Sfantul Ioan Damaschinul despre botez:
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...tez-80107.html
.....
"
Primul botez a fost botezul potopului (Facerea VII, 17-24.) pentru curmarea pacatului. Al doilea, botezul prin mare si nori (I Corinteni X, 2; Numeri IX, 15-22. ), caci norul este simbolul Duhului, iar marea simbolul apei. Al treilea, botezul legii vechi, caci tot cel necurat se spala cu apa, ba inca isi spala si hainele si astfel intra in tabara (Levitic XV, 3-33.). Al patrulea, botezul lui Ioan (Matei III, 1-12; Marcu I, 4-8; Luca III, 2-18.), care a fost introductiv si conducea la pocainta pe cei botezati ca sa creada in Hristos. "Eu, spune Sfantul Ioan Botezatorul, va botez cu apa, dar cel care vine in urma mea va va boteza cu Duhul Sfant si cu foc" (Matei III, 11; Marcu 1. 8; Luca III, 16.). Asadar, Ioan curateste mai dinainte prin apa, in vederea Duhului.
Al cincilea, botezul Domnului (Matei III, 13-17; Marcu I, 9-11; Luca III, 21-22; Ioan I, 29-34.), cu care s-a botezat El insusi. Se boteaza nu pentru ca El a avut nevoie de curatire, ci pentru ca si-a impropriat curatirea mea, ca sa zdrobeasca capetele balaurilor in apa" (Psalmi LXXIII, 14.), ca sa inece pacatul, ca sa inmormanteze pe tot Adamul cel vechi in apa, ca sa sfinteasca pe Botezator, ca sa implineasca legea, ca sa descopere taina Treimii, ca sa ne dea noua pilda si exemplu de a ne boteza. Si noi ne botezam cu botezul desavarsit al Domnului, cel prin apa si prin Duh. Se zice ca Hristos boteaza cu foc, pentru ca a revarsat harul Duhului peste sfintii apostoli in chipul limbilor de foc (Fapte II, 1-4.), dupa cum spune insusi Domnul: "Ioan v-a botezat cu apa, dar voi veti fi botezati cu Sfantul Duh si cu foc, nu mult dupa aceste zile" (Fapte I, 5), sau din pricina botezului pedepsitor al focului ce va sa fie. Al saselea botez este botezul prin pocainta si lacrimi, care este cu adevarat greu. Al saptelea, botezul prin sange si mucenicie, cu care insusi Hristos s-a botezat in locul nostru; ci este foarte cinstit si fericit, pentru ca nu se pangareste a doua oara cu intinaciunea. Al optulea botez si ultimul (Adica focul cel vesnic de dupa judecata obsteasca.), nu este mantuitor, ci pe de o parte distruge rautatea - caci nu mai guverneaza rautatea si pacatul - iar pe de alta parte, pedepseste necontenit."
Asa ca mai fratilor vedeti ce zice Sfantul Ioan Damaschinul si mai introduceti absurditati in credinta crestina conform carora numai cine a fost botezat de un preot din apa si din Duh poate sa se mantuiasca si poate fi numit crestin.
Precum vedeti din explicatia Sfantului si din istorie talharul de pe cruce nu a primit botez de la preot din apa si din Duh dar a fost botezat in botezul pocaintei si lacrimilor (se poate sa iti plangi pacatele fara sa iti fie impartasit harul?Si acest botez - al pocaintei si lacrimilor e tot din apa si duh).
Alt Sfant mucenic a primit botezul in propriul sange marturisind pe Hristos fara a fi fost botezat prin botezul de il face preotul rugand pe Duhul Sfant sa sfinteasca apa.
(si a carui Sfinte Moaste se afla undeva la Ierusalim sau prin Israel).
Iar referitor la cei nebotezati in aceasta viata cu aceste botezuri pr Petroniu Tanase de la Sfantul Munte a zis (ca parere personala) ca nu stie ce soarta au in vesnicie,dar nu a zis nicidecum ca sunt neaparati condamnati la Iad.
Ci a zis ca poate Dumnezeu Iisus Hristos li se va descoperi pe lumea cealalta.