View Single Post
  #4  
Vechi 18.10.2010, 18:04:36
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 262. Comentariu la predica liderilor pucioși de la Noul Ierusalim din 14-10-2010

262. Comentariu la predica liderilor pucioși de la Noul Ierusalim din 14-10-2010 (I)

Liderii pucioși excelează în jocurile de cuvinte, prin care îi amăgesc pe adepții lor cei naivi. Ultima predică a lor ne oferă un excelent exemplu în acest sens.
În încercarea disperată de a legitima o himeră , în numele căreia să vorbească ei vrute și nevrute, spunând că himera este Însuși Hristos, liderii pucioși apelează la o stratagemă simplă, dar eficientă: jocul de cuvinte. Ei pretind că Hristosul Pucios este mărturisit din două surse complementare: odată se mărturisește singur pe Sine, și apoi Îl mărturisesc și martorii Lui. Cine sunt acești martori, nu se spune, dar se subînțelege: sunt cei doi lideri pucioși, adică tocmai cei mai interesați ca să “demonstreze” existența “Hristosului” lor. Așadar, punerea în ecuație este simplă: dacă sunt doi sau trei martori care mărturisesc, mărturia lor este adevărată, pentru că așa spune și Scriptura (Ioan 8,17). Desigur, cu condiția să aibă ce mărturisi, și să mai fie și sinceri în mărturia lor. Dar să cugetăm drept: au ce mărturisi cei doi lideri pucioși? L-au văzut ei pe Hristos în carne și oase, ca să-L mărturisească, așa cum au făcut-o Moise și Ilie?
Liderii pucioși operează un “glissando” în “mărturisirea” lor. Mai întâi promit că-L vor mărturisi pe Hristos (așadar, Persoana Lui dumnezeiască), dar în alunecarea cuvintelor ajung să mărturisească numai “cartea cea de azi”, noua “Scriptură” de la Pucioasa. Cititorul va trebui să accepte că jocul de cuvinte este ingenios făcut, deci mărturisirea cărții de la Pucioasa intitulată “Cuvântul lui Dumnezeu” (carte imaginată, gândită, rumegată, scrisă, tipărită, diortosită și din nou tipărită într-o nouă ediție, intens falsificată de către liderii pucioși) trebuie considerată a fi echivalentă cu mărturisirea lui Hristos în Persoană. Or, Persoana lui Hristos nu poate fi mărturisită decât de către cineva care L-a văzut aievea pe Hristos cel întrupat și viu, nu de cineva care zice doar că aude glasul unui duh șoptindu-i la ureche vorbe de “auto-mărturisire” a lui Hristos. Liderii pucioși fac însă cu deplină știință această escrocherie dialectică, dovedindu-se maeștri ai diversiunii verbale și scrise:

“Sunt Domnul Iisus Hristos, și mărturisesc că Eu sunt, și, iarăși, Mă mărturisesc cei ce-Mi sunt martori, așa cum M-au mărturisit la schimbarea la față cei ce au făcut dovada strălucirii feței Mele pe muntele Tabor, între Moise și Ilie stând Eu și grăind cu ei pe munte în ziua aceea, și a fost adevărată mărturia a doi sau trei martori, și a fost de ajuns să rămână scrisă ea și apoi crezută de cei credincioși, de cei ce iubesc pe Dumnezeu pe pământ. Așa este și cartea Mea de azi. Ea este dovedită adevărată prin mărturia martorilor Mei, prin multele mărturii vreme de mai bine de cincizeci de ani și până azi, când Mă deșert cu multul Meu cuvânt în carte, mărturisit fiind Eu de cei ce Mă primesc când vin ca să cuvintez.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa” din data de 14 noiembrie 2010)

Cum operează așadar acest “glissando”? Pasul întîi: se face o afirmație benignă, care nu aduce cu sine nici o informație, dar ne introduce ex abrupto în subiect: “Pe Mine Mă mărturisesc martorii Mei”. Apoi se trece la pasul al doilea: proclamarea unui adevăr cunoscut, dar situat într-un registru cu totul diferit: “Cartea Mea de azi este mărturisită de martorii Mei și mărturia lor este adevărată”. Cine poate nega existența “Cărții de azi” de la Pucioasa și câte valuri nu a stârnit ea, câte păreri pro și contra? Pucioșii o consideră a fi “o nouă Evanghelie a lui Hristos”. Deci această “Carte” este o realitate palpabilă: șocantă prin controversele ei și prin discordanțele ei cu Scriptura, dar perfect adevărată ca existență de sine și ca provocare gnoseologică. Urmează pasul al treilea: “Eu sunt mărturisit de cei care mă primesc – aceștia fiind cei care girează și Cartea, și care am văzut că este adevărată; deci și existența Mea este adevărată”. Quod erat demonstrandum. Cei care-L primesc pe Cel pe care-L mărturisesc sunt cei doi lideri pucioși. Și de fapt, cei doi “mărturisitori” sunt doar unul, deoarece numai Mihaela pretinde că-L aude pe Hristos, în timp ce Nicușor doar îi ține hangul. Ea nu a pretins că a avut contact direct, prin toate simțurile sensibile, cu Hristos (exceptând simțul auzului), deoarece o astfel de pretenție ar fi echivalat cu o recunoaștere a revenirii a lui Hristos în trup pe pământ; or, pucioșii pretind că încă mai așteaptă această revenire, deci ea nu a avut loc încă, iar Hristos a venit la ei numai în duh, deci sărac cu trupul. Mihaela pretinde că doar a auzit (sau, i se pare că au auzit) un glas care îi striga în cap sau în vâjâia în urechi că el “este Hristos”, situație reprodusă și în această predică a ei: “Sunt Domnul Iisus Hristos, și mărturisesc că Eu sunt”.
“Hristosul” de la Pucioasa este un “Dumnezeu” al elitelor, și nu al vulgului. Spre deosebire de Hristosul Biblic (Cel adevărat, Cel care a venit pentru orbi, șchiopi, surzi, ologi, tâlhari, vameși și desfrânate), “Dumnezeul” Pucioasei este mărturisit de către “martorii lui cei credincioși” (liderii pucioși) ca fiind un “Dumnezeu” al celor frumoși, al celor perfecți, al celor curați la cuget și la haine și la trup, aparent sfinți chiar, aleși și credincioși ai noilor directive pucioșești; este un “Dumnezeu” aristocrat, elitist, lăudăros, pretențios, nemulțumit, neînțeles, adesea bolnav de mania persecuției, întors pe dos și reorientat spre valorile vechi-testamentare ale trecutului, spre Avraam, Isaac și Iacov:

“Eu sunt Dumnezeul celor credincioși, așa cum am fost în toate vremile până azi, și nu sunt Dumnezeul celor mulți, căci Eu Mă numesc Dumnezeul celor aleși. Eu sunt Dumnezeul lui Avraam și Dumnezeul lui Isaac și Dumnezeul lui Iacov, și în toate vremurile am prețuit mai mult un om credincios decât un popor întreg, ... și așa Mă mărturisesc Eu, Domnul, prin martorii Mei cei credincioși.... O, poporul Meu... Te-am ales să-Mi fii martor în zilele acestea până la marginile pământului pentru cuvântul Meu cel de azi și să fii credincios Mie în toată lucrarea ta cu Mine, în toată lucrarea Mea cu tine și să fii frumos, frumos înaintea Mea de-a pururi, fiule.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa” din data de 14 noiembrie 2010)

A venit, sau n-a venit Hristos la Pucioasa? După ce pe aceste meleaguri dâmbovițene s-a susținut și s-a proclamat de atâtea ori că “Hristos a venit în duh și Cuvânt”(așa încât deși nimeni nu L-a văzut, cu toate acestea El se pare că totuși “a venit”: cu putere puțină, dar cu învățătură multă), iată că liderii pucioși o dau acum din nou la întors: A doua venire a avut loc, dar Domnul a venit cu mâinile goale, n-a venit cu strălucirea promisă și cu Împărăția Sa cu care trebuia să vină. Această Împărăție este pe mai departe așteptată și chiar trebuie făcute rugăciuni stăruitoare ca să fie grăbită încă o venire a Domnului, cea promisă de Scripturi, cu putere strălucire și slavă, care va aduce cu El și Împărăția Lui, care va fi să cuprindă întreg pământul :

“ Așa lucrez eu azi pentru neamul român, căci știu că el este azi țarină a Domnului și vine Domnul, Fiul meu, pe vatra lui cu a doua Lui venire pentru judecată peste vii și peste morți și pentru noua Lui împărăție pe pământ, împărăția lui Dumnezeu cu oamenii, iar voi cereți-o să vină, și ea va veni și va cuprinde în lung și în lat pământul, numai să știți și să iubiți voi puterea rugăciunii cea plină de pocăință și s-o dați de știre neamului român, ca să se împlinească ea. Amin.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa” din data de 14 noiembrie 2010)

Liderii pucioși fac distincție netă între aproapele omului și aproapele Domnului. Contextul general și o logică simplă ne arată că “aproapele Domnului” sunt chiar ei, cei doi lideri pucioși, “Frații care arată Calea”, “fiii unși” și “solii Cuvântului de la Pucioasa” și “împărțitorii Lui”. Față de ei păcătuiesc cu păcatul trufiei toți aceia care nu i se supun, nu-i înțeleg, nu-i iubesc și nu le cântă în strună. Pedeapsa răzvrătiților aceasta va fi: fie vor fi alungați înapoi în lume de către “Frați”, fie că vor cădea în disperare și vor alege singuri calea dezertării și a despărțirii de “comoara ce scumpă” ( tutela și jugul) a “Fraților”, pe care îi vor pierde definitiv:

Cel ce urăște pe aproapele său sau, mai mult, pe aproapele Domnului, acela ajunge la acest păcat după ce el are în inimă păcatul trufiei, al îngâmfării, al măririi de sine, păcat care-l cade pe om de la Dumnezeu. Toți cei care alunecă de pe calea cea cu mărire, calea cea cu frați... Iată păcatul îngâmfării, păcatul de la care se naște nemulțumirea în om, acest păcat îi hrănește omului mintea și inima și pierde omul ceea ce are mai scump, pierde frații, cea mai mare comoară, cea mai scumpă, și mai întâi ajunge la dispreț și la ură pentru ei și apoi îi pierde...” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeul de la Pucioasa” din data de 14 noiembrie 2010)