
07.10.2010, 01:05:02
|
Banned
|
|
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
|
|
Citat:
În prealabil postat de mihailt
Mai frate Ortodoxia acum parerea mea cine zice altfel decat fratia ta in aceasta privinta (a vamilor) e neortodox si trebuie sa te duci sa il reclami la ierarhul de care tine sa ia masuri disciplinare impotriva respectivului.
Asta asa mai frate ca sa fii in duhul "marelui profet al zilelor din urma" parintele Serafim Rose care pentru ca diaconul Lazar Puhalo l-a contrazis referitor la opinia sa despre vami s-a dus la Sfantul Sinod al ROCOR si a cerut ca diaconul Lazar sa fie caterisit.
Si Sinodul ROCOR l-a si caterisit pe diaconul Lazar.
Acum eu nu sunt diacon sunt numai mirean si probabil tot asa si fratele Daniel da nu e nicio problema se gasesc ceva metode disciplinare.
Uite asa mai frate sa te lupti cu toti new-ageisti care vrea sa instaureze "religia viitorului".
Pentru care lupta iti agonisesti merite sa te ajute sa treci prin vami in vremea iesirii sufletului din trup si pentru acolo cand se cantareste pe balanta faptele rele cu faptele bune.
Si acum ca sa revin on-topic:
Cand dai un citat de se zice ca e de la Sfantul Efrem Sirul sau Sfantul Ioan Scararul sau Sfantul Vasile cel Mare e bine sa dai o sursa in care se gaseste alta decat cartea parintelui Serafim Rose "Drumul sufletului dupa moarte" preferabil intr-o carte aparuta si cunoscuta de mult timp in BOR.
|
Citat:
În prealabil postat de mihailt
Acum ce scrie mai sus e o parere personala si poate sa fie plina de erori ca eu sunt om pacatos si intunecat la minte de pacate si mai ales de mandrie.
Asa ca nu luati de bun ce scriu.
|
Pr. Seraphim Rose, care s-a convertit de la Metodism la Ortodoxie, a apartinut ROCOR (Bisericii Ortodoxe Ruse din afara granitelor Rusiei), Biserica “stilista” care i-a dat pe Sfintii Ioan Maximovici (+1966) si Filaret Noul Marturisitor (+1985), ambii cu moaste neputrezite si facatori de minuni, si a carei sinod a aruncat in 1983 anatema impotriva ecumenismului, ecumenistilor si a tuturor celor in comuniune cu ei. ROCORul a facut obiectul muncii KGB si a urmasului FSB chiar de la inceputuri (1922). Armata secreta a puterii satanice instalata la Moscova a infiltrat oameni in ROCOR, a santajat oameni si a sustinut oameni si opinii care le serveau voit sau nu intereseul. Din nefericire, parintele Seraphim, prin pozitia sa in favoarea traditiei rusesti spre excluderea tuturor celorlalte traditii, atasamentului sau fata de cultura si limba rusa, a reusit sa se faca fara voie “remarcat” de catre KGB care a stiut sa profite promovindu-l si coalizind in jurul sau si a ideilor sale cozile de topor din ROCOR. Cartile lui Seraphim Rose au fost traduse in ruseste si raspindite in URSS, iar la “caderea” comunismului, in 1991, era deja popular in Rusia. In America s-a facut remarcat si prin adoptarea unei pozitii conciliante fata de Bisericile Ecumeniste, impotriva consensului ierarhilor si a parerilor parintilor de la Jordanville (Manastirea Sfinta Treime) si Boston (Manastirea Sfinta Schimbare la Fata) si a altor parinti si teologi. Dar indiferent de ce Pr. Seraphim a crezut si spus si de cucernicia sa trebuie doar retinuta pozitia Bisericii (aceasta este practica ortodoxa!), care s-a aflat in comuniune cu Bisericile (“stiliste”) din Grecia pentru care Patriarhiile Ecumeniste sint lipsite de Har Mintuitor, si care, asa cum am aratat, a aruncat anatema de la 1983 cu consimtamintul tuturor ierarhilor sai.
In ceea ce priveste scrierile Pr. Seraphim, in unele dintre acestea s-a indepartat de la ortodoxie, unii teologi acuzindu-l chiar de reluare a ereziilor gnostice (a se vedea, de exemplu, cartea Pr. Michael Azkoul, Mitul Vamilor Vazduhului – Neo Gnosticimul Pr. Seraphim Rose, http://www.new-ostrog.org/gnostic). Pr. Seraphim a fost un convertit de la Protestantism care, cu toata inteligenta si vointa exceptionale, nu a avut timp sufficient sa patrunda in totalitate atit invatatura, cit si trairea Sfintilor Parinti. In ciuda sirguintei sale intr-ale monahismului a dat dovada de lipsa de ascultare chiar de la inceput. El si Pr. Herman s-au retras in 1968 la Platina, in Muntii din Nordul Californiei, in ciuda recomandarilor care li s-au facut de a merge la una dintre manastirile americane (si ROCORul avea manastiri severe, dupa tipicul din Athos sau din Rusia) unde au inceput monahismul (fara a fi monahi!) dupa ceea ce au citit si dupa capul lor. De-abia in 1970 aveau sa fie tunsi si fara sa fi fost vreodata novici intr-o manastire, cu binecuvintarea episcopului locului, pus in fata faptului implinit si probabil impresionat de inteligenta si charisma lui Seraphim si de popularitatea si renumele pe care deja le avea. Mai tirziu, cind si-a facut cunoscute ideile, i s-a atras atentia nu o data ca vine in contradictie cu Sfintii Parinti, dar a refuzut cu incapatinare sa se opreasca sau sa se corecteze. Persoane care au fost in ROCOR in acea vreme spun ca nu accepta sa fie contrazis, ajunsese sa se creada un fel de voce a Ortodoxiei. Daca Pr Seraphim s-a facut placut lui Dumnezeu sau nu, n-avem de unde sa stim, nu sintem noi chemati sa hotarim, dar se cuvine sa avem judecata buna, sa nu ne repezim sa-l facem sfint si sa-l citim cu mintea si cu inima deschisa, sa-l cinstim pentru ceea ce a facut bun si sa-i lasam deoparte ideile care contrazic Sfintii Parinti sau sint numai controversate.
(Lazar Puhalo a fost caterisit de ROCOR nu pentru ca l-a contrazis pe Seraphim Rose, ci pentru ca nu a incetat sa-si sustina propria docrina cu privire la starea sufletului dupa moarte si numai dupa ce el a parasit ROCORul.)
|