View Single Post
  #145  
Vechi 18.08.2010, 21:54:34
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
tilharul macar a crezut si a indeplinit o conditie pentru mintuire(iar copii care mor mici nici macar nu cred)
Atunci de ce mai sunt botezați? Doar ca "să nu moară mebotezați" (argument circular)?

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
3. Ziceti ca n-ati sustinut ca pruncii morti botezati ori nebotezati sunt in rai ACUM. Mai spuneti ca nu ati sustinut ca TOTI pruncii nebotezați vor fi în rai.

Ati spus asa: "Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați".

Din precizarile mai nou furnizate, si din compararea cu citatul initial, rezulta ca abia acum ati introdus functorii modalizatori de TIMP si de CANTITATE. La inceput nu ati facut-o, ati avansat o teza cu pretentii universale.

Prin urmare, deduc ca Dvs credeti ca: UNII prunci botezati vor fi CINDVA in Rai. Nu TOTI pruncii, si nu ACUM.
Eu am precizat doar ce nu am scris, lucruri pe care dvs. ați construit modele fanteziste (mai puțin Parisul)ale "teoriei" mele.

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Deci, sunt curios: CIND vor fi mintuiti acei prunci specifici? Pina atunci, UNDE sunt acestia si in ce stare? Ceilalti, care nu vor fi mintuiti, in ce stare sunt acum si in ce stare vor fi dupa momentul care va marca mintuirea celorlalti prunci?
Toți morții prunci/ne-prunci care vor fi mântuiți, vor fi luați la cer doar la revenirea Domnului . Nimeni nu o va lua înainte (1 Tes. 4,15-17). Starea actuală a tuturor morților prunci/ne-prunci/drepți/nedrepți este... moartea. Viii sunt vii, iar morții sunt morți. Asta spune Scriptura.


Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Nu asta era ideea. Iddea nu era ca EU voi fi mintuit, ci ca PRUNCII vor fi mintuiti. Fiti consecvent, citati-va tezele ca atare: "...convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați".
Nu am afișat-o pe ușa bisericii să devină teză, cu atât mai mult cu cât afirmația era într-un anumit context.

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Nu discutam de prunci budisti, ci de prunci ai crestinilor. Nu largim discutia inutil. Nu am afirmat nimic de prunci ortodocsi in afara sau inauntrul Raiului. Discutam teza Dvs, eu nu am afirmat nici o teza despre locul unde stau pruncii nebotezati care mor.
Deci singura dvs. misiune este de a-mi găsi mie nod în papură și a abate atenția de la subiectul topicului. Mulțumesc pentru sinceritatea [involuntară?].

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
Ati subliniat in schimb cuvintul "intra" si v-ati revoltat ca eu v-am atribuit teza ca pruncii intra in Rai. Nu stiam ca pentru Dvs mintuirea inseamna altceva decit rai, dupa cum abia in mesajul postarior ati introdus functorul de TIMP care modeleaza teza initiala: vor intra in rai, dar nu acuma. Trebuia sa va modelati teza de la inceput, nu sa ma acuzati de rea credinta. In situatia aceasta, CIND se mintuiesc (sau: CIND intra in rai) doar UNII dintre copii care mor nebotezati?
Am subliniat cuvântul "intră" (uneori/totdeauna sunt bune diacriticile) tocmai datorită functorului timp. Încă o dată: nu e teză și nu puteam previziona că-n dialogul meu cu dobrin7m va intra (eu nu v-am admonestat pentru asta cum ați făcut-o dvs. cu penticostalulmântuibil) un "căutător de noduri în papură" pentru a-mi "modela" discursul pe gustul lui.

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
11. "Principiul rămâne invariabil același: credință, dorință, pocăință, învățătură. Indiferent de vârstă. Dacă prin absurd un prunc hiper-precoce ar dovedi aceste cerințe, ar fi botezat".

Asta e postulatul Dvs personal, cum ca cerintele aplicabile adultilor sunt aplicabile si copiilor. Scriptura nu soune nimic explicit despre aplicarea si copiilor a ceea ce dvs numiti "principiu invariabil".
Scriptura nu spune nimic în general cu privire la botezul copiilor. Dacă pentru botezul copiilor e necesar ca ei să nu aibă credință, să nu aibă dorință, să nu se pocăiască și să nu fie învățați indicați-mi unde scrie asta. Până atunci principiul este invariabil același: se aplică și adulților și copiilor.

Citat:
În prealabil postat de licorcrist Vezi mesajul
NU este invariabil. Crezindu-l invariabil, ucideti spiritul sub litera si reificati o situatia istorica (convertirile celor care erau iudei adulti) ridicind-o la rangul de principiu universal valabil pentru orice epoca si orice virsta a omului. Eroare clara de logica, numita pars pro toto.
În Scriptură sunt și exemple de ne-iudei botezați. Și lor li se aplică același principiu. În chestiunea cu "epoca" n-am înțeles ce vreți să spuneți. Astăzi nu mai sunt valabile, sunt alte criterii pentru a putea fi botezat?
Reply With Quote