View Single Post
  #1097  
Vechi 07.11.2010, 00:31:45
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Ceea ce a reprodus Dănuț7 este un articol foarte bun, la care aș vrea și eu să adaug ceva ca să le pun capac mâniei proletare a fanaticilor adventiști. În conformitate cu Ieșirea 20:8-11 Adu-ți aminte de ziua odihnei, ca să o sfințești. Lucrează șase zile și-ți fă în acelea toate treburile tale, iar ziua a șaptea este odihna Domnului Dumnezeului tău: să nu faci în acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tău, nici asinul tău, nici orice dobitoc al tău, nici străinul care rămâne la tine, că în șase zile a făcut Domnul cerul și pământul, marea și toate cele ce sunt într-însele, iar în ziua a șaptea S-a odihnit. De aceea a binecuvântat Domnul ziua a șaptea și a sfințit-o. ziua a șaptea, ziua de sabat, ziua de odihna Domnului era ținută pentru reamintirea odihnei Domnului Dumnezeu de după facerea lumii. Însă, conform Deuteronom 5:12-15 Păzește ziua odihnei, ca să o ții cu sfințenie, cum ți-a poruncit Domnul Dumnezeul tău. Șase zile lucrează și-ți fă toate treburile tale; ziua a șaptea este ziua de odihnă a Domnului Dumnezeului tău. Să nu faci în ziua aceea nici un lucru: nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici robul tău, nici roaba ta, nici boul tău, nici asinul tău, sau alt dobitoc al tău, nici străinul tău care se află la tine, ca să se odihnească robul tău și roaba ta cum te odihnești și tu. Adu-ți aminte că ai fost rob în pământul Egiptului și Domnul Dumnezeul tău te-a scos de acolo cu mină tare și cu braț înalt și de aceea ți-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să păzești ziua odihnei și să o ții cu sfințenie. motivația ținerii sabatului iudaic se amplifică de la reamintirea odihnei Domnului, la rememorarea eliberării poporului iudeu din robia egipteană, robia care i-a ținut pe evrei în sclavie spirituală, lipsiți de Dumnezeu și de relația cu El, osteniți de poverile apăsătoare ale "egiptenilor" și ale lui "faraon".

Din această nouă perspectivă pe care ne-o descoperă textul biblic, se poate face paralelă între ziua de odihnă a iudeilor și cea a creștinilor. Dacă pentru iudei ziua de sabat era și pentru rememorarea eliberării lor din sclavia Egiptului, ziua de odihnă a creștinilor comemorează eliberarea creștinilor din sclavia "Egiptului" și a "Faraonului" spiritual, din robia păcatului și a morții; ori având în vedere că această eliberare s-a făcut prin jertfa răscumpărătoare de pe cruce a Mântuitorului Hristos și a culminat în învierea Domnului prin care a biruit moartea pentru totdeauna, este atunci perfect normal și logic ca noi creștinii să ținem ziua de "odihnă", "sabatul" nostru în ziua învierii Domnului și Dumnezeului nostru Iisus Hristos, pentru că prin moartea și învierea Lui am fost eliberați de sub puterea păcatului și a morții veșnice. Prin urmare, "sabatul" creștinilor are perfecte temeiuri și biblice pentru că este evident că noi creștinii nu rememorăm eliberarea din robia egipteană, ci rememorăm eliberarea din robia păcatului și a morții prin învierea lui Hristos din prima zi a săptămânii.

Cu alte cuvinte adventiștii să mai tacă din gura aia a lor spurcată și să nu mai vorbească împotriva zilei învierii Domnului Iisus Hristos. Avem toată îndreptățirea de la Dumnezeu pentru Ziua Învierii, doar nu o să ne oprim de la ea din pricina unor sâmbătari eretici, ignoranți și obraznici.
Reply With Quote