Citat:
În prealabil postat de Eugen7
A avea Duhul Sfant nu implica "iconomia Sfintelor Taine".
Si diaconii spre exemplu aveau Duhul Sfant dar ei nu puteau savarsi "frangerea painii" adica Taina Sfintei Euharistii. Doar cei carora li se administra Taina Sfintei Hirotonii (preotia) numita "punerea mainilor" deveneau "iconomi ai tainelor lui Dumnezeu" ca si Sfintilor Apostoli.
Va rugam nu mai cautati justificare (ca dogma ortodoxa nu e buna) pentru hotararea pe care deja ati luat-o, aceea de a parasi Biserica Ortodoxa. Si iarasi va rugam sa nu va mai declarati crestin ortodoxa pentru ca puteti induce in eroare pe multi oameni (credinciosi sau nu).
Sincer eu nu va inteleg cum de puteti gandi ca timp de aproape doua mii de ani nu s-a gasit nimeni in Biserica Ortodoxa sa "corecteze" greselile dogmatice daca ele ar exista? Oare Sfintii Parinti si toti martirii, mucenicii si sfintii Bisericii Ortodoxe nu sunt buni? Minunile, exorcizarile, Sfintele Moaste din Biserica Ortodoxa nu sunt o ele o dovada a clara adevarului precum insusi Hristos Iisus o spune clar: " Dacă nu fac lucrările Tatălui Meu, să nu credeți în Mine. Iar dacă le fac, chiar dacă nu credeți în Mine, credeți în aceste lucrări, ca să știți și să cunoașteți că Tatăl este în Mine și Eu în Tatăl. " (Ioan 10,37-38) Lucrurile pe care Mi le-a dat Tatăl ca să le săvârșesc, lucrurile acestea pe care le fac Eu, mărturisesc despre Mine că Tatăl M-a trimis. Ioan 5,36 Asadar sa luam aminte... faptele nu vorbele arata unde lucreaza Iisus cel inviat din morti.
|
Cum de aceleasi minuni se intampla in toate Bisericile?
Haideti sa va zic o intamplare din Biserica Catolica, partea harismatica, intamplata in Franta, si cunosc multe de acest fel. Am fost intr-un pelerinaj in Israel cu un grup de catolici, neharismatici. Un barbat din grup mergea foarte greu pentru ca era din nastere cu parapareza spastica, operat de nenumarate ori. Asa ca, el fiind catolic, l-am intrebat de ce nu merge si el la intalniri de rugaciune pentru bolnavi facute de harismaticii catolici pentru ca sunt multi chiar mai rau decat el, in fotolii rulante, care s-au vindecat acolo. Auzisem cazuri. Si el mi-a zis ca stie, dar ca inca nu si-a dorit cu adevarat sa se vindece prin credinta. Ci deocamdata a mers la o astfel de intalnire sa vada ce se intampla. Si acolo era un baietel de creo 8-9 ani cu aceeasi boala ca si el, dar forma mai grava, era in carut cu rotile. Mama lui il adusese acolo in ciuda opozitiei sotului ei care a chiar amenintat-o ca, daca duce copilul la astfel de adunari, divorteaza. Mama nu l-a ascultat, si-a luat copilul si s-a dus. Si la un moment dat, in timp ce preotul facea rugaciunile de vindecare, copilul s-a sculat de pe scaun si a inceput sa alerge dupa preot. Era complet vindecat.
Asa ca, in fata la astfel de miracole, si sunt multe de acest gen la harismaticii catolici francezi, eu am primit multe marturii de la martori oculari directi, cum sa mai cred apoi ca doar biserica ortodoxa este buna, si ca doar ceea ce s-a facut timp de secole este bun, iar ceea ce este nou, este gresit? Totul tine de credinta in Iisus, si nu de altceva, iar sfintii ortodocsi au avut credinta in Iisus la fel ca si altii care nu sunt ortodocsi. Si am marturii inca si mai tulburatoare despre minunile facute de credinta in Iisus de la baptisti. Pomenesc mereu de baptisti (dintre (neo)protestanti) pentru ca doar din randul lor am ceva prieteni si ca atare marturii. Nu ma pronunt din citite, din marturii citite.
Asa ca intrebarea trebuie pusa mai degraba invers: de ce Biserica s-a faramitat in atatea bucatele daca Duhul Sfant a lucrat in toti preotii Sai? Cum de apoi unii au luat-o hais si altii cea, daca totul este atat de evident precum doriti sa para? Si asta incepand cu ortodocsii copti, si alti rasariteni, si apoi rand pe rand greco-ortodocsii, catolicii, protestantii etc. Si de ce explozia faramitarii (inclusiv disensiunile in sanul Bisericii ortodoxe) a avut loc in momentul in care au aparut imprimeriile si astfel oamenii au avut acces pe scara mai larga la textele sacre?
Si pe de alta parte, de ce Iisus nu a venit asa cum credeau Apostolii, adica in timpul vietii lor, a apostolilor? Cum a putut sa se insele in aceasta privinta Sf. Apostol Pavel? Si apoi, a fost el mai putin sfant di cauza asta?
Meditati si veti gasi raspunsul. Iar daca nu il gasiti, vi-l spun pentru ca este unul singur: Domnul face dupa credinta oamenilor, si mai ales dupa masura dragosteti lor. Iar credinta, dupa spusese Sf. Ap. Pavel vine la auzirea Cuvantului. Iar daca ati auzit vreodata spunandu-se ca sfintii de pe urma vor fi mai mari decat cei dintai, stiti de ce este asa? Pentru ca au mai multa dragoste. Dragostea, credinta si nadejdea, va spun ceva? Biserica ortodoxa nu poate pune monopol pe ele pentru ca ele exista in inima oamenilor de unde nimeni nu le poate fura!