziem si trandavim."Sfantul Ioan Gura de Aur
|