View Single Post
  #411  
Vechi 31.08.2010, 10:21:40
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit 4. Participarea în "Consiliul Mondial al Bisericilor" și dialogurile cu protestanții

4. Participarea în "Consiliul Mondial al Bisericilor" și dialogurile cu protestanții.


În ceea ce privește "Consiliul Mondial al Bisericilor" și în general dialogurile teologice cu diferitele confesiuni protestante, luteranism, anglicanism, reformați și așa mai departe, s-a arătat că situația este la fel de tristă, dacă nu chiar mai mult. Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească a fost umilită și banalizată prin participarea la "Consiliul Mondial al Bisericilor," și statutul Bisericii a fost redus și înjosit la a fi doar o porțiune, o parte, a unei adunări de erezii și schisme cu mulți membri. Această "reducere aritmetică" a făcut-o practic inexistentă în ceea ce privește votarea și astfel a eliminat posibilitatea ca ea să aibă o voce hotărâtoare în diferitele adunări. Chiar mai mult, aceasta a încurajat pe protestanții liberali să introducă și să discute teme care neagă însăși Evanghelia și Tradiția Bisericii, și chiar creștinătatea însăși. Astfel de teme includ hirotonirea femeilor, căsătoria homosexualilor și participarea în diferite exprimări de credință și închinare păgâno-animistice.

Această apostazie a protestanților de la credința și viața creștină dovedește în mod incontestabil că presupusa mărturie a credinței ortodoxe prin participarea în dialogurile teologice este un mit și o închipuire. Reacția la apostazia protestanților a fost aceea că multe Biserici Ortodoxe au luat hotărâri definitive și irevocabile de a se retrage din "Consiliul Mondial al Bisericilor" și din dialogurile teologice. Prima Biserică care a făcut acest pas a fost Mama Bisericilor, străvechea și venerabila Patriarhie a Ierusalimului, căreia i-au urmat Biserica Georgiei și Biserica Bulgariei, și alte Biserici Ortodoxe au înclinat spre retragere de asemenea. Sfântul Sinod al Bisericii Sârbe a decis în iunie 1997 să se retragă din "Consiliul Mondial al Bisericilor;" din păcate, această decizie nu a fost pusă în practică. Biserica Ciprului, de asemenea, într-o adunare a Sfântului ei Sinod, a fost împărțită în două referitor la retragerea ei sau nu, și doar greutatea votului arhiepiscopului a pecetluit hotărârea de a rămâne în "Consiliul Mondial al Bisericilor" în speranța de a evita consecințele politice negative pentru poporul insulei. Sub fosta ei conducere Biserica Greciei a simțit de asemenea o mare îngrijorare și neliniște pentru continuarea participării, după cum a făcut și Biserica Rusiei, unde îngrijorarea a ajuns chiar în rândul credincioșilor.

Aceste progrese din rândul ortodocșilor, care demonstrează (și ar fi arătat și mai limpede dacă ar fi fost duse la îndeplinire) că Biserica cea Una, Sfânta, Sobornicească și Apostolească continuă să fie martorul și paznicul credincios al credinței și vieții ortodoxe, a fost oprită de gândul, șoptit de străvechiul și vicleanul vrăjmaș al mântuirii, că unitatea inter-ortodoxă [asupra acestui lucru] nu trebuie ruptă, că hotărârea ar trebui luată împreună, de către toate bisericile, în ciuda bine-cunoscutului fapt că hotărârea de a participa nu a fost niciodată luată la unison; fiecare biserică a luat hotărârea singură. Doamne feri ca Sfinții Părinți și sinoadele ortodoxe să fi așteptat să ia hotărâri împreună cu ereticii sau cu prietenii ereticilor sau cu cei înclinați spre erezie.

Astfel, la cererea bisericilor Serbiei și a Rusiei, la inițiativa Patriarhiei Ecumenice a fost convocată "Adunarea inter-ortodoxă" din Tesalonic (29 aprilie-2 mai 1998), care a înghețat toate progresele asupra acestui lucru. Într-adevăr, ea a recunoscut dreptul [bisericilor] de a se opune și de a lua hotărâri, însă a făcut un apel ca ele să rămână în Consiliul Mondial al Bisericilor în nădejdea că lucrurile se vor îmbunătăți. Anunțul recunoaște că "după un întreg secol de implicare ortodoxă în mișcarea ecumenică și jumătatea de secol de participare în Consiliul Mondial al Bisericilor, nu poate fi afirmat că s-a făcut vreun progres mulțumitor în dialogurile multilaterale dintre teologii creștini. Dimpotrivă, prăpastia dintre ortodocși și protestanți a devenit mai mare din pricina sporirii anumitor tendințe [limbaj inclusiv, hirotonirea femeilor, drepturilor "minorităților sexuale", sincretismul religios] în sânul anumitor confesiuni protestante."

Pentru a da acestei hotărâri greșite o îndreptățire teologică și pentru a pune la dispoziție argumente ecumeniștilor și ecumenizanților, cât și pentru a împăca neliniștea Bisericilor Ortodoxe, la Tesalonic, în iunie 2003, a fost întrunit un "Simpozion academic internațional", avându-l ca participant pe Înalt Preasfinția sa Hristodul Arhiescopul Atenei și a toată Grecia. Deși ținută oficial sub egida Facultății de Teologie, în realitatea simpozionul a fost sponsorizat doar de anumiți profesori ecumeniști ai acelei Facultăți și de către "Consiliul Mondial al Bisericilor," care și-a trimis reprezentanții. Încă o dată a fost întărit mitul potrivit căruia credința ortodoxă este mărturisită. În concluziile acestui simpozion, teologia ortodoxă este pusă sub semnul întrebării și poziția ei referitor la hirotonirea femeilor este călcată în picioare, în timp ce tradiția canonică liturgică a Bisericii în ceea ce privește rugăciunea în comun [cu ereticii] este răsturnată. Hotărârile conferinței vorbesc despre "slăbiciunea argumentelor teologice ortodoxe împotriva hirotonirii femeilor." În privința rugăciunii în comun se înaintează părerea că "singura rugăciune în comun interzisă explicit este rugăciunea euharistică." Într-adevăr, concluzia trasă din aceste poziții este aceea că, de vreme ce suntem lipsiți de argumente în ceea ce privește hirotonia femeilor, și că rugăciunea în comun este îngăduită - cu acea singură excepție - retragerea anumitor Biserici Ortodoxe din "Consiliul Mondial al Bisericilor a fost greșită și de nesusținut teologic. Pe această bază, participanții la conferință au lansat un apel către Bisericile Georgiei și ale Bulgariei de a se întoarce "la larga și universala familie ecumenică." Acest argument teologic în întregime neîntemeiat și superficial a fost acceptat, s-ar părea, de către Arhiepiscopul Atenei și a toată Grecia, care a fost prezent la ședințe și care a declarat - fără sprijin sinodal - că vede că "șansele Bisericii noastre (Bisericii Greciei) de a se retrage din WCC sunt tot mai mici."

În privința acestor două chestiuni foarte importante - hirotonirea femeilor și rugăciunea în comun cu heterodocșii - actuala "Conferință teologică inter-ortodoxă" a adus, în contrast, o argumentare copleșitoare, prin multe lucrări și discuții relevante, care au consolidat și întărit imposibilitatea hirotonirii femeilor în Biserica Ortodoxă și interzicerea de către sfintele canoane a oricărui fel de rugăciune în comun [cu ereticii], și nu doar euharistică. Ne rugăm pentru heterodocși, ca să se întoarcă la Biserică; cu toate acestea, nu ne rugăm cu heterodocșii.
Reply With Quote