Citat:
În prealabil postat de mihailt
Si parintele Cleopa a folosit cuvantul vami (pentru ca asa s-a spus mai nou) pentru a arata cum dracii arata pacatele sufletului.
Dar niciunde nu a zis parintele Cleopa ca sufletul e oprit de draci in "vami".
|
Mihail, nu dracii opresc sufletul ci ATITUDINEA pacatosului in acel
moment cand dracii ii dezvaluie anumite pacate. El, pacatosul, in
acele momente trebuie sa si le recunoasca si sa se smereasca,
socotindu-se pe el vrednic de iad si nu de Rai. Daca el nu se vede
pe el vrednic de iad, si nu se osandeste pe sine, atunci Judecatorul,
si nu dracii, il va da pe mana lor. Dar, gheron mai vrea sa spuna
ca noi nu mai suntem in stare atunci sa ne smerim daca nu punem
in practica smerenia si osandirea proprie ceas de ceas si clipa de
clipa. Adica, daca in viata fiind nu te vezi drept ultimul pacatos
si "bun" de iad, nici atunci in acele clipe nu vei avea atitudinea
corespunzatoare pentru intrarea in Rai, chiar daca tu n-ai facut
mari pacate si te crezi bun de Rai. Dracii doar radiografiaza starea
sufletului, iar judecata apartine lui Hristos. Iar atitudinea noastra
in fata dezvaluirilor acelor draci poate face diferenta. Doi oameni
cu aceleasi pacate dar cu atitudini contrare in fata dezvaluirilor
si radigrafierii sufletului facut de draci nu au parte de aceasi
judecata de la Hristos. Atitudinea sufletului in acele momente e
cea care face ultima purificare. Dar acea atitudine e conditionata
de reflexul pe care il primesti in timpul vietii. De aceea e bine ca
pe timpul vietii sa te vezi pe tine cel mai mare pacatos.
Har, smerenie si jertfa de sine.