Subiect: Despatimirea
View Single Post
  #64  
Vechi 22.10.2010, 13:28:36
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
t_iubesc, a vedea propria mândrie e mai prețios decât a vedea-o la alții.

Iar a judeca pe alții e deseori înșelător, mai ales când o facem după aparențe, așa cum se vede din mesajul tău. Omul e o taină și dacă nu înțelegem exact mecanismele psihologice prin care cineva a ajuns la anumite manifestări, e bine să nu tragem concluzii căci asta înseamnă a osândi, un păcat grav. Trebuie să căutăm să-i înțelegem (în sensul de a-i cunoaște) pe ceilalți ca să nu tragem concluzii greșite.

...

Vsovivi, prin faptul că spui că ar fi ușor de depistat mândria te amăgești și te închizi unei evoluții reale, fiindcă această convingere a ta e tot o formă de mulțumire de sine, de amăgire de sine. Tu de fapt vorbești despre forma activă a mândriei, la care m-am referit în mesajul anterior. Mândria e prezentă atât ca și caracteristică a sufletului cât și ca manifestare faptică, ultima constând în înălțările minții care se manifestează în diverse momente. Sau cu alte cuvinte, există mândria subconștientă, ca stare ontologică a noastră și mândria conștientă ca formă de exprimare a mândriei subconștiente.

A controla formele de mândrie conștientă nu e așa greu, dar a eradica mândria care ne caracterizează ontologic e un proces îndelungat și dificil, care durează ani iar Sfinții Părinți spun că acest proces durează la infinit fiindcă prin el ne apropiem de asemănarea cu Dumnezeu Cel infinit de Smerit.
Nici vorbă dragă domnule, mă iartă că trebuie să te combat, dar dumneata filozofezi metempsihotic, vorbind de conștient și subconștient și inconștient și de ceva ce ar părea că este complicat și greu de înțeles și de văzut și de pătruns, nici vorbă, totul este foarte ușor, simplu, este dat să vadă și unui copil și unui prost, e la mintea oricui, doar că trebuie să vrei să-ți vezi bârna, să-ți vezi drumul strâmb sau drumul ce coboară spre iad în loc să urce la ceruri, la cerurile smeritei cugetări, ale smeritei smerenii...


E simplu și firesc, eee simplu de tot, adică în loc să te lași convins de atacul semeț al cugetului ce atacă pe la plăsele cu gândiri savantele papantele ca să mergi ca nebunul la PAtRIS, pentru ca să te oprești la MOULIN ROUGE, unde să faci din bobul de grâu o făină dulce, praf și pulbere albă... stai o clipă, că nu trebuie mai mult de o clipă și te întrebi:
-la ce-mi trebuie mie ruj? Și gata ai ieșit din mândrie.

Dar omul e curios, omul se vrea mare, ca să se dea mare, să se ție mare, căci omului îi place gROZăvia... așa ca și cum el ar fi mai mare și mai smerit ca oricine și firește mai înțețelept...

Deci cum să mă amăgesc eu cu mulțumirea de sine, că mulțumirea de sine vine de la mofturi, iar eu mă amăgesc cu ceva mai rău, cu întietatea ispismei care e culmea prostiei, căci zice el că banul făcut lesne este cea mai importantă și strălucită înțelepciuciune... și când vede la alții începe să se laude că și el ar putea fi afacerist și că și el ar putea născoci și nălucifariferiza niște afaceri serioase... de exemplu, se gândește cât ar câștiga dacă ar vinde niște pălincă la plic... :))))))

Așa că nu e vorba de subconștient sau de inconștient ci bârna e clară și se vede mare și groasă și lungă cât prăjina, se vede și dacă nu este pic de lumină... se vede și dacă ești orb, se vede și de pe lună... e mare, pute, și omul evită să constate doar pentru că îl flatează la porcgoliul său măreț... deci e grozav omul căci se dă lovit și virgin și smerit și se îmbracă în alb sau negru deși e plin de păcate și curvii în toată ispsitoria lui... aia nu mai vrea să știe, nu mai ține minte, în schimb ține minte, că odată și dumneata i-ai greștit și te ține minte chiar dacă te-a iertat iar când se ivește prilejul, ajungi tu la ananghie, să vezi cum se bucură că o pățești și vine și-ți ține morală că cică n-ai ascultat... și ca atare meriți ceea ce ai pățit și chiar se bucură... în subconștient sau inconștient... se bucură dar arată la oameni o mină asa ponosită și gravă... se arată și el lovit... se arată și el plin ochi de coonștiință și responsabilabilitate...

Deci dragul meu, barosan, nu e vorba de subtilități duhovnicești sau sufletești ci e vorba de crasa excrochereală pe care o practică omul crezând că poate păcăli pe cineva, când defapt ideile trupului, trufia trupisării, pe care le ascultă omul sunt foarte simple dar le împachetează într-o fiilozoofilie foarte înaltă, în semeția inimii, când adună sau scade, el judecă strâmb:

-lăcomie, mândrie,
-desfrânare, mândrie
-banul cel lesne obținut, mândrie,
-fuga de lucru duhovnicesc și trupesc, mândrie
-nemulțumirea de rugăciune și binele altora, mândrie
-răzbunarea pe nevinovați, săraci, proști și mai mici, mândrie
-ispita și pofta și invidia pentru întietățile dulcegăriilor deșertice, mândrie
-uitarea și amintirea de mândrie ca să te mândrești că nu asculți, mândrie
în final
-curiozitatea sadică de răul altuiA și de răul tău exact ca niște pui, pui de pui, pui de vipvipere și năpârpârci foarte știutoare și versate... deci iată că dă lecții la toți, și e pe deasupra și fericit sau pededesubt.

Deci e lesne de observat din curiozitatea lui doar că nu vrea cu niciunchip ca să și constate, că, problema lui e aia că trebuie schimbată direcția sau îndreptată calea pe care merge inutil... dar iar și iar omul nu vrea, nu vrea deloc... căci îi place enorm să-și omoare timpul, clipa, secunda, și astfel se sperie cu minteres tactic la anumite momente constatând că iarăși a trecut prea repede tot timpul și a trecut în zadar exact ca și ieri... și apoi se mulțumește ofoftând din firea lui aia scurtă, poft, soft, moft, adică se mulțumește cu amăgirea de sinee, că iată totuși e cineva și că mai are niște bani buni, prin portofel sau puși deoparte, că nu a cheltuit chiar totul, sau își zice că încă e în treabă și că e foarte util societății, sau a fost cândva... dar e vai de el reptilă sărmană și oarbă, nu vede că are pe inimă solzi de piatră cioplită... iar în mijloc șade bârna telescopicopică, e piatra cioplită de neascultarea lui proprie și personală, și ține la ea mai mult decât la ochii din cap... căci ea, piatra asta necioplită ar fi trebuit să se cioplească singură prin răbdare în umilință pe calea ascultării smerite... dar omului nu-i place umilința și ocările, că cică e de nesuportat jignirea și e de nesuportat ca să recunoști că ești obraznic întorcând să fi lovit și peste obrazul pe care-l ții ascuns la întuneric... acolo unde îți place să te retragi și să ispisviseezi la toate ''fericirile'' ascunse ale omului necredincios și păcătos: știința pe care ai furat-o pentru ca să-ți faci din ea harem pentru zile negre... e un fel de pensie ce o agonisești prin păcătuiri... neștiind că ea, averea asta, este medalionul de berău (un soi de erou ceva mai dracool) pe care ai să-l porți în eternitate plin de egoism... și de slavă de la morți sau de la fraieri... toți cei care au biruit definitiv... smerenia smerită, și cugetarea smerită... intrând și tu definitiv în rândul poporului cel răsculat, cel prea tare la cerbice și ceriad. Și dacă cer mereu asta... vor primii ceea ce și-au căutat: pacea viceversatilă... inversă, contra, adică defapt cearta, ce artă? păi arta marțială și joială... firește... firea aia scurtă 666... aici e înțelepciuciuniunea... adică omu' drept cu mingea, omu' drept cu mingea, omu' drept cu mingea... halei hap de trei ori peste cap.

Last edited by vsovivi; 22.10.2010 at 13:55:37.
Reply With Quote