Citat:
În prealabil postat de bairstow
Daca observi nicaieri biblia nu interzice botezul copiilor si nu ofera o limita de varsta!
|
Intr-adevar, Sfanta Scriptura nu interzice botezul copiilor si nici nu pune limita de varsta. Pune doar niste conditii pentru botez: sa crezi cele propovaduite si sa marturisesti aceasta credinta.Ex: "
Iatã apã. Ce mã împiedicã sã fiu botezat?Filip a zis: Dacã crezi din toatã inima, este cu putintã."(Fapte 2:36,37)
Deci, si un bebelus poate fi botezat daca asculta Evanghelia lui Hristos, crede si marturiseste aceasta credinta.
In alta ordine de idei: in Sfanta Scriptura nu este prezentat nici un caz de botez al pruncilor (asa cum vor unii sa insinueze, ocolind anumite pasaje din Scriptura). Deoarece în Biblie nu se găsește nici un text care să raporteze vreun botez infantil, unii se referă la cele cinci cazuri din Noul Testament când este vorba de „toată casa" unor convertiți la creștinism, afirmându-se că în aceste cazuri putea fi vorba și despre copii aflați în acele familii. Să vedem situațiile concrete:
1. Corneliu. Îngerul i-a spus sutașului că „
vei fi mântuit tu, și casa ta" Fapte 11,14. În timpul vorbirii lui Petru,
Duhul Sfânt S-a pogorât „peste toți cei ce ascultau Cuvântul" (10,44). Petru, văzând fenomenul miraculos, „
a poruncit să fie botezați... cei care au primit Duhul Sfânt" (10,48.47).
Unui iubitor a Scripturii nu-i pot scăpa aceste amănunte semnificative: au fost botezați toți care au primit Duhul Sfânt. Duhul Sfânt S-a pogorât asupra celor ce ascultau Cuvântul. Chiar dacă ar fi fost de față și pruncii cu mamele lor, cine ar putea admite că acești prunci „au ascultat Cuvântul"?
Pentru că a asculta Cuvântul presupune dorința de înțelegere și colaborarea facultăților intelectuale.
Cine ar putea admite așa ceva în cazul pruncilor, fiind ei chiar și niște genii?
2. Lidia „
a fost botezată ea și casa ei" (Fapte 16,15). Înainte Pavel a vorbit femeilor adunate laolaltă (v. 13). Lidiei „
Domnul i-a deschis inima ca să ia aminte la cele ce spunea Pavel" (v. 14). Se adeveresc și în acest caz cuvintele lui Tertullian că „
vestireaCuvântului precede botezul", adică botezul este urmarea vestirii Cuvântului. Cum ar putea acesta fi valabil în cazul unor prunci? Apoi când Pavel a ieșit din temniță, a intrat în casa Lidiei și i-a mângâiat pe frații „din casa ei". Probabil frații erau îngrijorați dincauza arestării apostolului. S-ar putea presupune că niște prunci ar fi putut fi îngrijorați din cauza celor petrecute cu Pavel?
3.Temnicerul din Filipi „
a fost botezat îndată, el și toți ai lui" (Fapte 16,33). Dar mai înainte Pavel și Sila „
i-au vestit Cuvântul Domnului, atât lui cât și tuturor celor din casa lui"
(v. 32). Dacă tuturor, atunci se presupune că și eventualilor prunci! Dar cum arfi putut înțelege aceștia ceva din vestirea Cuvântului? După botez, temnicerul „
s-a bucurat cu toată casa lui că a crezut în Dumnezeu" (v. 34).
Ar fi prea de tot să presupunem că și prunciis-au bucurat că ei înșiși au crezut în Dumnezeu.
4.Crisp, fruntașul sinagogii din Corint, „
a crezut în Domnul împreună cu toată casa lui... și au fost botezați" (Fapte 18,8). Dacă pruncii din casa lui Crisp au avut capacitatea să creadă și ei, atunci, probabil, nu au putut fi exceptați nici de la botez. Dar în caz contrar?...
5.Ștefana.(caz adus in discutie pe acest topic). Pavel recunoaște că „
da, am mai botezat și casa lui Ștefana" (1 Cor. 1,16). Numai că la sfârșitul epistolei scrie despre cei botezați: „
casa lui Ștefana... s-a pus cu totul în slujba sfinților" (1 Cor. 16,15). Dacă se presupune că în casa lui Ștefana au fost botezați și pruncii, atunci în ce fel s-au putut pune ei cu totul în slujba sfinților? Ce fel de prunci puteau să fie cei care puteau face un serviciu folositor membrilor majori ai comunității?