View Single Post
  #140  
Vechi 16.11.2010, 12:27:59
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Grabriella Vezi mesajul
Bine, te cred, dar atunci de ce spune spune Domnul in prorocie:

"[...]. Nu vă depărtați de biserică". [...] ";.

si:

Dar în luna octombrie 1960, [...] a început Domnul să strige: „Femeie, pentru ce te-ai despărțit de biserică? Mai bine îți frângeai mâinile și picioarele decât să te desparți de biserică. [...].
Vsivivi nu ți-a răspuns, deoarece este o întrebare prea incomodă pentru el.

Am să-ți răspund eu.

Secta "Noul Ierusalim" își are originea în revelația pe care o tânără cu probleme psihice severe a avut-o în anul 1955 când i s-a părut că-I vorbește Însuși Domnul. Pe tânără o chema Virginia(Verginica) Tudorache, iar evenimentul avea loc în satul Maluri din jud. Dâmbovița. Îndată niște săteni mai exaltați au preluat fenomenul și l-au stimulat, transcriind toate mesajele care veneau de acum tot mai des de la “Domnul”. În această perioadă mesajele erau 100% ortodoxe, de aceea fenomenul a fost încurajat și de preotul bisericii din sat.

Cu timpul, pe lângă Verginica s-au atașat o droaie de profitori, căci tânăra era cotată de acum ca "proorociță" și primea multe daruri materiale și de altă natură de la cei nevoiași care veneau la ea ca la o ghicitoare, ca “să le spună Domnul”: cu cine să-și mărite fata, când o să-i fate vaca, ce dușmani are și cu să se păzească de ei, ș.c.l. Printre profitori s-au numărat doi inși, unul exaltat (Dănciucă Gheorghe, zis nea’Mișu, zis și “pătorul Daniel”) și altul de-a dreptul grosier și brutal ( Costache Cristea, zis nea’Cristea, zis și “tătucul” Cristea), care s-au autointitulat “păstori” și care făceau și dregeau totul ca sfetnici de taină ai Verginicăi. Alt profitor a fost Stoica Nicolae care, deși era mai mic cu 15 ani decât Verginica iar Verginica era chioară de un ochi, s-a căsătorit "creștinește" (citește: din interes) cu ea, a dus câțiva ani o viață privilegiată în cadrul sectei, iar apoi a părăsit-o și s-a încurcat cu altă femeie.

Verginica a fost internată în cursul vieții de mai multe ori în clinici psihiatrice la Plătărești, Bălăceanca, Jilava, Târgoviște.

În ultimii ani ai vieții, Verginica s-a mutat și a “proorocit” la Pucioasa, iar în anul 1980 a murit. A urmat imediat o derută totală în rândul adepților ei, deoarece Verginica “proorocise” că ea nu va muri până ce ea și “poporul ei” nu vor vedea venirea Domnului pe norii cerului și-L vor întâmpina în văzduh. După mai bine de un an tăcere (14 decembrie 1980- 2 februarie 1982, perioadă în care “Domnul” Pucioasei a tăcut chitic, fără să mai dea nici un mesaj și nici un alt semn de viață) “păstorii” nea’Mișu și nea’Cristea au îndemnat-o pe lelica Maria, sora după trup a Verginicăi, să preia cârma “proorociei”. Lelica Maria a început să “proorocească” șovăitor, aducând mesaje evident diferite ca substanță, tonus și întindere de mesajele Verginicăi. “Poporul” Verginicăi însă se risipise în mare măsură, fie întorcându-se în bisericile din sate, fie căzând în necredință.

Lelica Maria a “proorocit” până în anul 1994, și ar mai fi proorocit încă mult și bine (deoarece a murit abia în 1997) dacă n-ar fi apărut o concurență acerbă la “proorocie” în persoana Mihaelei Tărcuță. Această moldoveancă îngâmfată și ambițioasă a început și ea să “proorocească”, în paralel cu lelica Maria, încă din anul 1990, într-un stil și de o factură mult mai elevată și mai convingătoare,așa încât între anii 1990 și 1994 “Domnul” Pucioasei vorbea pe două canale simultan, dar într-o manieră complet diferită: prin lelica Maria vorbea simplist ca și prin Verginica, în perioadele când ea era compet adormită și inconștientă, iar Mihaelei îi vorbea elevat, pe când era trează, la ureche (când la una, când la alta, când la amândouă).

În 1994 Mihaela a forțat-o pe lelica Maria, prin mesajele aduse de ea “de la Domnul” , să se retragă din funcția de “proorociță”, ceea ce lelica a și făcut , lăsând-o pe Mihaela singura stăpână în fruntea bucatelor.

Acum urmează cotitura. Mihaela avea deja (încă din copilărie) unele afinități și influențe dogmatice fie de la adunările “Oastei Domnului”, fie de la grupările adventiste din Moldova, fie de la viziunile paranoice ale unor monahi rătăcitori “ortodocși pe stil vechi” precum a fost călugărul Gherasim, așa încât a început treptat să instituie un trend deviaționist în cadrul “mișcării” de la Pucioasa, care fusese până atunci ortodoxă. S-a folosit de un ierarh ortodox pentru a sfinți un locaș de cult proiectat de ea a fi folosit în circuit închis și apoi l-a instigat spre a obține o recunoaștere oficială din partea BOR pentru “mișcarea de la Pucioasa”, ca fiind un model de trăire ortodoxă pentru întreaga Biserică. Deoarece Sinodul BOR a calificat “mișcarea” de la Pucioasa ca “străină ortodoxiei”, iar ierarhul s-a trezit la timp că este pe cale de a face o mare greșeală susținând o mișcare cu tendințe sectare, Mihaela a dat semnalul replierii și schismei. Pucioșii s-au rupt de BOR, mesajul lor s-a schimbat complet și s-a radicalizat, trecând de la apreciere la blasfemie la adresa BOR și infestându-se treptat cu erezii.

Așa se explică de ce în perioada Verginicăi și a lelicăi Maria, cuvântul de ordine al “proorocițelor” era: “creștini, nu vă depărtați de biserica strămoșească!” și “creștini, cinstiți fețele bisericești!”, iar în perioada Mihaelei cuvântul de ordine este “în biserica din lume (BOR) a ajuns urâciunea pustiirii la loc de cinste” și “toți preoții și episcopii din BOR au pe frunte pecetea lui Antihrist”.

Consecințele?

Astăzi nici un credincios “pucios” nu mai calcă în vreo biserică a BOR, nu-i cinstește pe preoți, nu apelează la serviciile religioase uzuale (botez, cununie, maslu, spovedanie, împărtășanie, vecernie, liturghie), excepție făcând slujba înmormântării – asta pentru că nu au (încă) un cimitir care să fie numai al lor.

Mai mult, ei au o pseudo-instituție a “Bisericii Noul Ierusalim” separată, schismatică, în care slujesc “preoți” și “arhierei” fără hirotonie. Slujesc prin paraclise improvizate, nesfințite, amenajate în poduri de case sau în subsoluri (pe vremea călugărului Gherasim, printre pucioși erau și femei care slujeau ca "preotese" și făceau sfânta liturghie prin case particulare). Nu mai recunosc cele 7 Sfinte taine ale Bisericii, considerând printre altele că instituția căsătoriei este o formă subtilă de legalizare a desfrânării dintre bărbat și femeie, iar de botez nu mai au nevoie îndată ce ei nu mai vor și de aceea nu mai fac copii. De asemenea, taina hirotoniei este desfigurată, ei renunțând la sluba tradițională în care are loc punerea mâinilor episcopilor pe capul candidatului la preoție sau la arhierie. Au o colecție de predici adunate din mesajele Verginicăi, Mariei și Mihaelei într-o carte, pe care ei o consideră o carte sfântă, care prelungește învățăturile Bibliei, și pe care ei o denumesc “Evanghelia după Sfânta Virginia” (impropriu denumită așa, deoarece textele nu aparțin numai Virginiei, ci tustrelelor “proorocițe”; și oricum, sunt pline de erezii)

Last edited by mariamargareta; 16.11.2010 at 12:33:34.