Frate Zaharia, nu stiu de ce te enervezi asa.
Nu am timp (si nici femeia de serviciu sau majordomul ;-)) sa iau la comentat paragraf ce paragraf postarea ta cea indignata, dar as vrea sa spun uematoarele:
Eu (sam anna21) nu am ridicat in slavi sexul facand din el ceva mistic, cum pari sa fi inteles tu. Eu am vrut sa spun ca
unirea dintre soti este imaginea unirii dintre Hristos si Biserica (nu eu, ci sf. Pavel spune asta: taina aceasta mare este, etc). Iar din aceasta unire face parte, in mod firesc, si unirea fizica, deci si unrea sexuala. Unirea dintre soti, ceea ce biblia numeste 'un singur trup', este si spirituala, si sufleteasca, si fizica, pe toate nivelurile. Iar unirea fizica pe langa punerea in comun a celor materiale si chivernisirea lor, este si ceea ce biblia numeste pudic 'patul conjugal'. Ea
nu este un pogoramant, ci este un lucru binecuvantat de Dumnezeu. De acceea in slujba cununiei se vorbeste de '
un pat conjugal cast.' Ceea ce Biserica sfinteste printr-o sfanta taina (CACI BISERICA NU LASA NIMIC DEOPARTE, CI SFINTESTE TOTUL IN CASATORIE, inclusiv unirea sexuala), nu poate fi doar un pogoramant, un 'pis aller', iarta-ma, dar gandirea ta numai ortodoxa nu este.
Demonizarea sexului in sine nu este o gandire ortodoxa.
Si iarasi asta nu o spun u, o spun hotararile sinoadelor (al saselea) si sfintii parinti. Am citat de atatea ori din sfantul Ioan Gura de Aur in acest sens.
Viata feciorelnica a calugarului poate fi o cale de mantuire, casatoria este alta. Fiecare are greutatile si pericolele ei, fiecare are bucuriile ei. Zici de cei care sunt calugari ca se feresc de 'porceala' unei casatorii rau traite. Dar poate unii casatoriti se feresc printr-o viata inclusiv sexuala fireasca de ispitele unei vieti calugaresti care nu este pentru ei.
Pentru ca, chiar acceptand ideea ca viata feciorelnica ar fi o cale mai buna sau mai directa in si catre Hristos, ea este o cale mai buna pentru cine are vocatia necesara pentru ea.
Si sigur, in zilele noastre se trece in cealalta extrema si se face din sex o necesitate, o gimnastica, sau chiar un dumnezeu.
Dar existenta acestei extreme nu ar trebui sa ne faca pe noi crestinii sa cadem in extrema cealalta...
PS Citat dintr=un articol al unui ortodox, H. Tristram Engelhardt jr, ale carui pareri nu le impartasesc in totalitate si care cred ca se afla mai degraba in 'tabara' ta, Zaharia (
http://www.crestinortodox.ro/diverse...i-69631.html):
"Cu Hristos, casatoria devine o usa unsa catre cer, o Taina a intalnirii cu Dumnezeu, o participare la mantuirea de catre Hristos a acestei lumi zdrobite, in ciuda caderii, in vremea potopului si dupa mantuirea realizata de Hristos Dumnezeu a afirmat taina casatoriei. Asa cum arata Sfantul Apostol Pavel, re*latia dintre sot si sotie e incadrata in termenii relatiei dintre Hristos si Biserica, o unire de iubire si supunere transformata prin moartea omului celui vechi si prin viata in Hristos.
Citat: Ef 5, 22-23
Textele biblice, ca si viata Bisericii vechi, situeaza intreaga sexualitate trupeas*ca in interiorul acestei relatii dintre sot si Sotie, ca si in relatia cu Dumnezeu. Sexualitatea isi are locul in patul conjugal in interiorul Tainei harului."