View Single Post
  #7  
Vechi 16.11.2010, 09:07:15
Scotsman
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
Porunca de a nu judeca nu înseamnă a nu emite critici ci a nu disprețui. Criticile, dacă sunt corecte, sunt binevenite: Și nu fiți părtași la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci mai degrabă, osândiți-le pe față (Efeseni 5). Ideea că orice fel de critică reprezintă un păcat e o mostră de cât de extremă poate ajunge gândirea prin șabloane și rătăcirea.

Eu cred ca Traditie a interpretrat corect cele scrise in Efeseni 5:11.O sa citez o scurta explicatie in acest sens pe care imi intemeiez pozitia:

,,Credincioșii nu trebuie să ia deloc parte la lucrările neroditoare ale întunericului. Interdicția se referă nu numai la participarea nemijlocită, ci și la atitudinea prin care am putea indica faptul că le încuviințăm. Aceste fapte ale întunericului sunt neroditoare atât față de Dumnezeu, cât și față de oameni. Tocmai această trăsătură de totală nerodnicie l-a îndemnat pe Pavel odată să-i întrebe pe creștinii romani: "Deci ce roadă aveați atunci? Roade de care acum vă e rușine; pentru că sfârșitul acelora este moartea." (Romani 6:21).

Apoi ele mai sunt și fapte ale întunericului: ele aparțin lumii umbrelor și încăperilor obscure, obloanelor trase, ușilor zăvorâte, cuiburilor unde se pun la cale tot felul de fapte secrete. Ele reflectă preferința naturală a omului pentru întuneric și atitudinea sa refractară față de lumină, atunci când faptele sale sunt rele: ,,Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele." (Ioan 3:19).

Credinciosul este chemat nu doar să se abțină de la faptele neroditoare ale întunericului, ci în mod pozitiv este chemat să le dea în vileag (să le demaște, să le dezaprobe, să li se împotrivească).El face asta în două modalități: mai întâi, trăind o viață de sfințenie și în al doilea rând prin cuvinte de îndreptare, rostite la îndemnul Duhului Sfânt."

Ar trebui sa mai tinem cont de mesajul eschatologic,de sfarsit de lume, cu care Mantuitorul si-a inceput lucrarea : ,,De atunci a început Iisus să propovăduiască și să spună: Pocăiți-vă, căci s-a apropiat împărăția cerurilor."(Matei 4:17) precum si ,,Și zicând: S-a împlinit vremea și s-a apropiat împărăția lui Dumnezeu. Pocăiți-vă și credeți în Evanghelie."(Marcu 1:15)

Dintr-o analiza a intregului context reiese faptul ca mesajul Apostolului Pavel, cu trimitere la atitudinea Mantuitorului fata de aspectele generate de intuneric, nu cunostea decat metoda dezaprobarii si impotrivirii fatise.Cel putin asa inteleg eu acest aspect.O zi buna la toata lumea.Cel de Sus sa fie alaturi de noi toti.
Reply With Quote