Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Prin afirmatia mea, nicidecum nu am negat prezenta Duhului Sfant "acolo unde vrea"... si nici deplinatatea Lui in Toate Sfintele Taine (daca nu ar fi Duhul Sfant nici nu s-ar mai putea numi Sfinte Taine ci ar fi doar simboluri eventual), ci am vorbit strict din sistemul de referinta al omului care prin unirea reala cu Hristos in Taina Sfintei Impartasanii (se face partas intregii firi dumnezeiesti II Petri 1,4 si atfel) este patruns in mod sigur si de deplinatatea Duhului Sfant in toata fiinta sa.
Tin sa va reamintesc ca dogma (Sfintele Taine) sunt aceleasi in toate Bisericile Ortodoxe. Desigur exista diferentele pe care le-ati subliniat insa acestea nu tin de dogma ci de anumite practici traditionale regionale (culturale etc.).
|
Si eu tin sa va spun ca in Biserica Ortodoxa din Romania nu am gasit preot care sa zica ca putem lua Impartasania fara Spovedanie, preotul grec insa a spus ca o putem lua daca vrem, "pe risc propriu". Asa ca el nu o interzice la nimeni, spovedit sau nespovedit. Recomanda Spovedania inainte dar nu o impune. Cum ramane atunci?
Ca sa nu mai zic ca in Romania interzicerile legate de menstruatia femeii nu sunt "practici traditionale regionale (culturale etc.)" ci sunt argumentate cu canoanele Sfintilor Parinti.