Pai Dumnezeu Iisus Hristos impartasindu-ne din harul Preasfintei Treimi ne vedem pacatele din noi,acela nu e raul din noi ?
Nu cam asta era vorba la Sfintii Parinti crestini ortodocsi?
Nu numai la Sfantul Antonie cel Mare ("Zis-a avva Pimen : a zis fericitul Antonie ca sila cea mare a omului
este sa puna greseala sa inaintea Domnului si sa astepte ispita pana la rasuflarea cea mai de pe urma." si ceilalti Sfinti Parinti ai desertului dar si la Sfintii Parinti de la mai incolo (canonul de pocainta a Sfantului Andrei Criteanul de exemplu) dar si pana la Sfantul Simeon Noul Teolog, Sfantul Grigorie Palama ("Doamne Iisus Hristoase Fiul lui Dumnezeu miluieste-ma pe mine pacatosul" cu vederea pacatelor proprii,nu vi se pare ca seamana cu ce zicea Sfantul Antonie cel Mare?) si Sfantul Siluan Athonitul .
("tine-ti mintea in iad si nu deznadajdui"- tine-ti mintea in iad adica la vederea pacatelor proprii si nu deznadajdui adica sa ai nadejde la mila lui Dumnezeu - s-a modificat invatatura crestin ortodoxa de la Sfantul Antonie cel Mare la Sfantul Simeon Noul Teolog si apoi la Sfantul Siluan Athonitul ?Mie nu mi se pare.).
BC zice de pacatul lui Adam la cantarea ratacita de se canta in noaptea de inviere "Exultet" ca greseala lui Adam e "fericita" si necesara.
http://en.wikipedia.org/wiki/Exultet
O certe necessárium Adæ peccátum,
quod Christi morte delétum est!
O felix culpa,
quæ talem ac tantum méruit habére Redemptórem!
Versurile sunt pe latina,primul zice ceva in genul "O greseala necesara a lui Adam" al doilea vers zice "O pacat fericit".
Vedeti aci pe engleza :
O happy fault,
O necessary sin of Adam,
which gained for us so great a Redeemer!
Vedeti ce zice BC:
http://en.wikipedia.org/wiki/Felix_culpa
Pai ce e asta atunci inseamna ca diavolul e necesar ca Dumnezeu Iisus Hristos sa se pogoare si sa se intrupeze.
Nu e aceasta idee insuflare draceasca,ratacire?
Mie asa imi pare.
Parintele Staniloae zice ca Dumnezeu Iisus Hristos oricum ar fi venit sa se intrupeze pentru oameni ,sa se imbrace cu firea umana din Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu,chiar daca oamenii nu ar fi cazut in pacat.