View Single Post
  #106  
Vechi 12.11.2010, 09:38:40
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 269. Noi reacții la articolul „Pucioșii se împotrivesc zidirii Catedralei Mântuirii..

269. Noi reacții la articolul „ Pucioșii se împotrivesc zidirii Catedralei Mântuirii Neamului” (II)


Invitația la schismă, la “zidirea” (înființarea) unei noi Biserici, în care să se predea o “învățătură adevărată”, era neechivocă. Liderii pucioși pretindeau că din această nouă “biserică” de la Pucioasa va izvorî o nouă învățătură, “coborâtă direct din cer”, care va conduce omenirea “pe calea cea dreaptă”:

“[…] iată, din biserica Mea nu mai curge râul cel curat al învățăturii adevărate. Se mint pe ei înșiși cei ce zic că Mă au pe Mine în mâna lor, căci aceștia n-au viața mea în ei și n-au putere întru Mine aceștia. Fii întreg întru Mine, că iată, ne apucăm să zidim biserica cea nouă. Voi coborî cuvânt din cer și voi vorbi noroadelor și voi învăța pe tot omul calea cea dreaptă, căci una este calea cea cu Mine.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 3/16 martie 1991)

Conspirația răsturnării valorilor Bisericii tradiționale era pregătită în mare taină. De aceea, Irineu a fost chemat la Pucioasa la o “întâlnire de lucru la iesle” cu liderii pucioși, cu care trebuia să stea în sfat și de la care să primească ordine, iar apoi să devină “scula” de execuție a planului lor, punctul de atracție și garantul amăgitor pentru alți simpatizanți, care erau chemați și așteptați ca să adere la sectă:

“– Iată, să ne întâlnim la ieslea coborârii Mele și să întărim de la Mine și de la tine pe cei pe care-i așteptăm, pe cei cu care ne ajutăm, căci vreau să-i fac să priceapă bine lucrul Meu din vremea aceasta. Vreau să pricepi bine că în acest acoperământ în care Eu cobor cuvântul Meu, vom lucra adesea peste multe scule ale planului Meu, și vom lucra peste ei și cu ei apoi, ca să desăvârșim via aceasta și s-o ridicăm pe România în vârful gloriei Ierusalimului ceresc. Voi mai sta în sfat cu tine, că multe sunt ca să le aduc spre știre și spre împlinire. Tot ce ți-am dat de lucru, fii destoinic și lucrează-le pe toate până la capăt, copil credincios al cerului sfânt, că vremea e târzie, copil iubit de Dumnezeu.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 7/20 aprilie1991)

Irineu Pop era încurajat sistematic să nu se teamă de confruntarea cu Sinodul Bisericii, confruntare care se prefigura și care părea inevitabilă (și care chiar a avut loc, în ianuarie 1993), și să rămână ferm pe poziție, indiferent de urmări. Acesta este un semn că liderii pucioși erau perfect conștienți că solicitările lor sunt ilegale sau necanonice și că pot conduce la schismă, iar Irineu riscă enorm să fie caterisit:

“ Pace ție, iubitul Meu, dar să nu fii plăpând! Fii dârz și nu te teme. Eu sunt cu tine și voi fi, și toate vor fi lucrate, dar dragostea Mea să fie dragostea ta. […] Pace ție! Pace de la sfinții din cer, care privesc în cer mărturia zilei în care tu ai fost uns în Ierusalimul cel din cer coborât! Fii credincios ungerii care este pe creștetul tău, căci ne vom ridica și vom sădi pomi din loc în loc, și acești pomi se vor hrăni din seva pomului vieții, care este lucrată aici prin servii Mei cei credincioși, și acest pom va fi așezat în Ierusalim.”( citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 2 /15 iulie 1991)

Și Patriarhul Teoctist era invitat să se implice în complotul liderilor pucioși. El urma să-l desemneze forțat pe Irineu ca al șaptelea Patriarh, pucioșii considerând că Teoctist a avut nu unul, ci două mandate de patriarh (al 5-lea până în decembrie 1989 și al 6-lea după ianuarie 1990). “Cel de-al 7-lea uns” urma să fie... Irineu Pop, care trebuia să-și înceapă reformele în Biserică prin reinstaurea imediată a calendarului după stilul vechi, cel îmbrățișat de pucioși prin anii '90:

“Ia aminte, și te ridică să faci voia Mea […] că-l voi așeza pe cel de-al șaptelea uns, și el va sta și va împlini planul Meu ca să-Mi așez la loc vremurile și sărbătorile.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 15/28 octombrie 1990)

Nici această “proorocie” cu restaurarea stilului vechi în Biserică nu s-a mai împlinit, nici cu Irineu, nici fără el.

“Unsul” Pucioasei (Irineu) trebuia însă să fie re-uns ca “al 7-lea uns” ("al 7-lea patriarh") inclusiv de către Sinod, ca să se întărească aparența legalității acestei manevre. De aceea, Teoctist fusese desemnat de către liderii pucioși ca convoace Sfântul Sinod, să-l convingă să fie de acord cu numirea lui Irineu ca patriarh, iar apoi să se ridice și să ungă unsul (pe Irineu, adică) și să-l așeze pe tronul patriarhal, în locul lui:

“[…] Vin să fac curățenie pe pământ, vin să scot urâciunea pustiirii din biserică și vin să-l ridic pe cel de-al șaptelea uns al Meu. Iar tu, cârmuitor al Bisericii, vei veni și vei așeza sfat, și te vei ridica apoi să-Mi ungi cu untdelemnul sfințeniei pe unsul cel de la Mine, căci acesta este de la Mine, nu de la tine. Cu acesta voi încheia legământ viu și voi așeza din nou Ierusalimul și voi face din el slava popoarelor și lumina neamurilor. Scoală-te și te împlinește întru Mine și vino să faci voia Mea[…]”(citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 15/28 octombrie 1990)

Inutil de adăugat că toate aceste manevre (uneori caraghioase, alteori triste, dar în mod sigur dureroase) de subminare a autorității, legalității și păcii din B.O.R. au fost dejucate; poate și de către om, dar mai probabil chiar de către Dumnezeu, căci dacă ar fi fost voia Lui ca să se întâmple așa cum voiau pucioșii, cu totul altul ar fi fost cursul istoriei.

Last edited by mariamargareta; 12.11.2010 at 10:06:46.