Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Am impresia ca ati incercat sa-i dati dreptate domnului Dragomir, care vorbea mai sus despre intoleranta laicilor ortodocsi.
Mare noroc ca nu sunteti dumneavoastra cel care da verdicte finale asupra sfinteniei si mantuirii.
Intrebat daca e bine sa fie venerati sfintii catolici, Parintele Arsenie Boca a raspuns ca da, cu conditia sa nu fie uitati cei ortodocsi.
Cum impacati sfintenia Parintelui Arsenie cu afirmatia sa ca sfintii catolici pot fi venerati si cu parerile dumneavoastra ?
|
De multe ori am observat ca cei ce se considera mai liberali, mai ecumenisti, de obicei sunt foarte intoleranti, intelegand toleranta dupa cum vor ei. Acestia ii ataca pe cei ce nu au aceleasi idei cu ei, in schimb nu au niciun filtru al ideilor, nefacand deosebiri.
Intoleranta este fata de oameni, nu fata de conceptii. De exemplu dvs. sunteti intolerant, la randul dvs. fata de ideea ca pamantul e patrat. Dar trebuie sa fim intelegatori cu cineva care sustine ca pamantul e patrat, nu sa-l atacam din start.
Revenind la subiect, probabil unii catolici uita ca Biserica a fost si inainte de Schisma, cunoscand doar perioada BC de dupa Schisma. In primul mileniu de aceea s-au tinut Sinoadele ecumenice, pentru a raspunde la diferite erori, erezii, invataturi gresite aparute. Le condamnau pe acestea, sfintii care participau la Sinod fiind, in conceptia unora, foarte intoleranti.
Nu stiu daca a spus Parintele Arsenie Boca asa ceva, nu am gasit pana acum. La fel cum Fer. Augustin s-a inselat in mai multe randuri (inclusiv in Filioque), si ssfintii pot avea unele greseli. In schimb am gasit alte afirmatii ale parintelui:
Se vorbeste de unirea Bisericilor, deci de ajungere la sobornicitate. La sobornicitatea Bisericii ajung cei ce renunță la confesionalitate… Tendința Papei de a atrage în același staul pe toți creștinii nu se va realiza niciodată. Papa nu va ajunge niciodată la o turmă și un Păstor în staulul Romei, deoarece Biserica are un singur Păstor: Iisus Hristos.
Un mare sfant, Cuviosul Paisie Agioritul spunea:
„Odată, povestește Starețul, au venit la coliba mea doi catolici. Unul dintre ei mi-a spus:
- Hai să spunem „Tatăl nostru”!
- Ca să spunem împreună, trebuie mai întâi să avem aceeași învățătură. Dar între noi și voi este o prăpastie mare.
Apoi mi-a spus:
- Dar ce, numai ortodocșii sunt aproape de Dumnezeu și numai ei se vor mântui? Dumnezeu este cu toată lumea.
- Bine, dar tu poți să-mi spui câtă lume este aproape de Dumnezeu? Așadar, există diferențe între noi. Firește, suntem copiii legitimi ai unui singur Părinte, dar unii locuiesc în casă, iar alții rătăcesc pe afară.
- Să arătăm dragoste, mi-a spus după aceea.
- Astăzi dragostea pătimașă [păcatul] a devenit modă, le-am zis.
- Și asta este cuprins în dragoste, mi-au spus iarăși.
- Toți vorbesc despre dragoste, pace și armonie, dar toți aceștia sunt dezbinați, atât în ei înșiși, cât și în relațiile cu ceilalți. De aceea pregătesc bombe din ce în ce mai mari.”
Dvs. spuneti ca ati devenit catolic fiind ateu, citind din viata unor sfinti catolici. Practic nu stiati nimic despre ortodoxie, deci nu ati facut o alegere intre cele doua, ati ramas la ceea ce ati vazut de prima data. Iar apoi nu mai puteati oricum sa faceti o alegere, pentru ca trebuia sa respectati citatul din sfantul pe care l-ati dat, chiar daca ortodocsii v-ar fi aratat ceva negreu pe alb trebuia sa credeti doar ce spunea BC.
Eu inainte de a deveni credincios am fost interesat de paranormal si am si studiat cate ceva (de fapt am si practicat o tehnica). Nu am gasit nicio minune in BC, aproape toate sunt asemanatoare cu cele din paranormal si diferite de cele din crestinism.