View Single Post
  #12  
Vechi 20.10.2010, 11:34:52
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

uite ce am gasit pe un site masonic marea loja nationala romana:
http://www.mlnr.ro/masoni-celebri

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Compozitor austriac. Autor al peste 600 de lucrări muzicale. Tatăl său, Leopold Mozart, muzician și compozitor de talent, îi dă o educație muzicală aleasă din fragedă pruncie, astfel că micul Amadeus concertează în fața principilor europeni de la 6 ani (Minchen și Viena), 7 ani (Mannheim, Paris), 8 ani (Londra), 13-14 ani (Milano, Florenta, Roma). În 1782 s-a căsătorit cu Constance Weber, marea dragoste a tinereții sale. Activitatea muzicală intensă, munca laborioasă, intrigile vremii i-au distrus, se pare, sănătatea, astfel că moare la 35 de ani. Inițiat la 14 decembrie 1784 în Loja "Binefacerea" din Orientul de Viena, care a fuzionat mai târziu cu Loja "Noua Speranță Încoronată". După 3 luni de prezență masonică, își invită tatăl să viziteze loja din care facea parte. Mozart fiul a participat ulterior ca frate la primirea în Masonerie a lui Leopold Mozart, tatăl sau, șef al orchestrei Curtii regale și autorul celebrei Simfonii a jucăriilor. Inițierea în Francmasonerie a lui Haydn se datorează tot lui Mozart. Influențat de activitatea lojior, a compus o primă lucrare muzicală masonică încă din 1772, când nu avea decat 16 ani. Vizita cu regularitate Loja "Adevarata Armonie" al cărui Mare Maestru era Ignatz von Born, consilier apropiat al împăratului Iosif al II-lea, cel care l-a inspirat pe Sarastro din Flautul fermecat, opera scrisă după ritualul masonic în 1791 și constituind "răspunsul" sau la interzicerea Masoneriei austriece în același an de către împăratul Leopold al II-lea. A mai scris muzică funerară, cantate și lieduri de inspirație masonică. După trecerera sa în Orientul Etern, toate lucrările cu caracter masonic pe care le-a scris au fost editate într-un volum. Evelyne Hurard, cea care face o laborioasă prezentare în Dicționarul Francmasoneriei, arată: "Mozart ne demonstrează că a dat vieții sale o unitate și a găsit o fericită sinteză între ideile sale sociale de libertate, egalitate și convingerile sale spirituale de fraternitate și dragoste". Christian Jacq are următoarele opinii despre activitatea masonică a lui Mozart: "Pe când inițierea lui Voltaire era o ultimă butadă, cea a lui Mozart era semnul unui angajament spiritual profund, ale cărui urme sunt ușor de decelat în opera marelui compozitor. Fără a mai vorbi despre concerte, sonate, simfonii, în care acest bărbat încă foarte tânăr manifesta o exceptională profunzime a gândirii, se constată influența simbolicii masonice în Cantatele masonice și în cântecele destinate lojilor; aceste lucrări puțin cunoscute sunt admirabile și ating un nivel comparabil marii opere masonice Flautul fermecat, inspirat în mare măsură de von Born, unul dintre Venerabilii cei mai erudiți ai epocii lui". A. Nataf îl consideră "cel mai mare și cel mai celebru muzician francmason, dedicând uneori chiar capodoperele sale Francmasoneriei (...), iar opera sa genială Flautul fermecat n-ar fi văzut lumina zilei dacă libretistul și fratele mason Emmanuel Schikanader nu i-ar fi comandat-o unui Mozart pe atunci uitat de noroc (...). Nu Masoneria a fost cea care l-a creat pe Mozart. Dimpotrivă, fără Mozart, Masoneria ar fi pierdut ceva din ființa sa. I-a dat artistului tema ce i-a cristalizat inspirația".
Reply With Quote