Citat:
În prealabil postat de iustin10
Pai uite ,ma voi folosi de ambele parti ale raspunsului dv.Cand spuneti ca Iisus se descopera si in poruncile si invataturile care ni le transmite,acestea le au foarte corecte si protestantii.
Si ei cred ca sunt foarte buni cunoscatori ai Cuvantului lui Hristos.Si ei cred in Jertfa Lui,la fel ca si noi.Un singur lucru nu au ei : mananca painea franta ,CA SI CUM ar fi Trupul Domnului.Deci nu au aceasta credinta ,in puterea colosala a acelei Paini.
Din aceasta cauza,toata credinta si faptele lor bune nu le folosesc la nimic.Caci nu merg pe calea ,singura cale,care a trasat-o Duhul,pentru a implini cuvintele Domnului.Pot sa faca ei tot binele din lume,nemancand din paine cu credinta ca e Insusi Hristos,nu il au pe Hristos.
Eu asta nu inteleg,de ce Dumnezeu a redus toata puterea venirii Hristosului Sau ,la o bucata de paine ? Si nu o zic cu dispret fata de paine,ci chiar este o metoda extraordinara de a primi intrega indurare printr-o inghititura,si nu citind zeci de biblioteci.Chiar este un ajutor nesperat dat noua.
Dar si pedeapsa neincrederii in acest ajutor e la fel de mare.Toti cei ce nu mananca painea Domnului,sau o mananca doar ca pe o comemorare a Sa,nu sunt ai Lui.
Pentru mine dilema se rezolva simplu:chiar daca nu inteleg de ce e asa,mananc aceea paine si cred ca ea este Trupul adevarat al lui Hristos.
Dar pentru protestanti,care nu au la indemana aceasta solutie simpla,este foarte greu sa priceapa aceasta taina.
Asa ca fiti intelegatori cu ei,caci ei au indoieli la fel ca noi toti,dar nu au ajutorul harului
"Iar cel ce mananca sa nu judece pe cel ce nu mananca,caci Domnul va avea grija si de acesta.Pentru ce judeci tu pe sluga Altuia?"
|
Draga Iustin, incerc o explicatie la aceasta taina profunda. Este pe
gandirea parintelui Galeriu. Euharistia reprezinta o jertfa continua,
nesfarsita, a momentului de pe Golgota. Hristos se jertfeste pentru
noi si acum, in Cer fiind, printr-o jertfa nesangeroasa, prin aceasta
sf. euharistie. Aceasta semnifica Viata Treimica: iubirea jertfelnica
prin care o Persoana traieste prin alta Persoana, intr-o unitate de
vointa ca o Unica Fiinta. Nu este modul uman, individual, de traire
ci un mod dumnezeiesc, suprafiintial. Acest mod sublim de traire,
dumnezeiesc, jertfelnic, ni se transmite si noua, celor ce formam
trupul Bisericii, al carui cap este Hristos, prin sf.taina a euharistiei.
Prin ea comunitatea Bisericii, care suntem noi credinciosii, primim
viata dumnezeiasca in duh si ne transformam in madulare ale unui
singur trup, traind unul prin altul si toti prin Hristos.
Har, smerenie si jertfa de sine.