View Single Post
  #126  
Vechi 24.08.2010, 22:29:36
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de un mirean Vezi mesajul
De acord intru totul cu utilizatorul "sfantatreime".Trebuie sa vedem adevarul de credinta,chiar daca e greu...sunt,intr-adevar unii duhovnici care dau anumite dezlegari cu privire la relatiile trupesti in cadrul casatoriei,in cazul in care de exemplu,barbatul este stapanit de aceasta patima si pentru a nu savasi adulter il dezleaga sa aiba relatii cu sotia sa,insa nicidecum, cum am auzit pe-aici,de viata sexuala crestina sau de relatie trupeasca dupa modelul Hristos si Biserica...asa ceva nu a pus Dumnezeu pentru mantuirea noastra...Hristos s-a jertfit pentru Biserica... trebuie traire duhovniceasca jertfelnica,desavarsita,neindoielnica,fapte de credinta adevarata,intr-adevar...adica eu consider(la nivelul de traire la care ma aflu acum)casatoria ca Biserica,ceva sfant,plin de iubire,dar nu iubire la mod sexual,ci iubire adancita prin trairea sotilor in Biserica,prin sfintenie... in definitiv asta e crucea noastra...altfel nu ne mantuim,nu?
Nu stiu despre evaluarea lucrarii duhovnicilor si a dezlegarilor lor, ma refer doar la partea care se refera la mesajele mele.
Nu neg faptul ca trebuie traire duhovniceasca si purtarea crucii.
Dar mira faptul ca relatiile sexuale in sine sunt considerate piedica in calea mantuirii.
Pentru cei care nu stiu despre asemanarea unirii sotilor in Taina nuntii cu cea a lui Hristos si Bisericii Sale, citez cuvintele par. Cleopa (http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...-ilie-cleopa):
Venind Domnul Hristos spre a indrepta toate strambatatile, spunea celor ce il ascultau: “S-a zis iarasi (celor din vechime): cine va lasa pe femeia sa, sa-i dea carte de despartire. Dar Eu va spun ca oricine isi va lasa femeia, afara de cuvant de desfranare, o face sa savarseasca adulter si cine va lua pe cea lasata savarseste adulter” (Matei, 5, 31-32). Altadata, fariseii au venit la Iisus ca sa-L ispiteasca si I-au zis: “Se cuvine, oare, omului sa-si lase femeia pentru orice pricina? Raspunzand, El a zis: N-ati citit ca Cel ce i-a facut de la inceput, i-a facut barbat si femeie? Si a zis: Pentru aceea va lasa omul pe tatal sau si pe mama sa si se va insoti cu femeia sa si vor fi amandoi un trup. Asa incat nu mai sunt doi, ci unul. Deci ce a unit Dumnezeu omul sa nu desparta. Si i-au zis Lui: Pentru ce, dar, Moise a poruncit sa-i dea femeii carte de despartire si sa o lase ? El le-a zis: Din pricina invartosarii inimii voastre… dar dintru inceput nu a fost asa. Eu insa zic voua ca oricine va lasa pe femeia sa, in afara de vina de desfranare, si va lua alta, savarseste adulter si cine s-a insurat cu cea lasata, savarseste adulter” (Matei, 19, 3-9). Astfel, prin Hristos casatoria este ridicata pe o treapta superioara: El face din ea Taina.


INVATACELUL: Totusi in Sfanta Scriptura nu ni se spune ca nunta sau casatoria este o Taina, in inteles ortodox.


PREOTUL: Chiar daca Mantuitorul nu ne spune direct acest lucru, este de-ajuns ca ea ne este infatisata ca atare, cum sunt si celelalte Taine. Nici nu este nevoie sa se spuna deschis acest lucru, de vreme ce ele sunt infatisate ca lucrari vazute prin care se impartaseste harul cel nevazut al lui Dumnezeu. Despre casatorie ni se arata, totusi, ca in ea este ceva tainic, ascuns vederii si priceperii noastre, si anume: unirea, prin puterea lui Dumnezeu, a celor doi soti, in asa fel incat nu mai sunt doi, ci unul singur; prin aceasta ni s-a spus indeajuns. Dar Sfanta Scriptura ne spune chiar si direct ca unitatea rezultata din impreunarea celor doi soti in casatorie e Taina si inca “Taina mare” (Efes., 5, 32), asemuita fiind cu unirea dintre Hristos si Biserica.


INVATACELUL: In epistola catre Efeseni, 5, 32, sfantul apostol Pavel nu vorbeste despre casatorie ca Taina, ci numai despre Taina unirii intre Hristos si Biserica: “Taina aceasta este mare; iar eu zic in Hristos si in Biserica”. S-ar parea ca apostolul insusi il previne pe cititor sa nu inteleaga ceva gresit, ca anume ar vorbi despre casatorie in sens de Taina. Nu cumva noi, ortodocsii, fortam intelesul textului ?


PREOTUL: Pentru a vedea mai limpede de ce este vorba cand zice apostolul “taina aceasta”, trebuie sa recurgem la context. Or, din context, rezulta clar ca este vorba de casatorie, caci incepand de la versetul 22, apostolul vorbeste despre raporturile speciale dintre soti. Iar pentru a le explica in chip mai convingator si mai potrivit insemnatatii lor, le aseamana cu cele dintre Hristos si Biserica. Se stie ca Hristos insusi S-a numit pe Sine “Mire” (Matei, 9, 15; Marcu, 2, 19-20), iar Biserica Sa este reprezentata ca o mireasa de catre apostol, chiar aici in context (vezi si Apoc., 22, 17), comparatia fiind cat se poate de potrivita.

Reply With Quote