- 9 -
fost făcută de B.O.R. și față de ereticii greco-catolici : vedeți mai recent cazurile
mitropolitului Nicolae Corneanu și episcopului Sofronie Drincec;
b) încuviințarea prin Enciclice Patriarhale ca mirenii celor două așazise
”Biserici-surori” să se poată împărtăși atât la ortodocși cât și la catolici (papistași).
Același lucru s-a stabilit și față de ereticii anglicani și armeni.
Ori Biserica Sobornicească și Sfinții săi, mai ales Sfântul Teodor Studitul învață că
cel ce se împărtășește din “euharistia” ereticilor se împartășește cu însuși duhul satanei;
iar dacă cei ce se împărtășesc din Sfânta și dumnezeiasca Euharistie care este adevăratul
Trup și Sânge al Domnului nostru Iisus Hristos, prezent numai în Una Biserica Ortodoxă,
devin una întru Hristos, cei ce se vor împărtăși la eretici (ca de exemplu la greco-catolici
sau la romano-catolici, adică papistași) sau vor avea părtășie cu cei ce s-au împărtășit din
euharistia ereticească devin un trup comun satanicesc, potrivnic lui Hristos.
Ca dovadă avem pe Sfântul Teodor Studitul și pe toți sfinții care arată că împreuna
împartășire cu ereticii sau simpla lor pomenire la Liturghie înseamnă unul și același
lucru.
Astfel, „(…) știind că este erezie, să fugi de erezie, adică de eretici, încât nici să te
împărtășești cu ei, nici să-i pomenești la Dumnezeiasca Liturghie (…)”;
„(…) și când necredința eretică a ieșit limpede pe față și a fost dată la arătare prin sinod,
trebuie de acum să-ți arăți pe față evlavia ta, împreună cu toți ortodocșii, prin faptul de a
nu te împărtăși cu cei rău credincioși, nici să pomenești pe vreunul din cei aflați în
sinodul cel adulter sau care cugetă la fel cu el .Și este drept, cuvioase părinte, ca întru
toate să fii iubitor de Dumnezeu, precum îți este numele, și să iubești și în aceasta pe
Dumnezeu. Căci Gură de Aur nu numai pe eretici îi dovedește cu mare și puternic glas ca
dușmani ai lui Dumnezeu, ci și pe cei ce se împărtășesc cu unii ca aceștia (…)” (Sfântul
Teodor – Epistola 39, egumenului Teofil / Despre proorocii mincinoși, PG 59, pag.
557-558.)
|