Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
Cât se poate de fals! Sfinții apostoli au murit și au trebuit să mai treacă încă 200 de ani până când s-a instituit ca prima zi a săptămânii să fie sărbătorită "prin cult public" de către creștini. Era zi de odihnă și de serbare publică în Imperiu de sute de ani buni, însă această sărbătoare nu avea nici o conotație creștină ori iudaică, era ziua închinată soarelui (Dies Solis) -zeul principal adorat de păgânii din Imperiul Roman.
|
Trebuie sa asezam in istorie, in ordinea in care s-au intamplat, faptele, ca sa fim corecti. Bizuinta dvs , pe nestiinta omului de rand face sa triumfe neadevarul. Dar este un triumf fals, o victorie falsa a dvs , nu a dvs personal ca om, ci a doctrinei dvs. pentru ca, cel care are mintea limpede si studiaza indeajuns, cu ajutorul lui Dumnezeu poate discerne adevarul.
Crestinismul nu trebuie amestecat cu paganismul niciodata. Doar prin simplul fapt ca paganii serbau zeul soarelui duminica, asta inainte de trezirea umanitatii prin constientizarea unui singur Dumnezeu si deci nasterea omului credincios, nu inseamna ca duminica trebuie desconsiderata. Reminiscente ale paganismului au fost si vor fi intotdeauna. Isus Hristos a inviat duminica, dupa dvs ar fi trebuit sa invieze sambata? doar pentru ca paganii aveau sarbatoarea soarelui duminica?
Am spus ca cine nu intelege textul sa il citeasca de doua sau trei ori. Sunt sigura ca dvs ati inteles textul dar nu vreti sa recunoasteti. Doar faceti ce fac toti cei din tagma dvs, rasuciti, invartiti, rasturnati si rastalmaciti, totul, chiar si istoria.
Repet aici un mic citat din textul de mai sus.
Domnul Hristos a calcat simbata prin: vindecarea omului cu mina uscata (Matei XII, 10-13); vindecarea slabanogului de la lacul Viteza (Ioan V, 1-13); vindecarea orbului din nastere (Ioan IX, 1-14). Mintuitorul nerespectind simbata, a spus ca El este mai mare decit simbata, este domn al simbetei (Matei XII, 8; Marcu II, 28).
La sinodul din Ierusalim, printre cele patru dispozitiuni, pe care trebuiau sa le respecte cei care intrau in crestinism, simbata nu exista (Fapte XV, 29). Sfintul Pavel mustra pe galatenii si colosenii care vor sa se intoarca la sarbatorile iudaice. “Nimeni sa nu va judece pentru mincare sau bautura, sau cu privire la vreo sarbatore, sau luna noua sau simbete, care sint umbra celor viitoare, iar trupul (este) al lui Hristos” (Coloseni II, 16; cf. Galateni IV, 9-11. Porunca a patra din Decalog, nu e amintita nicaieri in Noul Testament spre a fi respectata.