Citat:
În prealabil postat de iustin10
O solutie viabila mi s-ar parea sa nu se mai faca apel la dogme ci la vietile sfintilor.
Adica cei ce cred in sfinti,in valorile promovate de ei : semrenia,infranarea ,dragostea,pocainta, si in faptele sfinitilor prin care au si aratat vii aceste valori, sa fie numiti ortodoxi,adica aflati in ' drepata credinta'.
Caci dogmele sunt greu de inteles si lesne e sa cazi in interpretari si in partizanate.
Dar dragostea de Dumnezeu dovedita de sfinti ,nu va putea fi respinsa decat de un rauvoitor.
|
Se spune ca si Arie era foarte credincios, se ruga tot timpul si postea. De asemenea, printre yogini unii sunt asceti, postesc, mediteaza, au o viata infranata, etc.
Legat de Biserica Catolica, Biserica noastra Ortodoxa considera ca doar aici se gaseste har. Teoria cu ramificatiile harului, adica harul e in toate denominatiumile, a fost lansata de unele culte neoprotestante. BO nu sustien acesta teorie. Asadar, doar in BO exista har, iar BC si-a pierdut harul odata cu despartirea de BO. Ce inseamna acest lucru? Inseaman ca din punct de vedere al BO, BC nu are Sfinte Taine, deci nu au preotie, spovedanie, impartasanie, etc. Asadar BC este o institutie lumeasca, cu scopuri laudabile, caritate si invataturi teologice. Dar doar atat, ca un fel de asociatie caritabile. BO poate colabora cu BC in scopuri caritabile, de propovaduire a normelor morale, etc. Dar o unire nu se poate, e ca si cum BO s-ar uni cu o institutie civila (o asociatie caritabila, de exemplu).