Citat:
În prealabil postat de andreicozia
Dorin, inteleg ca din motive de "diplomatie" pentru a nu te pune rau cu sefii, tu nu poti pune semne de egalitate insa ce te faci ca Hristos cind ne-a data exemplul Samarineanului milostiv nu a mentionat ca acel samarinean care putea fi (budist, zoroatrist, hidus, musulman, ciukci, shaman din tribul Baluba, eschimos, ATEU, socialist, maoist, homosexual, lesbianca) ar fi facut-o PENTRU HRISTOS ci DE DRAGUL FAPTEI BUNE, crescatoare de suflet si inmultitoare de HAR.
.
Din fericire pentru toti CAM ASA stau lucrurile oricit am incerca sa scriem mii de tratate de teologie crestina pentru a denigra faptele bune ale altora care sunt la fel de valabile ca si cele ale crestinilor!
|
Eu nu cred ca "samarineanul milostiv" putea fi budist, ateu, homosexual sau lesbianca, dupa cum amintesti tu.
Pentru mine, "samarineanul milostiv" este Hristos, care este Capul Bisericii, model de urmat pentru fiecare crestin.
De asemenea,
pilda este spusa crestinilor, iar nu ateilor sau paganilor.
"Iar un samarinean, mergând pe cale,
a venit la el și, văzându-l, i s-a făcut milă,
si, apropiindu-se, i-a legat
rănile,
turnând pe ele
untdelemn și vin,
și, punându-l pe dobitocul său,
l-a dus la o
casă de oaspeți
și a purtat grijă de el." (Luca 10, 33-34)
Nu se cade a ne pune noi mintea (singura) la a explica cuvintele Scripturii.
Avem neaparata nevoie a cauta mereu cuvintele parintilor care, luminati de Duhul Sfant, au putut intelege si explica bine Evanghelia.
Sfintii Parinti talcuiesc "
ranile" drept patimi, "
untdelemnul si vinul" drept slujbele si Tainele Bisericii, iar "
casa de oaspeti" drept Biserica lui Hristos. Pildele sunt spuse pentru crestini, desi ele pot fi urmate si de necrestini, insa un necrestin care vrea sa urmeze o pilda rostita de Hristos incepe sa devina deja crestin. Daca o urmeaza pentru vreun alt motiv (de dragul binelui impersonal, de dragul societatii, pentru civilizatie, etc.) atunci lucrurile devin mai grele, iar numai Domnul le poate masura.
P.S. Nimeni nu denigreaza binele facut de necrestini.
Insa
intre fapta buna izolata si fapta buna izvorata din dreapta credinta in Hristos exista o mare diferenta.