263. Este “Biserica Noul Ierusalim” de la Pucioasa o biserică autocefală? (IV)
Ajunși în fața unei evidențe istorice, aceea că totuși Biserica Ortodoxă n-a dispărut, ci a subzistat până astăzi, pucioșii dau să facă o concesie Bisericii Ortodoxe Române, stabilind ei (pe criterii obscure) ca ea este singura!! biserică ortodoxă care (cităm) “mai corespundea întrucâtva”. Adică, nu era nici neînțeleaptă, nici înțeleaptă; nici dintre primele cinci, nici dintre celelalte cinci; nici cal, nici măgar. Paranoia pucioșilor atinge aici paroxismul: cele zece fecioare erau cam unsprezece, iar a unsprezecea era nimeni alta decât...BOR!!! Culmea iluzionismului și a sofismelor matematice este că ea mai păstra ceva șanse ca să intre înapoi printre celelalte zece, în tabăra celor cinci fecioare înțelepte! Îi mai trebuia însă un singur lucru, ca se curețe și să ajungă la albul fecioresc al neprihănirii: să primească, să promoveze și să ocrotească doctrina pucioșilor, dogmatizată prin scrierile adunate sub titlul “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa:
“O singură Biserică locală – cea românească, născută creștină și crescută prin jertfe de martiri – mai corespundea întrucâtva. Dar trebuia și ea trezită, scuturată, spălată, pieptănată, periată și împodobită, și apoi dezbrăcată de haina nepotrivită a vremurilor roșii, în care a adormit, și îmbrăcată, apoi, în albul neprihănirii: „O, țară, țară! A pătruns în tine vremea cea roșie, și tu nu i-ai știut fața. N- ai priceput că roșul este hlamidă de ocară. Ai uitat ce am pățit Eu sub învelișul hlamidei roșii. A venit peste tine vremea lui Edom.“ (citat din Cuvântul lui Dumnezeu, 8/21 noiembrie 1995). Biserica însă, încă nu se trezește, ci stă în letargie: „Preoții tăi slujesc plăcerilor și duhului lor și numelui lor, și n-au putere să împartă înviere peste tine.“ (citat din Cuvântul lui Dumnezeu, 8/21 noiembrie 1995). Atunci, Dumnezeu coboară Cuvântul Său peste România și dezvăluie taina că ea este țara strălucirilor (v. Daniel, 11/41-45), proorocind din nou, întărind proorocia făcută pentru ea din veșnicie: „Va fi să învieze pic cu pic acest neam ales.“ (citat din Cuvântul lui Dumnezeu, 4/17 ianuarie 1992).” (Citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ediția 2006, pag.17)
Și dacă BOR n-a fost în stare să se înnoiască după preceptele pucioșești, ce s-a mai întâmplat cu celelalte patru fecioare înțelepte? Pucioșii păstrează tăcere mormântală despre acestea, ca și când n-ar fi și nu s-ar povesti. Dar pentru că BOR n-a făcut acest lucru, care i se cerea cu insistență de la cartierul general de la Pucioasa, ea a pierdut “slava Noului Ierusalim” și, implicit, invitația de a intra în iatacul Mirelui:
“Cum a răspuns instituția bisericească a României, odată trezită din somn? Vădit incomodată pentru a i se fi deranjat starea de automulțumire și dulce amorțeală, nu s-a grăbit să-și aprindă candela și să iasă în întâmpinarea Mirelui. Ba mai mult, ea I-a dat peste mână lui Dumnezeu și n-a voit să îmbrace haina albă și să intre în slava Noului Ierusalim, proorocit în Scripturi.” (Citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ediția 2006, pag.17)
Cuprinși de o frenezie extatică, hipnotizați de imaginea propriei lor sfințenii pe care și-au fabricat-o și au zugrăvit-o prin cuvinte sforăitoare, pucioșii se încântă cu drogul auto-adulării care le amețește rațiunea și măsura bunului simț, făcându-i să se creadă “singura mireasă înțeleaptă”, după principiul pucioșesc “cele cinci mirese înțelepte erau doar una”:
“...Biserica Noul Ierusalim rămâne singura mireasă înțeleaptă, care arată Mirelui lumina candelei sale: credință și dragoste, ascultare și supunere. Rămășiță aleasă prin har, ea stă în baia nașterii de sus și nu se mai usucă din curgerea izvorului de Cuvânt. Ea naște popor de sfinți, frați întru Hristos, care se lasă cuprinși de lucrarea Cuvântului, se lasă în lucrarea de ucenici și de apostoli și răspândesc sămânța Cuvântului peste cei care voiesc să-L întâmpine pe Hristos. Ei stau în duh de Biserică, adevărată Biserică sobornicească, în care nu omul, ci Duhul Sfânt lucrează după cum voiește, dând Bisericii lui Hristos dimensiunea pnevmatologică de care biserica din lume s-a lepădat cu bună știință ori de câte ori a nesocotit Canoanele Sfinților Părinți, care ar fi trebuit să rămână neclintite, și, iarăși, când a nesocotit acest Cuvânt al lui Dumnezeu. Ei stau credincioși la masa de Cuvânt a Domnului și se îmbracă în Cuvânt și în Duhul Sfânt, și vor lua plată de ucenici. Ei se fac pildă vie pentru tot poporul român, pentru tot poporul creștin, ca să se întoarcă el cu întreg trupul, sufletul și duhul către Dumnezeu, iar Dumnezeu să-l numească noul Israel și să-l sfințească, iertându-l de greșale...” (Citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ediția 2006, pag.18)
7. Autocefalia personală de la Pucioasa
Vorbind despre autocefalie în aceeași cuvântare, P.F. Patriarh Daniel subliniază rolul autocefaliei personale în Biserica apuseană, scoțând în evidență importanța episcopatului în păstrarea unității de credință, de viață sacramentală și disciplină canonică:
“...în prezent singura autocefalie existentă în Biserica Romano-Catolică este autocefalia personală a papei, nu cea a vreunui sinod al episcopilor. Totuși, în pofida acestei mari deosebiri între Ortodoxie și Romano-Catolicism, în privința relației dintre sinodalitate și întâietate sau primat, deosebire care constituie până astăzi un obstacol major în calea unirii celor două Biserici, ceea ce este comun amândurora este importanța episcopatului în păstrarea unității de credință, de viață sacramentală și disciplină canonică, de-a lungul secolelor. În acest sens, pentru ca dialogul teologic dintre Biserica Ortodoxă și Biserica Romano-Catolică să avanseze, trebuie ca discuția despre primatul papei să fie pusă în relație cu autoritatea sinodului autocefal. Desigur, există la Roma o încercare de revenire la sinodalitate prin instituirea Sinodului episcopilor care se întrunește periodic, însă acesta nu este în prezent un for decizional, ci doar consultativ. Deci principiul autocefaliei multiple sau al pluricefaliei distinge Ortodoxia de monocefalia absolută a papei din Biserica Romano-Catolică, în care toți episcopii Bisericilor locale (diecese), inclusiv patriarhii care prezidează sinoadele Bisericilor Orientale unite cu Roma, sunt subordonați papei ca autoritate doctrinară și canonică supremă.”
Pucioșii, îndată ce și-au creat singuri Biserică, trebuiau să creeze aparența unei vieți sacramentale autentice, care să mimeze autocefalia pe care nu se grăbea să le-o recunoască nimeni. În consecință, au făcut una după alta câteva manevre spectaculoase: la inițiativa Mihaelei au “hirotonit” trei preoți pe care i-au numit “troiță sfântă”, apoi alți câțiva după acești trei. În ultimă instanță, deoarece “biserică fără episcop” este un nonsens, au declarat că cei trei preoți din “troița sfântă” sunt și “arhierei” pe deasupra! Un cumul de funcții de-a dreptul hilar, dacă n-ar fi dramatic. Inutil de adăugat că “hirotoniile” au fost făcute fără “punerea mâinilor episcopului”, deci sunt ilegale.
|