1. Lumina Sfanta de la Ierusalim se pogoara atunci cand o invoca Patriarhul.
A incercat vreodata sa o invoce in functie de calendarul gregorian, ca sa vada ce se intampla ?
Domnule, a lega Adevarul unei dogme de o anumita revelatie particulara, fie aceasta o aparitie a Sfintei Fecioare, fie un miracol, inseamna a-l ispiti pe Dumnezeu.
2. Va rog sa explicati mai detaliat cum se sincronizeaza timpul spiritual, ceresc, despre care vorbiti, cu timpul profan, masurat fie dupa calendarul iulian fi dupa cel gregorian. Unde apare intersectia dintre cele doua si in ce temei ?
3. Despre "innoirea" Traditiei - Traditia, domnul meu, nu este o piesa de muzeu. Dogmele nu se modifica, dar disciplina, liturgica, pastoratia, acestea, da. Oare Sfantul Ioan Hrisostomul a fost eretic pentru ca a introdus o noua Liturghie ? Acestea fiind spuse, calendarul nu reprezinta o dogma a Bisericii. Nici macar sarbatorirea Invierii Domnului sau a Nasterii sale la o anumita data nu reprezinta dogme, si deci sunt potential supuse schimbarii, in functie de necesitatile pe care Biserica le descopera.
Nu tot ceea ce hotareste un Sinod, fie el si ecumenic, este sapat in piatra, spre a nu mai fi schimbat niciodata. Doar dogmele !
Last edited by Erethorn; 17.11.2010 at 13:15:07.
|