Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Iata un citat relevant din enciclica "Casti Connubii" - 1930:
"Nor are those considered as acting against nature who in the married state use their right in the proper manner although on account of natural reasons either of time or of certain defects, new life cannot be brought forth. For in matrimony as well as in the use of the matrimonial rights there are also secondary ends, such as mutual aid, the cultivating of mutual love, and the quieting of concupiscence which husband and wife are not forbidden to consider so long as they are subordinated to the primary end and so long as the intrinsic nature of the act is preserved." (sublinierile mele)
Practic, in aceast fragment din enciclica s-au afirmat doua lucruri - dreptul cuplului de a face dragoste in situatii in care procreerea nu e posibila, precum si existenta rolurilor subsidiare ale actului sexual - ajutor reciproc, cultivarea dragostei reciproce si infranarea (sau linistirea) patimii.
Surse mai vechi nu am gasit inca.
Fani71, in nici un caz nu doresc sa mai alimentez o disputa catolico-ortodoxa; consider ca este instructiv si poate chiar constructiv sa aprofundam problema in mod argumentat.
|
Da, este interesant, dar ma refeream mai surse si mai vechi (este adevarat ca Casti connubii este cu mult inainte de Vatican 2). Am sa caut si eu, am o carte care rezuma toate textele magisteriale pe subiecte.
Totusi, cum trebuie interpretat "they are subordinated to the primary end" cand este vorba de un cuplu steril sau in varsta?
Sigur, as vrea sa discutam constructiv! Sunt gata sa imi schimb parerea daca mi se arata ca gresesc.
Ce este cert pentru mine este ca, indiferent de textele oficiale,
practica pastorala catolica
de altadata si ortodoxa
de azi (cel putin in Romania, din cate vad pe acest forum) contrazice
invatatura dogmatica a Bisericii despre sensul casaoriei.