263. Este “Biserica Noul Ierusalim” de la Pucioasa o biserică autocefală? (II)
2. Arată-mi sobornicitatea ta, ca să ți-o arăt pe a mea!
Referindu-se la BOR, pucioșii pretind că ea are doar o sobornicitate pământească, lipsită de asistența Duhului Sfânt, pe motivul că “Duhul lucrează unde voiește”, și că El nu mai voiește să lucreze în BOR, drept pedeapsă că BOR a respins doctrina pucioșilor, despre care ei spun că emană direct de la Duhul Sfânt. Emanația aceasta ei o numesc “Cuvânt” și o asimilează cu Hristos, pentru a spune apoi că prin coborârea Cuvântului la oameni S-a pogorât Hristos-Mirele a doua oară pe pământ:
“ Întrucât ea n-a primit înnoirea în duh, sobornicitatea ei a pierdut asistența Duhului, căci Duhul lucrează unde și cum voiește (v. Ev. Ioan, 3/8). Va mai putea, așadar, Soborul Bisericii să declame „Părutu-s-a nouă și Duhului Sfânt...“, când el însuși a întors spatele la strigarea Duhului? căci Mirele a venit, totuși, cu chemarea Sa, la această Biserică. După cum „La început a fost Cuvântul“ (Ev. Ioan, 1/1), tot așa și la sfârșit, Cuvântul lui Dumnezeu a coborât pe pământ...” (Citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ediția 2006, pag.17)
Parafrazându-l pe Sf.Ap. Pavel, care spune: “...arată-mi credința ta fără fapte și eu îți voi arăta, din faptele mele, credința mea” (Iacov 2,18), putem formula (ca răspuns pentru pretenția pucioșilor exprimată mai sus) o construcție de genul: “Arată-mi sobornicitatea ta, ca să ți-o arăt pe a mea!” Adică, dacă pucioșii pretind că BOR nu mai are sobornicitate, atunci ce sobornicitate și cu cine au pucioșii? Și iată răspunsul lor:
“Domnul Și-a păstrat însă o rămășiță credincioasă, la care a coborât în sfat de cuvânt, și care L-a primit cu bucurie. În acest sfat, care unește cerul cu pământul, este sobornicitatea în Duh a Bisericii de nou Ierusalim. „Ea este gătită ca o mireasă împodobită pentru Mirele ei.“ (Apocalipsa, 21/2), căci și-a aprins candela și a ținut-o aprinsă din clipa chemării la proorocie a fiicei neamului ei, Sfânta Virginia, a șasea trâmbiță apocaliptică, înger în trup, care a adus pe pământ glas din cer: „Și a trâmbițat al șaselea înger. Și am auzit un glas, din cele patru cornuri ale altarului de aur, care este înaintea lui Dumnezeu.“ (Apocalipsa, 9/13).” (Citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ediția 2006, pag.17)
Cu alte cuvinte, “sobornicitatea” lor constă într-un așa-zis “sfat”pe care “a unsprezecea fecioară”, înțeleapta rămășiță autoproclamată Biserica “Noul Ierusalim”, îl are permanent cu Dumnezeu. Așa să fie oare? Stă Dumnezeu în sfat cu Biserica de la Pucioasa? Dacă admitem că BNI este compusă doar din cele două rămășițe, două persoane despre care se crede că-L aud cu urechile lor pe Dumnezeu vorbind (în realitate fiind vorba doar de una, Mihaela Tărcuță, cea care scoate la lumină predicile cărora le-a dat numele “Cuvântul lui Dumnezeu”), atunci trebuie să admitem că există un asemenea “sfat de cuvânt”, care are loc între două persoane: El din cer, și ea de pe pământ. Aceasta este sobornicitatea Bisericii “Noul Ierusalim”.
3. De care Biserică aparții?
Cărei Biserici aparțin de fapt creștinii apostați de la “Noul Ierusalim”? Care dintre Bisericile autocefale ar putea să-i revendice, chemându-i la disciplină, la înțelepciune și la ascultare canonică ? În articolul său, P.F. Patriarh Daniel enumeră toate bisericile autocefale recunoscute în întreaga Ortodoxie: “Patriarhia Ecumenică de Constantinopol (cu sediul la Istanbul, Turcia); Patriarhia Alexandriei (cu sediul la Alexandria, Egipt); Patriarhia Antiohiei (cu sediul la Damasc, Siria); Patriarhia Ierusalimului (cu sediul la Ierusalim, Israel); Patriarhia Rusă (cu sediul la Moscova); Patriarhia Sârbă (cu sediul la Belgrad); Patriarhia Română (cu sediul la București); Patriarhia Bulgară (cu sediul la Sofia); Patriarhia Georgiei (cu sediul la Tbilisi); Arhiepiscopia Ciprului (cu sediul la Nicosia); Biserica Ortodoxă a Greciei (cu sediul la Atena); Biserica Ortodoxă a Albaniei (cu sediul la Tirana); Biserica Ortodoxă a Poloniei (cu sediul la Varșovia); Biserica Ortodoxă a Cehiei și Slovaciei (cu sediul la Praga)”. Orice creștin ortodox se poate numi așadar cu adevărat ortodox, numai dacă aparține vreuneia dintre aceste biserici. Din acest motiv, pucioșii nu se pot numi creștini ortodocși deoarece ei nu vor să aparțină de niciuna dintre aceste biserici; mai mult, ei nici nu recunosc aceste Biserici ca adevărate. P.F. Patriarh Daniel comentează în continuare în expunerea sa și criteriile de apartenență la Bisericile autocefale, insistând asupra aspectului particular pe care-l ridică situația creștinilor emigranți. P.F. Sa concluzionează că: “Ortodocșii din diaspora care au emigrat din țările unde Bisericile Ortodoxe sunt autocefale, sau care au devenit ortodocși în urma misiunii unor Biserici Ortodoxe depind, în general și în mod firesc, din punct de vedere canonic, de una din Bisericile-mame, în a cărei jurisdicție canonică și grijă pastorală se află, fie datorită identității de credință și de etnie cu această Biserică, fie datorită faptului că au devenit fiii acestei Biserici în urma primirii Botezului într-o comunitate a acesteia și de la un slujitor al ei.” Așadar pucioșii sunt încă, la modul teoretic, fii ai Bisericii Ortodoxe Române, pentru simplul motiv că au primit botezul într-una din bisericile (e vorba aici de locașurile de cult) aparținând BOR, de la un preot ortodox hirotonit în sânul BOR și slujitor activ al BOR. Practic însă, pucioșii au rejectat de bunăvoie și nesiliți de nimeni (dar înșelați amarnic de către liderii pucioși cu promisiuni goale și cu minciuni meșteșugite) filiația lor la Biserica Ortodoxă Română, rămânând suspendați, fără asistență religioasă stabilă și validă, la bunul plac al liderilor pucioși care le spală creierele și-i manevrează ca pe frunzele bătute de vânt.
P.F. Patriarh Daniel comentează și asupra autorității de credință în Ortodoxie, proclamând că “... sinodul ecumenic este autoritatea supremă în materie de învățătură dogmatică, sacramentală și canonic-pastorală. Dogmele și canoanele sinoadelor ecumenice sau cele confirmate de ele sunt valabile și normative în întreaga Ortodoxie.” La acest capitol, pucioșii sunt de mult corigenți și cu obstinație repetenți. Ei proclamă ca autoritate supremă de credință colecția de predici ale liderilor pucioși care s-au succedat la conducerea sectei, intitulată “Cuvântul lui Dumnezeu” prin care ei cred că se corectează și se desăvârșește Sfânta Scriptură. Aceste scrieri sunt considerate de pucioși fie “inspirate” de Duhul Sfânt, care le dădea vedenii halucinante “proorocițelor” de la Pucioasa, fie ca o lucrare nemijlocită a lui Dumnezeu, Care ar fi decis că ar mai fi multe de completat și de corectat la învățătura dată de El Sfinților Apostoli, acum 2000 de ani. În consecință, pucioșii consideră aceste scrieri ca fiind “O Nouă Evanghelie” și o intitulează “Evanghelia după Sfânta Virginia”. Dar și acest titlu, folosit de ei la liturghii și la alte slujbe, în rostirea “...Din Sfânta Evanghelie după Sfânta Virginia, citire! ”, este fie greșit (din ignoranță sau din superficialitate) fie de-a dreptul fals și mistificator (din intenție, ca să sublinieze sfințenia atribuită textelor), întrucât textele din această colecție de scrieri nu aparțin numai Virginiei Tudorache (decât în proporție de circa 9,8% - respectiv 178 pagini de carte) ci și lelicăi Maria ( în proporție de 2% - respectiv 37 de pagini de carte) și mai ales leliței Mihaela Tărcuță (în proporție de 88,2% - respectiv 1601 pagini de carte, la care se mai adaugă alte câteva sute de pagini scrise și lansate de ea în perioada 2006-2010, după publicarea ediției a doua a cărții “Cuvântul lui Dumnezeu”). Mai “corect” ar fi fost ca pucioșii să lanseze trei “Sfinte Evanghelii”: cea “după șfânta Verginica”, cea “după șfânta Maria” și cea “după șfânta Mihaela”, și ar fi fost atunci valabilă și la pucioși butada: “cei patru evangheliști pucioși erau trei, într-o teleguță: Mihaela și Tărcuță”.
Last edited by mariamargareta; 04.11.2010 at 01:29:22.
|