| 
				 Folos 
 
			
			Tocmai am gasit ceva foarte util:
 Foloase pentru cei vii
 Dar din parastase avem și alte foloase pe care le primesc și cei care rămân în această viată.
 * Se înmulțește dragostea dintre cei vii și cei morți.
 * Folosul se leagă nemijlocit de virtutea creștinească.
 * Se întărește credința în viata de dincolo de mormânt.
 * Se întărește nădejdea în mila lui Dumnezeu.
 * Se propovăduiește prezenta necurmată a lui Hristos în lume.
 * Învață că omul este cetățean al cerului.
 * Se mută din Biserica luptătoare de pe pământ în cea biruitoare din cer.
 * Hristos ascultă rugăciunile tuturor și este înduplecat de mijlocirile sfinților și ale Prea Sfintei Născătoarei de Dumnezeu.
 * Nădejdea de mântuire a creștinilor nu se pierde nici după moarte.
 * Dăruiesc iertare păcatelor celor pentru care se săvârșesc parastasele,  căci Iubitorul de oameni Dumnezeu ascultă întotdeauna rugăciunile  Bisericii Lui.
 * Hotărârea definitivă a lui Dumnezeu pentru răsplata sau pedeapsa  viitoare nu s-a rostit încă. Aceasta este păstrată pentru a Doua și  înfricoșata Venire. Până atunci Biserica poate înălța rugăciuni și  cereri pentru mădularele ei. Precum în Biserica luptătoare cei care se  află sub pedeapsă canonică pentru păcatele săvârșite sunt lipsiți de  dumnezeieștile Taine, tot astfel și în Biserica biruitoare cei care au  murit în păcate sunt departe de sfinți și drepți.
 * Se înmulțește dragostea frățească.
 * Se mângâie cei vii și întristați pentru moartea persoanei iubite, căci  moartea este amară, pricinuiește mâhnire nesuferită și îi desparte  brusc de cei iubiți. Rugăciunea și parastasul este singurul mod de  comuniune cu ei, căci nu există un alt mod de comuniune cu persoanele  dragi nouă.
 * Pricinuiește aducerea aminte de moarte, de deșertăciunea lumii și a lucrurilor ei.
 * Îndeamnă la dobândirea virtuții și la petrecerea plăcută lui Dumnezeu.
 * Încurajează la faceri de bine și la nevoința proprie.
 Sfântul Ioan Damaschin accentuează  faptul că: “Dumnezeu vrea ca toti să facem bine unii altora, atât în  viata aceasta cât și după moarte”, de vreme ce îl aducem pe Hristos  “junghiat pentru păcatele noastre înduplecând astfel pentru ei și pentru  noi pe iubitorul de oameni Dumnezeu”, precum spune și Sfântul Chirii al  Ieusalimului. Dar în loc să așteptăm după moarte rugăciunile și  parastasele altora pentru noi, nu ar fi mai bine să ne îngrijim încă de  pe acum de sufletul nostru cel nemuritor, având la îndemâna noastră  toate mijloacele mântuitoare ale Sfintei noastre Biserici?
 Așadar, pentru că ziua morții noastre  este atât de nesigură, să fim întotdeauna pregătiți ca nu cumva astăzi  “să fim în viată, iar mâine în mormânt”.
 
				__________________Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
 |