View Single Post
  #73  
Vechi 18.08.2010, 09:44:38
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de 52ZIZO Vezi mesajul
ms pt raspuns, astept sa-mi scrii cum vezi tu botezul dar ma intereseaza mult de tot sa faci referire la citatul acestui Sfant Parinte. Ma intereseaza mult cum crezi tu ca vedea EL botezul de s-a exprimat in acel mod. Daca ai si alte texte de ale lui, mai clare despre botez, cand o sa ai timp trimite-mi. multumesc, Violeta
Violeta, Sfantul Ignatie si Sfintii Parinti, se adresau in primul rand calugarilor, sau celor care doreau sa se calugareasca. Ca sa intelegem concret contextul cuvintelor spuse. Acum incoace , in anii de pe urma au inceput si mirenii sa citeasca Sfintii Parinti. Crede-ma ca parintii nostri si bunicii nostri nu au citit Sfintii Parinti. Pe vremuri acestea erau accesibile doar calugarilor sau publicului avizat. De abia acum in ultimii 20 ani au inceput sa se publice carti cu Vietile Sfintilor sau texte din cugetarile Sfintilor Parinti. Iar Sfintii Parinti stiau ca in primul rand se adreseaza calugarilor. Dupa cum se stie in manastire are loc un fel de al doilea botez al omului care vrea sa intre in calugarie. In special pentru acestia Sfantul Ignatie a spus `` Cei ce au crezut în Dumnezeu, care au lepadat viata pacatoasa pentru a intra în împartasire cu Dumnezeu, intra în aceasta împartasire prin mijlocirea tainei crestinesti începatoare: Sfântul Botez. ``
Violeta, un copil nu leapada viata pacatoasa, el abia s-a nascut si nu are pacate facute de el ca sa le lepede. Din aceste cuvinte ``care au lepadat viata pacatoasa`` se intelege clar ca facea referire la cei care intra in calugarie.

citeste aici predica Parintelui Cleopa la calugaria parintilor Damaschin si Vitalie
http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/nou7.htm
Crede-ma ca parintele Cleopa a fost un duhovnic exceptional. Sora mea l-a cunoscut, a stat de vorba cu el.

Acum hai sa facem o incursiune in istorie si sa vedem. Dupa cum stim , incontestabil, istoria si traditia unui popor iti spune multe despre acel popor. Fara traditie si istorie poporul nu exista. Tu te-ai nascut in casa tatalui tau. Si fara voie anumite lucruri sunt facute de tine pentru ca asa ai invatat de la mama si tata ta. Iar mama si tata ta au invatat la randul lor de la parintii lor. Astea sunt traditiile. Sunt cele mai vii mosteniri, pentru ca sunt transmise de la o generatie la alta, multe raman neschimbate de veacuri si diferentiaza un popor de altul. Traiesti in Japonia. Imposibil sa nu fi vazut traditii japoneze, care ii face atat de diferiti de noi. Ai vazut cultura lor, mentalitatea lor, si toate au radacini adanci in traditie. Nu poti contesta istoria si traditia unui popor pentru ca prin asta exista personalitatea acelui popor. Asa este si in crestinism. Crestinismul dainuieste de 2010 ani de la Hristos incoace. Istoria dar si traditia ne spune multe despre crestinism. Amintesteti de lectiile de istorie unde obligatoriu aveai capitol referitor la traditii si obiceiuri. Primul prunc botezat, atestat in istorie, a fost in anul 200 dupa Hristos deci acum 1810 ani. Arheologia a descoperit , asa numitele Marturii de botez. Cruciulite diferite cu un snurulet care erau legate la manuta copiilor. Deci exista dovezi ca botezul pruncilor era facut imediat dupa Hristos. daca primul prunc botezat atestat istoric a fost in anul 200 asta nu inseamna ca fix in anul 200 a aparut obiceiul botezului la prunci. Cu siguranta ca asta sa intamplat cu ceva timp inainte imediat dupa Hristos.
Acum sa vedem de ce oamenii inca de la Hristos acum 2000 ani au decis sa boteze pruncii.
Daca probabil ai citit despre mai multe religii atunci ai vazut ca toate pecetluiesc apartenenta prin botez. Ba mai mult aceasta practica s-a extins si la grupuri de alta factura (francmasoneria de exemplu). Deci necesitatea botezului este recunoscuta de toata lumea. Dar sa vedem in crestinism ce inseamna. Omul cand se naste in trup, poarta in el doua pacate: pacatul stramosesc pe care unii il contesta si pacatul trupesc al parintilor sai. Sa vedem primul: pacatul stramosesc: este pacatul savarsit de Adam si Eva prin neascultare de Dumnezeu si gustarea din fructul oprit. Oricat l-ar contesta unii el exista in Biblie, si este un pacat. Pacat care i-a costat mult pe proto-parintii nostrii Adam si Eva. Al doilea pacat este cel al parintilor care au zamislit acel prunc. Caci zice psalmistul: intru faradelegi m-a zamislit si in pacate m-a facut maica mea. Deci cele doua pacate exista clar in trupul celui nou nascut. Este bine sa lasam copilul sa creasca cu cele doua pacate nesterse prin Botez? Daca se intampla ceva brusc cu copilul si moare , se mantuie el daca are aceste doua pacate? Oare el nu are dreptul la mantuire? Acestea au fost intrebarile pe care oamenii si le-au pus atunci cand au decis sa boteze copiii de prunci. Nu are nici o legatura cu invatarea credintei, asta o va face mai tarziu: va invata, va intelege, si va practica. Dar botezul este altceva: este stergerea celor doua pacate si intrarea in viata a copilului, crestin, curat si fara de pacat. Din aceasta cauza omenirea s-a grabit sa isi boteze pruncii, sa ii stie crestinati si intrati in viata fara de pacat. pentru ca le vrea binele si ii vrea ocrotiti. Apoi el incepe sa pacatuiasca incet incet. Nu are nici 6 luni cand apare notiunea de negatie, care este tot neascultare, la inceput de parinte. Tu ii dai cu lingurita mancare si el intoarce capul si nu vrea. La un an stie sa minta. Ai facut asta copile? si el spune nuuu. inconstient dar deja incepe sa pacatuiasca.
Tu stii de la mama ta , de la bunica ta, de la cunostiinte si prieteni, din propria experienta ca laptele este bun copilului mic pentru a creste in primele luni de viata. Nu ii dai lapte ca nu stii daca el e constient ca e bun? astepti sa creasca sa constientizeze el ca laptele e bun? Contesti ce a invatat mama ta, bunica ta, oamenii dinaintea ta cand au spus laptele e bun? Asa si cu botezul. Oare sa contestam noi tot ce au invatat inaintasii nostrii? oare daca am face asa omenirea ar mai fi evoluat?
Eu Violeta, am facut o analiza a botezului, am stat sa pun in balanta argumentele pro si contra botezarii pruncilor si am ajuns la concluzia ca nu mi-as lasa copiii nebotezati pana la varsta adulta pentru nimic in lume oricat de mult ar spune unul sau altul din nu stiu ce secta ca nu e bine. Nu pot sa dau la o parte experienta omenirii de 2000 de ani si sa iau de buna ce zice un om sau altul acum in ultima suta de ani.
Nu stiu daca ai vazut cazul de la Maternitatea Giulesti de ieri. Acei copilasi , din vina omului, (si spun asta pentru ca am auzit ieri o replica a unei cunostiinte de a mele: ``asa a vrut Dumnezeu``, nu exista, din vina omului) deci din vina omului sufera. 4 au murit si 7 sunt in stare grava. Ce se intampla cu copilasii morti daca nu au fost botezati? se mantuie ei daca au murit cu cele doua pacate nesterse prin botez? Stii cine poarta pacatul mortii lor? Fals cand spunem asa a vrut Dumnezeu. NU. Cel care a facut greseala la maternitate, la reteaua electrica, la faptul ca nu a fost nimeni in salon cand a izbugnit incendiul, etc acela va raspunde in fata lui Dumnezeu. Si cu siguranta ca Dumnezeu stie cine. Deci dupa tine,pe cei 7 copilasi care se zbat sa traiasca acum, ar trebui sa ii boteze? sau nu? sa ii lasam cu cele doua pacate in ei? sa creasca pacatosi din start?
Tu ce zici? Cum simti tu ca trebuie facut?
Sfanta Scriptura a fost scrisa in vremurile acelea. Iarasi sa nu uitam contextul. Crestinismul era la inceput, normal ca se adresau in special adultilor, dar nu spune nicaieri ca e interzis botezarea pruncilor. Ba din contra in unele locuri specifica a fost botezat cutare si toata casa lui. Toata casa lui, se subantelege cine. Oare sa credem ca in casa lor nu erau copiii? Daca nu spune nimic, intelegem prin toata casa lui , toate sufletele de orice varsta ar fi ele. Existau atunci multe case fara copii? Sa nu uitam ca pe vremea aceea nu existau mijloacele contraceptive de astazi, atunci nu faceau copii doar cei cu probleme medicale. In rest in toate casele existau copii.
Eu zic sa nu ne mai lasam amagatiti de interpretari voit gresite de unii sau altii ci sa analizam corect si impartial adevarul.
Reply With Quote