View Single Post
  #4  
Vechi 20.10.2010, 17:51:18
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 263. Este “Biserica Noul Ierusalim” de la Pucioasa o biserică autocefală? (III)

4. A fi sau a nu fi... făcătoare de minuni

Biserica “Noul Ierusalim” se declară “făcătoare de minuni” (deși n-a făcut până acuma niciuna), iar pucioșii le reproșează Bisericilor tradiționale că s-au depărtat de învățătura și practicile moștenite de la strămoși, dar mai ales că nu mai fac minuni, care să le confirme autenticitatea și sfințenia și asistența vie și suprafirească a Duhului Sfânt:

“Cu unele excepții punctuale, al căror merit revine unor sfinți locali, bisericile s-au golit treptat de harisme și n-au mai cunoscut asistența vie a Duhului Sfânt, Care lucrează în chip suprafiresc, adică nu este despărțit de minuni.” (Citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ediția 2006, pag.16)

Ei ignoră cu seninătate faptul că, pe de o parte, ei înșiși nu fac niciun fel de minuni în biserica lor, și pe de altă parte însăși doctrina lor se pronunță destul de des împotriva minunilor!! Ei pretind chiar că astăzi numai dracul mai face minuni, deci minunile nu mai sunt pentru creștini:

“Astăzi nu se mai fac minuni în trup, ci se fac minuni în duh. Azi face dracul minuni. Eu am pus stele pe cer, și el a pus stele pe pământ.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, din 1-05-1960)

“Dar vedeniile și minunile și închipuirile nu sunt pentru creștini, ci sunt lucrarea diavolului care îi amăgește pe cei ce se cred înțelepți și lucrători peste ei și peste oameni. Iar pentru creștini sunt ispitele și greutățile vremii cu care diavolul stă în calea lor...” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, din 30-1-2000)

Vremea minunilor a apus de mult, luându-i locul vremea credinței. Semnele și minunile nu mai sunt de folos oamenilor:

“ ... Nu mai este vremea minunilor, dar e plata mai mare dacă vei crede.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, din 1-08-1979)
“Crede în Mine și nu căuta minuni ca să crezi. Minunea, aceasta este: să crezi în Mine. Ioan nu a lucrat nici o minune și tot a fost crezut de cei ce se pocăiau dacă așa a fost planul lui Dumnezeu.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, din 15-02-1995)

“Omul vrea minuni, vrea semne, dar acum e vremea judecății, nu mai e din nou ca la prima Mea venire când îl făceam pe om să Mă cunoască prin semne și prin minuni. Semnele și minunile sunt pentru cei tari la cerbice, care stau împotriva Mea, nu sunt pentru cei care au iubirea după care nu mai însetează. Nu mai sunt de folos semnele și minunile, că omul s-a pus mai mare decât Mine pe pământ.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, din 9-05-1999)

Astăzi, minunile și-au pierdut puterea de convingere din om, și de aceea s-a renunțat la ele:

Acum minunile nu mai pot nimic, fiindcă e prea înconjurat omul de cele ivite pe pământ care îl trag din brațul Meu chiar dacă Eu aș slobozi iarăși vreme de minuni.”(Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, din 14-12-2002)

Pe de altă parte, însuși “Cuvântul” de la Pucioasa face inutilă lucrarea minunilor, căci el este singurul care mai poate face ceva pentru omul care își face astăzi singur minuni. De aceea, oamenii nu trebuie să mai ceară minuni de la Dumnezeu:

“Mă țin cu cuvântul Meu cel făcător după el, căci semne și minuni dacă aș face în calea lui, el nu mai crede, de vreme ce face el minuni, și acestea îi strică mintea și îi alungă frica de Dumnezeu...”(Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, din 9-1-2004)

Nu cereți semne și minuni, căci oștirile slăvilor cerești vă așteaptă pe voi zi și noapte să vă desăvârșiți și să fiți voi înșivă semne și minuni peste pământ și cărare a oamenilor spre Domnul.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, din 21-11-2006)

Inconsecvența pucioșilor atinge așadar cote paroxistice.
Cel despre care se spunea că “lucrează în chip suprafiresc, adică nu este despărțit de minunise pronunță astăzi limpede și hotărât pentru despărțirea de minuni:

“Tu ești învăluit în cuvântul Meu, pe care oamenii nu l-au iubit nici atunci, nici acum, căci am venit acum două mii de ani între oameni, și acum iarăși vin, și stau învăluit în cuvânt și cuvintez, și nu fac semne și minuni cu tine și lângă tine ca să Mă vadă oamenii cu ochii, ci Îmi fac lucrarea venirii Mele cuvânt pe pământ și Îmi pregătesc strălucirea și slava zilei Mele...”(Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, din 27-9-2010)

5. Importanța sinodalității

Importanța sinodalității, la care pucioșii au renunțat fără prea multe scrupule, din superbia de a se crede ei “buricul pământului”, este subliniată în continuare de P.F. Daniel în cuvântarea sa. Cităm:

“Astfel, sinodalitatea este imagine sau icoană a comuniunii apostolice, în care întâistătătorul între Apostoli nu este unul deasupra tuturor (unus super omnes), ci unul între egali (unus inter pares), chiar dacă este în fruntea lor. În același timp sinodalitatea este și imagine sau icoană spirituală a comuniunii trinitare, în care Persoanele divine distincte sunt deoființă (consubstanțiale), egale între Ele, și unite în comuniune de iubire, comuniune care se manifestă în dăruirea lor reciprocă și în conlucrarea lor în creație și în iconomia mântuirii lumii. În acest sens, comuniunea trinitară devine normativă pentru comuniunea eclesială, cum se arată în Evanghelia după Ioan (17, 21-22) și canonul 34 Apostolic. În consecință, devierea de la sinodalitate poate deveni deviere de la eclesiologia trinitară și apostolică.”

Pucioșii și-au asumat așadar singuri riscul de “deviere de la eclesiologia trinitară și apostolică” prin devierea de la sinodalitate, atunci când au stabilit cu de la sine putere că BNI este din 1955 încoace, singura biserică adevărată de pe pământ și, convinși că pot să se descurce singuri, au ieșit din BOR și au devenit schismatici.

6. Pilda celor unsprezece fecioare

Pucioșii răstălmăcesc tălmăcirea Pildei celor zece fecioare în interesul lor, stabilind că “fecioarele” reprezintă “Bisericile”, dar în nici un caz Bisericile tradiționale (Ortodoxă și Catolică), deoarece acestea sunt doar două la număr, ci “Bisericile locale” (care însă, spre ghinionul lor, sunt mult, mult mai mai mult de zece!). Chiar și chemarea Mirelui ceresc este mutată cu forța de către pucioși în timp, de acum 2000 de ani de când o consemnează Biblia, ei fixând-o exact în anul...1955:

"„Iată, Mirele vine! Ieșiți întru întâmpinarea Lui!“ (Ev. Matei, 25/6) Chemarea pe care Dumnezeu o face neobosit din 1955 încoace, este împlinirea pildei fecioarelor (v. Ev. Matei, 25/1-13). Cele zece fecioare sunt 31 Bisericile. Este vorba, așadar, de Biserici locale, euharistice, nu de cele două instituții-biserici care se cred fiecare în parte „universale“, cu toate că se autointitulează una catolică, iar alta, sobornicească, din dorința de a se ascunde sub cuvânt, ca să nu li se dezvăluie goliciunea și caracterul fantomatic al infatuării. Așadar, Bisericile locale sunt fecioarele (cele care au reușit să-și păstreze curăția feciorelnică, apostolică) și au candele în mâini (cele care păstrează nealterat tezaurul de credință încredințat de către apostoli)...Dacă toate fecioarele au adormit, apoi aceasta este starea de fapt în care au fost găsite toate bisericile la chemarea: „Iată, Mirele vine!...“. (Ev. Matei, 25/6)" (Citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ediția 2006, pag.17)