Citat:
În prealabil postat de gabriel 30
Da,cu siguranta ca exista predestinare.Si predestinarii,adica asa cum ti-a fost scris sa te nasti,sa traiesti si sa mori,NU ai cum sa i te opui...
De exemplu,daca cineva se naste orb este mai mult ca sigur ca nu a fost alegerea lui sa se nasca asa,ci a fost o predestinare.Omul respectiv nu are altceva de facut decat sa isi duca crucea pana la capat.Si multe alte cazuri asemanatoare. ...
.
|
E aberant ce spui. Hristos si Sfanta Scriptura si bieninteles invatatura crestina ortodoxa spune altceva:
"1. Și trecând Iisus, a văzut un om orb din naștere.
2. Și ucenicii Lui L-au întrebat, zicând: Învățătorule, cine a păcătuit; acesta sau părinții lui, de s-a născut orb?
3. Iisus a răspuns: Nici el n-a păcătuit, nici părinții lui, ci ca să se arate în el lucrările lui Dumnezeu. " Ioan 9,1-3.
Daca spui ca esti ortodox citeste te rog comentariul Sfantului Chiril al Alexandriei la Evanghelia Dupa Ioan (pag 459-460).
"Spusa aceasta este greu de explicat și foarte nelămurită și de aceea nu e un lucru
neînțelept a trece peste ea din pricina greutății de-a o înțelege. Dar ca nu cumva, nerezolvând niște păreri iudaice, să lași o tulburare înrudită cu a acelora, ca o rădăcină veninoasă odrăslită din ele, după cuvântul lui Pavel (Evr. 12, 15), căci ar putea bănui unii că trupurile oamenilor au fost chemate ca să se arate în ele lucrurile lui Dumnezeu, e de trebuință să spunem câteva cuvinte și spre respingerea unor vătămări ce provin din ele și să nu îngăduim nici o pătrundere a unor cugetări rătăcite. Că
Dumnezeu nu adaugă fiilor păcatele părinților, dacă nu sunt părtași relelor purtări ale acelora, și că nici încorporarea sufletului nu provine din păcate de mai înainte , am dovedit-o mai sus. Hristos le-a respins într-un mod iscusit ca absurde pe amândouă, de vreme ce Dumnezeu cunoaște toate, sau, mai degrabă, de vreme ce este El însuși Vistiernicul tuturor lucrurilor noastre și Dăruitorul celor cuvenite sau datorate tuturor. Căci, spunând că orbul n-a păcătuit și deci nu suferă orbirea pentru aceasta, respinge ca un lucru nebunesc a se socoti sufletul omului vinovat de păcate anterioare trupului. Iar spunând clar că nici părinții n-au păcătuit, respinge și părerea nebună a iudeilor. Învățând deci pe ucenici cât era nevoie să știe, prin respingerea acelor păreri, arătată de noi adineauri, și dăruindu-le lor atât cât era necesar omului spre cunoștință, și nimic mai mult, adaugă limpede că pricina pentru care s-a născut acela orb nu poate fi găsită în nici un păcat anterior, atribuind numai firii dumnezeiești cunoștința și iconomia tuturor acestora.
Dar în chip foarte folositor dă și un alt răspuns: „Ci ca să se arate lucrurile lui
Dumnezeu în el.” Dar va zice cineva: Oare ne dă prin acestea Domnul ca o dogmă că se
întâmplă trupurilor oamenilor să pătimească numai ca să se arate lucrurile lui Dumnezeu
în ele? Mie mi se pare că e cu totul prostește să cugete cineva astfel. Căci nu spune acestea ca o dogmă, cum ar putea socoti cineva. Căci unora li se întâmplă să sufere din pricina păcatelor, aflăm de multe ori din Sfintele Scripturi. Fiindcă Pavel scrie clar
către cei ce îndrăznesc să se apropie de sfântul altar cu picioarele nespălate și să se atingă cu mâna întinsă și neevlavioasă de Cina tainică: „De aceea sunt între voi mulți neputincioși și bolnavi și mor destui. Căci dacă ne-am judeca noi pe noi înșine, n-am fi
judecați. Iar judecați fiind de Domnul, suntem certați, ca să nu fim osândiți împreună
cu lumea” (I Cor. 11, 30-32). ...
Dar ca nu cumva, tăcând cu totul, să-i provoace să întrebe iarăși, ca să se apere de aceasta, zice în forma unui răspuns datorat:
„ci ca să se arate lucrurile lui Dumnezeu întru el.” Prin aceasta spune într-un cuvânt mai simplu:Nu s-a născut acest om orb pentru păcatele lui sau ale părinților, dar, deoarece i s-a întâmplat să pătimească aceasta, e cu putință ca și în el să se slăvească Dumnezeu. Căci, odată ce printr-o lucrare de sus e eliberat de boala ce-l necăjește și-l chinuiește, cine nu va admira pe Doctor? Cine nu va vedea în el puterea Celui ce l-a vindecat? Acest înțeles socotesc că se află în spusa de față. Dar cei înțelegători pot descoperi și lucruri mai desăvârșite. Iar deoarece unii socotesc că au un motiv de sfadă în spusa că omul s-a născut orb ca să se slăvească Hristos în el, le vom spune iarăși: Oare numai acela era orb din naștere în toată Iudeea în vremea venirii Mântuitorului nostru, și nici un altul? Socotesc că vor recunoaște, fără voie, că erau din aceștia o mulțime greu de numărat în toată țara. Cum deci numai unuia singur sau unui alt mic număr Și-a arătat Hristos bunătatea Lui?"
CONCLUZIE: Orice marturiseste crestinismul ortodox nu se abate de la invatatura Sfintilor Parinti! (care spune clar ca nu exista predestinare, adica omul prin libertatea ratiunii este singurul care decide pentru faptele lui si nu Dumnezeu. daca nu ar fi liber sa aleaga intre bine si rau omul nu ar putea fi nici judecat si nici rasplatit corespunzator - cu rai sau cu iad - pentru alegerea lui, vazut in fapte nu in cuvinte).