View Single Post
  #42  
Vechi 16.08.2010, 09:07:10
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit Parintele Iustin...continuare

De ce considerați primirea cipului o lepădare așa de gravă?

Am să vă povestesc ceva din închisoare. Viața în celulă nu e ușor de descris, pentru că nu o poate înțelege decât cel ce a trăit-o. Lepădarea noastră de lumea aceasta era într-atât încât pe noi nu ne mai deranjau nici cântecele străzilor de dimineață, nici ostași mergând pe câmpul de luptă, nici gingășiile copiilor care mergeau, de la cei mai mici până la cei mai mari, la scoală, cu bucuriile lor, cu zâmbetele lor, cu jocurile lor, nici frumusețile și bogățiile lumii nu ne mai ispiteau, nici dorul după codri și izvoare și nici torturile lor. Era una și aceeași pentru mine – ori era viața aceasta, ori moartea. Eram împăcat cu toate stările de lucruri, și cu viața noastră chinuită, și cu plecarea noastră de-aici, din lume. Pentru că concepțiile și trăirile noastre erau mult mai apropiate de viața nematerialnică decât de cea materială, a unei bucurii de scurtă durată. Că omul întotdeauna, fie că este într-o stare, fie că este în alta, își dă seama de deșertăciunea și-a unora, și-a altora; are această capacitate cu care se naște. Deci ridicarea și îndreptarea este posibilă din orice păcat și până la sfârșitul vieții. Dar dacă nu te păzești în smerenie poți rata și șansa aceasta și să nu îți mai revii. Pentru că noi, chiar dacă aveam aceste bucurii spirituale, totuși nu am fost scutiți de încercări ce porneau de la mici compromisuri și te aduceau într-o stare de totală neputință și inconștiență. Era o grea ispitire și cernere.

Venea un caraliu și-ți punea în față o hârtie sau două, îți dădea un creion sau un toc, și trebuia să scrii că te lepezi de tot ce-ai gândit tu până atunci, și de Dumnezeu și de neam. Și mulți credeau că dacă se leapădă doar cu gura, sau în scris, dar își mențin credința în suflet, pot merge mai departe așa, cu nădejdea că îi va ierta Dumnezeu. Dar nu a fost așa, dragii mei. Am văzut cu ochii mei această mare durere – foarte puțini erau cei care își reveneau. Majoritatea cădeau din cădere în cădere. Au fost ispitiți ca și Mântuitorul pe Muntele Carantaniei – li s-a pus în față libertatea, li s-a pus în față familia, bucuriile și toate valorile înafara crucii și a suferinței. Unii au cedat pentru o țigară sau pentru un blid de mâncare, ce ți se puneau înainte la anchetă. Erau acolo la anchetă, pe o masă – țigări, erau pepeni, erau fructe. Și ispititorul începea: „Ce te mai chinui? De ce nu spui ce ai pe inima ta, în mintea ta?” Nu prea foloseau ei cuvântul „suflet”, ei spuneau de „rațiune”. „Uite câte le pierzi tu, câte ai tu în față și tu te lipsești de ele. Spune, măi, dă-i aici, pe care-i mai știi afară, în libertate, ca noi să-ți reducem chinurile. Uite, ai zece, paisprezece ani, douăzeci de ani de pușcărie. Noi avem putere să-ți reducem, în măsura sincerității tale și a devotamentului pe care tu ni-l dovedești nouă”. Măi, și te încântau așa de frumos „bozgoreii” ăștia ai noștri, de parcă îți dădeau o limuzină, și te făceau să crezi ce spun ei.

Cred că lucrau și cu putere satanică.

Lucrau cu toate puterile. Era o mare capcană. Pentru că ce se întâmpla apoi? Te rupeai la un moment dat, de cădeai în ispita lor, te rupeai și de ai tăi, frații tăi de suferință, dar te rupeai și de ei, în același timp. Pentru că în momentul în care nu mai puteai să le dai informațiile pe care le voiau ei, nu mai erai bun de nimic, te părăseau. Și atunci te găseai părăsit și de Dumnezeu, și de lume. Și foarte mulți dintre ei cădeau în disperare, cădeau într-o deznădejde, cădeau într-o durere, într-o supărare, de-și pierdeau în scurt timp orice încredere și convingere; îi cuprindea o boală, o tristețe, o mâhnire, și așa se stingeau, sărmanii.

Dar sufletește își reveneau?

Nu, de aceea zic. O lepădare mică atrage alta mai mare după ea. Nu-și mai reveneau, puțini din ei care își mai reveneau. Și pe aceștia îi țineau izolați, ca să nu aibă contact cu cei care puteau să-i pună pe o linie de plutire spirituală. Îi izolau acolo, în câteva celule, și acolo își găseau sfârșitul în câteva luni. Meseria lor era să-i ucidă pe aceștia, pentru că deja cunoșteau prea multe din viața politică, din această viață satanicească de temniță. Și dacă (pe unul ca acesta) nu-l putea folosi, îl și omorau. Nu te omorau așa, într-un timp mai scurt; te omorau într-un timp mai îndelungat, ca să te chinuiești. Era sigur că ai să mori după un an sau doi, sau după jumătate de an, era sigur că trebuia să mori, dar să mori în chinurile cele grele și lepădat de neam și de credință – aceasta era râvna lor. Cu cât lepădarea era mai puternică, cu atât și moartea venea mai curând, pentru că omul acesta nu mai putea suporta și durerea dinăuntru, și durerea dinafară. Cei care nu s-au lepădat simțeau durerea numai înafară, dar înăuntru simțeau bucurie covârșitoare.

Îți trebuia probabil o pocăință ca a lui Petru ca să-ți revii.

Da, dar e și mai greu pentru unul care nu are o temelie solidă a credinței. Au fost încercări foarte grele, dar de acum înainte vor folosi altele. Acum ei se muncesc ca să găsească o modalitate nouă de chinuire. Și pentru că toate formele trupești, materiale s-au epuizat, încearcă altele la nivel nevăzut.

Și credeți că n-au găsit?

Au găsit, într-adevăr, forma aceasta a sfârșitului prin chinurile îngerului digital. Acolo sunt niște chinuri care aproape depășesc limitele Piteștiului.

Păi se pot controla simțirile de la distanță. Măcar înainte dușmanul îl aveai în față. Aici nu știi de unde te atacă.

Aici nu știi niciodată cu ce mentalitate vin și cu ce arme. Acestea ne sunt străine cu totul. Că iudeii merg mereu într-o ascensiune a metodelor, din ce în ce mai satanice și mai diabolice și mai tari asupra vieții umane. Încercările care vor veni, și deja au început, vor fi așa de puternice, că greu îți vei putea păzi mintea de înșelările lumii. Numai rugăciunea lăuntrică ne va păzi. Va trebui să iasă pustnicii din pustietăți și să-i învețe pe creștini rugăciunea prin care să se păzească de năluciri și înșelări, și să își păzească mintea necontrolată. Încă mai sunt pustnici bineplăcuți lui Dumnezeu, neștiuți de nimeni, și care se roagă pentru omenire. Călugări care stau nemișcați într-o chilie, nemișcați într-un bordei, sub pământ, în peșteri, și de acolo nu ies, nu ies nici măcar să vadă răsăritul soarelui sau revărsarea apei de prin fața chiliei lui; nu are curiozitatea să vadă și se înfrânează până și de la această bucurie a contemplării naturii. N-au văzut călugării cum curg apele pe lângă chiliile lor, la fel trebuie să fie și viața noastră ortodoxă. Va trebui să ne învățăm ochiul și simțurile de a nu privi frumusețea materială a acestei lumi, pentru că vor veni multe înșelări.

Viața noastră ortodoxă este foarte dușmănită de Occidentul acesta, de aceea ne și aplică ei atâtea metode diabolice. Dar noi mergem tot cu mucenicia; așa mergem până la moarte și nu renunțăm. Așa a fost și Piteștiul, și Gherla, așa a fost generația de tineri între 1948-1964, care au înfruntat cu bărbăție Fiara bolșevică. Și prin ei s-a format temelia, esența vieții creștine, ca o oglindă vie pentru viața occidentală care este așa de decăzută. Când noi muceniceam în partea aceasta a Răsăritului, Occidentul își vedea de ciocnirea paharelor, se bucura de suferința noastră, de toate chinurile și morții pe care-i aruncau ca pe niște cârpe lepădate. Dar tocmai jertfa Răsăritului îi va salva și pe ei. Poporul nostru este un popor atât de frumos, de aur, încât și Dumnezeu îl iubește și nu-l lasă pradă căderilor cele mai grele, pentru că românii urcă munții, piscurile cele mai înalte, că să poată de acolo vedea frumusețea și bucuriile raiului de dincolo.

Părinte, ce virtute sau faptă credeți că ne poate păzi în vremurile acestea și cele care vor veni, ca să nu ne lepădăm?

Lepădarea de sine. Nu ne rămâne decât să ne luăm jugul lui Hristos, să ne luăm cămașa Lui, toate chinurile Lui. Și așa ne va da bunul Dumnezeu și darul rugăciunii. Sunt și la noi oameni care cad, se prăbușesc, dar sunt și oameni care rămân în demnitatea lor, și cu rugăciunile lor vrednice pe care le primește Dumnezeu, va fi salvat și neamul acesta. Dar să nu ne găsim în nepăsare. Să nu ne ispitească toate așa-zisele bucurii ale acestei vieți pământești. Noi trebuie să ne educăm de pe acum copiii, să ne formăm pe noi înșine, să putem posti, să ne putem ruga, să menținem o stare în care să nu ne părăsească Dumnezeu. Atunci când ne părăsește Dumnezeu cădem în deznădejde. Păzirea de deznădejde – aceasta este o chestiune foarte importantă. Să fim conștienți că omul este în orice moment pe treapta aceasta a ridicării. Nu-i a creștinului deznădejdea. Deznădejdea este numai a omului lipit de material.

Credeți că vom prinde vremurile apocaliptice?

Acum este de abia începutul durerilor. Dar va veni un război aprig, și după război trebuie să fie acei 30 de ani de pace, după care se va încorona antihrist. Dar războiul deja a început. Noi suntem deja într-un război climatic și biotronic. Nu vedeți cum pot ei provoca și cutremure, și inundații, și secetă, și incendii? Dar bunul Dumnezeu îi va păzi pe aleșii Săi. Îmi amintesc, pe front erau și soldați cinstiți, jertfitori, și alții care prădau casele oamenilor. Care era rezultatul? Toți cei care se lăcomeau la bogăția și averea acestor necăjiți, întâlneau la vreo doi kilometri sau trei un bombardament de aviație și toți acești oameni erau doborâți. Iar ceilalți mergeau fără grijă și nu aveau nicio pierdere. Atunci m-am gândit eu: Uite, acesta este adevăratul popor român, în bunătatea lui, în dragostea lui.

Și părintele Paisie Aghioritul spunea că temelia vieții duhovnicești este să te gândești întâi la aproapele, și mai apoi la tine. Într-o societate așa decăzută moral, în criză și sărăcie, cum vom mai putea împlini această temelie?
Reply With Quote