Citat:
În prealabil postat de zaharia_2009
Exista pe forum si se manifesta cu putere la cei mai multi useri un duh fatarnic, o smExista pe forum si se manifesta cu putere la cei mai multi useri un duh fatarnic, o smerenie mindra , cum spun monahii, un duh asa de, miau-miau si pis-pis prin care userii se derenie mindra , cum spun monahii, un duh asa de, miau-miau si pis-pis prin care userii se dau mai cumsecade decit sfintii parinti care au intocmit sfintele si de D.zeu inspiratele canoane si chiar de catre insusi Hristos cautind , vezi-doamne, sa ierte , sa iubeasca si sa ajute fara discernamint si fara rigori prezentindu-se asa cum am spus, mult mai cumsecade decit parintii bisericii .
Si folosesc din abundenta ton mieros, formule de gratulare si iertare lumesti , citate din indieni ori africani ori bahaisti ori D.zeu mai stie pe unde ii duce ...inspiratia lasindu-se atrasi de toate ,,vorbele de duh" nepatristice (pai nu suntem patrunsi de orotdoxie ?)si se fac numai lapte si miere ... si uite asa pina ce orbi fiind ajung sa dea de fapt in groapa judecarii aproapelui , a neiubirii sale precum si a celorlalte , adica exact acolo unde nu vor in ruptul capului sa ajunga .
Atita timp cit fandoseala lor este fara rigori precise, fara limite clare, fara a avea la baza o lege bine inteleasa si traita nu ramin decit niste miorlaiti , iubitori de poze frumoase si de dosar cumsecade de ,,f. buni crestini" !
Exemplul sorei Mirela este mai mult decit graitor ! Si unde nu pui ca ne si deranjeaza tonul ei realist si puterea marturisirii adevarului atit de franca incit noi astia pudibondistii de serviciu ne suparam tare si ne produce asa o greata, vai doamne, de nu stim ce sa ne mai facem !!!!!!??
Iacata , cit de putin o intelegem pe aceasta sora , interventia ei defapt, atit de aproape suntem de Hristos ! De, noi suntem cei care nu vorbim prostii pe fata ca ne taie popa limba dar suntem cei care le facem , care ducem in sufletul nostru toate pacatele lumii de care nu voim sa ne descugetam si despatimi , precum frumos spunea userul Traditie pe threadul despre ,,iubirea gresit inteleasa"
Este mai mult decit graitor exemplul sorei Mirela mai ales ca acei dintre userii care acum sunt contra ei marturiseau si culmea argumentau acordul lor privind aceleasi desfrinari pe un alt tread , stimulate fiind de corifeii catolici si alte userite.
Ce frumoasa este aceasta intimplare si ce scoate ea la suprafata si cit de repede survine in timp aratind minjeala ,,iubitorilor si nejudecatorilor fara frontiere" Macar de ar lua cineva seama si le-ar fi spre folos toate acestea !
Pfiiiii, la scos citate de prin carti ne pricepem de minune , dar la induhovnicirea noastra ... nu prea !
|
Cum sa intelegem sa ne iubim aproapele ca sa nu mai intelegem gresit!!!
Ca sa nu mai credem ca noi stim mai bine si sa nu mai intelegem gresit iubirea de aproapele iata ce ne invata sfantul....cum sa ne iubim aproapele!
Despre iubirea de aproapele
Sfântul Ierarh Ignatie Brianceaninov
Ce poate fi mai minunat, mai desfătător decât iubirea de aproapele?
A iubi este o fericire, a urî este un chin.
Toată Legea și prooroci, stau în iubirea către Dumnezeu și către aproapele.
Iubirea către aproapele este calea care duce la iubirea către Dumnezeu. Căci Hristos a binevoit a se îmbrăca tainic în fiecare aproape al nostru, iar în Hristos este Dumnezeu (1 Ioan).
Să nu crezi, preaiubite frate, că porunca iubirii de aproapele a fost prea apropiată inimii noastre căzute: porunca este duhovnicească, iar pe inima noastră au pus stăpânire trupul și sângele; porunca este nouă, iar inima noastră -veche.
Iubirea noastră firească a fost vătămată de cădere; ea trebuie omorâtă -Hristos o poruncește - pentru a putea agonisi din Evanghelie iubire sfântă către aproapele, iubire în Hristos.
Însușirile omului nou trebuie să fie toate noi; nici o însușire veche nu i se potrivește.
Căderea a supus inima stăpânirii sângelui și, prin mijlocirea sângelui, stăpânirii stăpânitorului acestui veac. Evanghelia slobozește inima din această robie, din această silnicie, și o aduce sub călăuzirea Sfântului Duh.
Sfântul Duh ne învață să iubim pe aproapele în chip sfânt.
.............
Fă pentru cei pe care îi iubesti ceea ce poți să faci folositor și ceea ce este legiuit; dar totdeauna să îi încredințezi lui Dumnezeu - și iubirea ta oarbă, trupească, nesocotită se va preface, încetul cu încetul, într-o iubire duhovnicească, înțelegătoare, sfântă.
Iar dacă iubirea ta este o împătimire ce se împotrivește legii, atunci s-o lepezi ca pe o urâciune.
Atunci când inima ta nu este liberă, acesta este un semn al împătimirii. Atunci când inima ta este înrobită, acesta este semnul patimii nebunești, păcătoase.
Iubirea sfântă este curată, liberă, întreagă în Dumnezeu. Ea este o lucrare a Sfântului Duh, care lucrează în inimă în măsura curațirii acesteia.
Dă cinstire aproapelui ca unui chip al lui Dumnezeu -cinstire care să fie în sufletul tău, nevăzută pentru ceilalți, descoperită doar conștiinței tale. Faptele pe care le săvârsești să fie, în chip tainic, pe potriva stării tale sufletești.
Dă cinstire aproapelui, fără sa iei seama la vârstă, fără să faci deosebire între bărbat și femeie, fără să te uiti la rangul pe care îl are în lume -și iubirea sfântă va începe, treptat, să se facă arătată în inima ta. Pricina acestei iubiri nu sunt trupul și sângele, nu înrâurirea simțurilor, ci Dumnezeu.
Cei lipsiți de slava numelui de creștin nu sunt lipsiți de cealaltă slavă, pe care au primit-o când au fost zidiți: ei sunt chipul lui Dumnezeu.
Dacă chipul lui Dumnezeu va fi aruncat afară, în văpaia cea cumplită a iadului, și acolo sunt dator să îl cinstesc.
Ce treabă am eu cu văpaia, cu iadul! Chipul lui Dumnezeu a fost aruncat acolo potrivit judecătii lui Dumnezeu: treaba mea este să păzesc cinstirea față de chipul lui Dumnezeu, și prin aceasta să mă păzesc pe mine însumi de iad.
Dă cinstire orbului, și leprosului și celui bolnav la minte, și pruncului de țâță, și răufăcatorului, și păgânului - cum se cuvine chipului lui Dumnezeu. Ce ai tu cu neputințele și neajunsurile lor! Ia seama la tine însuți, ca să nu sufere un neajuns iubirea ta.
În creștin să dai cinstire lui Hristos, Care a spus spre povățuirea noastră, și încă va mai spune atunci când se va hotărî soarta noastră în veșnicie: "Ceea ce ați făcut unuia dintre acești frati ai mei prea mici, Mie Mi-ați făcut". (Mt. 25, 40).
Atunci când ai de-a face cu aproapele să ai în minte acest cuvânt evanghelic și te vei face tăinuitor al iubirii de aproapele. Tăinuitorul iubirii de aproapele intră prin ea în iubirea de Dumnezeu.
Dar dacă socoți că îl iubești pe Dumnezeu, iar în inima ta trăiește un simțământ de neplăcere fie și față de un singur om, să știi că te afli într-o veșnică amăgire de sine.
"Dacă zice cineva:", grăiește Sfântul Ioan Cuvântatorul de Dumnezeu, " - iubesc pe Dumnezeu, iar pe fratele său îl urăște, mincinos este... Această poruncă avem de la El, că cine iubește pe Dumnezeu să iubească și pe fratele său". (1 In. 4, 20, 21).
A arăta iubire duhovnicească față de aproapele este semnul înnoirii sufletului prin Sfântul Duh. "Noi știm că am trecut din moarte la viață", grăiește iarăși Cuvântatorul de Dumnezeu, "pentru că iubim pe frați;
cine nu iubește pe fratele său rămâne în moarte". (1 In. 3, 14).
Desăvârșirea creștină stă în desăvârșita iubire de aproapele. Desavârșita iubire de aproapele stă în iubirea de Dumnezeu, care nu cunoaște desavârșire, întru care nu este sfârșit sporirii. Creșterea în iubirea de Dumnezeu este nesfârșită, pentru că iubirea este Nesfârșitul Dumnezeu. (1 Ioan 4, 16).
Iubirea de aproapele este temelia zidirii iubirii. Iubite frate! Caută să sporești în tine iubirea duhovnicească de aproapele: intrând în ea, vei intra în iubirea de Dumnezeu, pe porțile învierii, pe porțile Împărăției Cerurilor. Amin.
Iubirea de Dumnezeu se întemeiază pe iubirea de aproapele. Atunci când se va șterge în tine ranchiuna, să știi că te-ai apropiat de iubire. Atunci când inima ta va fi umbrită de o pace sfânta, plină de har, cu întreaga omenire, să știi ca ești chiar la porțile iubirii.
Aceste porți, însă, nu se deschid decât prin Duhul Sfânt. Iubirea de Dumnezeu este un dar al lui Dumnezeu în omul care s-a pregatit prin curăția inimii, a minții și a trupului pentru primirea acestui dar. Pe măsura treptei pregătirii este și treapta darului, pentru că Dumnezeu este Drept-Judecător și în milostivirea Sa.
Osteneala noastră este deșartă, stearpă și vătămătoare atunci când căutăm a descoperi în noi, mai înainte de vreme, înaltele daruri duhovnicești: pe acestea le dăruiește Milostivul Dumnezeu, la vremea lor, plinitorilor statornici, răbdători și smeriți ai poruncilor evanghelice. Amin.
Despre Înșelare
Schitul românesc Lacu
Sfântul Munte Athos
1999
Sfântul Ierarh Ignatie Brianceaninov
Pomenit pe 13 mai
Am facut aceasta postare cu gandul ca este singur mod in care putem intelege iubirea de aproapele ca sa nu mai intelegem gresit...noi cei mici si pacatosi.
Vi se pare ca este paralela cu subiectul? Sau este musai sa vi se dea intotdeauna dreptate si sa vi se cante ib struna...de cand ne facem exemple pa noi insine...nu cumva ii avem pe sfintii parintii care sa ne invete?!Ei sunt acei care prin exemplul vietii lor au putut sa dea o interpretare corecta dogmelor si canoanelor deoarece ..e f.simplu...si le-au putut insusi, dovada faptul ca sunt trecuti in calendar iar asta nu mai lasa loc la intrerpretari personale.
Zaharia, eu cred ca ai inteles dar daca te prefaci ca nu, fatarniceste-te in continuare cat vrei daca asta iti aduce vreun folos!
Doamne ajuta!