Subiect: cele 10 porunci
View Single Post
  #22  
Vechi 18.11.2010, 20:25:32
Scotsman
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ai2 Vezi mesajul
@scotsman

Am inteles ce zici dar nu inteleg de unde alti zei in contextul BiblicAcolo nu se spune de niciun substitut dar poate intelegi tu mai bine si te cred pe cuvant. Pe scurt, D-zeu le-a facut pe toate si porunceste sa nu avem alti zei. De unde alti zei si cum se face ca acei zei faceau minuni? Daca erau doar un substitut, de ce faceau minuni? Chiar toti zeii care exista/au existat sunt un substitut pentru D-zeu?
Referitor la minuni eu le cred pe cele scrise in Sfanta Scriptura.Referitor la alte minuni nu ma pot pronunta,nu pentru ca le-as contesta dar pentru ca nu am suficiente argumente sa ma pronunt.Accept ideea ca Cel de Sus poate face ce doreste si cand doreste fara sa ma intrebe pe mine si prin urmare, este sigur ca a facut,face si va face multe lucruri pe care eu ori nu le stiu,ori nu le inteleg ori nu trebuie sa le inteleg.Diferenta dintre o inteligenta suprema si independenta in raport de o inteligenta limitata si dependenta,din tote punctele de vedere, de prima.Din moment ce A l-a generat pe B si B este parte a lui A>rezulta ca B va cunoaste dar in masura in care A va dori,fie si dpdv al perspectivei. In plus cred cu tarie ca exista false minuni,extrem de reale in aparenta si care nu mai este nevoie sa spun pe cine au drept autor.

Referitor la zeii substitut.Recunosc ca si pe mine m-a preocupt acesta idee destul de mult timp dar depinde de perspectiva din care privesti problema.La nivelul nostru pare o idee extrem de reala.Voi incerca sa-ti argumentez pozitia mea tot cu un episod biblic.De fapt cu doua episoade biblice.

2 scurte precizari:Fiind protestant ma raportez la Sfanta Scriptura(nu doresc o polemica pe acesta tema ci doar imi precizez politicos pozitia) pe principiul Sola Scriptura dar inteles in urmatorul mod:

A).,,Din păcate încă se crede că sola Scriptura înseamnă respingerea Tradiției și a teologiei Părinților Bisericii. Situația este însă cu totul alta, principiul sola Scriptura nefăcând altceva decât să repoziționeze sursele de autoritate în teologie.Nimeni nu poate face teologie fără să-și pună mintea la lucru, deci fără să gândească cel puțin într-o oarecare măsură. Apoi, e nevoie de propria experiență personală, care poate confirma sau infirma experiența de viață a altora. Mai apoi, cu siguranță nu în ultimul rând, e nevoie de Scriptură, cel puțin pentru a face teologie creștină.

Potrivit teologiei protestante, rațiunea și experiența, care au dus la apariția scrierilor patristice și a Tradiției Bisericii în urma studierii Scripturii de către teologii creștini, se subordonează Scripturii. Asta înseamnă sola Scriptura, anume că autoritatea finală în teologie este Scriptura, adică Biblia, singura în măsură să judece atât rațiunea, cât și experiența personală și, implicit, tradiția bisericească. Repet, sola Scriptura se referă exclusiv la faptul că Scriptura este autoritatea finală, NU singura autoritate, în teologie. Respingerea oricărei autorități teologice cu excepția Scripturii este dată nu de principiul sola Scriptura (numai Scriptura, adică numai Scriptura deasupra tuturor celorlalte surse de autoritate teologică), ci de expresia nuda Scriptura (Scriptura dezgolită de orice altă sursă de autoritate), aceasta din urmă fiind folosită de unele dintre grupurile protestante radicale.

Reformatorii au fost extrem de interesați de scrierile Părinților Bisericii pe care, spre deosebire de operele scolastice, le socoteau mult mai demne de crezare în privința interpretării Scripturilor. Iată de ce reformatorii au produs ediții critice ale multora dintre scrierile Părinților Bisericii, mulți dintre teologii protestanți fiind interesați de tot ce însemna cultura antică. De fapt, după cum bine se știe, reformatorii, cel puțin cei din prima generație, au fost școliți în spiritul umanismului renascentist, al cărui slogan a fost dintotdeauna ad fontes (înapoi la origini, adică la sursele antichității greco-latine, printre acestea fiind și scrierile care alcătuiesc Sfânta Scriptură). Așadar, reformatorii au fost preocupați nu doar de teologia patristică, ci și de filozofia clasică greacă și latină. Melanchthon, de pildă, era extrem de preocupat de scrierile lui Seneca, Euripide si Plautus."

B).Intrucat vorbim de lucruri pe care nimeni nu le poate explica complet cu exceptia Celui de Sus trebuie sa-ti marturisesc ca explicatia mea s-ar putea sa te dezamageasca.Explicatia la care as subscrie ar raporta intreaga problema la slabiciunea firii umane.

Explicatia la care subscriu>2 scene in interpretare combinata:


1).Exodul 20:18-19: ,,Și tot poporul a auzit fulgerele și tunetele și sunetul trâmbițelor, și a văzut muntele fumegând; și văzând, tot poporul s-a dat înapoi și a stat departe, temându-se. Apoi a zis către Moise: "Vorbește tu cu noi și vom asculta, dar Dumnezeu să nu grăiască cu noi, ca să nu murim".

,,Atunci când Dumnezeu a dat Legea Sa la Muntele Sinai a coborât din ceruri în mijlocul acelui nor gros, cu tunete și fulgere. Momentul în care Dumnezeu a coborât pe vârful Muntelui Sinai și l-a chemat numai pe Moise să urce în prezența Sa imediată pentru a primi Legea este un moment dramatic în istoria umanității. Apoi poporul, după ce a auzit Legea, după ce a văzut de departe fulgerele, a auzit tunetele și a văzut acel nor coborând pe munte, a venit la Moise și i-a spus: "Moise, vorbește tu cu noi și vom asculta. Dar, orice ai face, să nu-L mai lași pe Dumnezeu să ne vorbească, pentru că vom muri."

Astfel, poporul a păstrat o distanță între el și prezența reală a lui Dumnezeu.Acel moment nu a fost unul singular în istoria umanității. Este ceva ce se află în natura noastră căzută. Preferăm să ascultăm mai mult de oameni decât de Dumnezeu. Nu dorim să intrăm prea aproape în prezența lui Dumnezeu, deoarece a intra în prezența imediată a lui Dumnezeu înseamnă a intra în acel loc al spaimei sfinte în care creatura tremură și se teme pentru propria-i viață. "

2).Exodul 32:15-19: ,,După aceea Moise, întorcându-se; s-a pogorât din munte, cu cele două table ale legii în mână, scrise pe amândouă părțile lor - pe o parte și pe alta erau scrise.Tablele acestea erau lucrul lui Dumnezeu și scrierea era scrierea lui Dumnezeu, săpată pe table. Atunci, auzind Iosua glasul poporului răsunând, a zis către Moise: "În tabără se aud strigăte de război". Iar Moise a zis: "Acesta nu este glas de biruitori, nici glas de biruiți; ci eu aud glas de oameni beti".Iar după ce s-a apropiat de tabără, el a văzut vițelul și jocurile și, aprinzându-se de mânie, a aruncat din mâinile sale cele două table și le-a sfărâmat sub munte."

,,Sunetul cântării pe care Moise și Iosua l-au auzit venind de departe era atât de vesel, atât de strident, atât de entuziast încât a fost confundat cu sunetele produse de război. Ceea ce au auzit Moise și Iosua de la distanță a fost, după cum s-a văzut, cel mai bine reprezentat serviciu de închinare din istoria planetei, în care fiecare individ din tabăra lui Israel a venit să se închine. Corul cânta cu foarte mare entuziasm, întreaga adunare cânta cu așa entuziasm iar muzica pe care o cântau era atât de populară, încât fiecare a luat parte.Nu numai asta, ci în acel serviciu de închinare se și dansa.Și fiecare participa.Au venit cu toții să se închine vițelului de aur. Aceasta este relatarea biblică despre degenerarea totală în idolatrie a lui Israel.

În timp ce Dumnezeu Însuși a coborât pentru a-Și descoperi Legea lui Moise, poporul dorea cu totul altceva. Ei nu-L doreau pe adevăratul Dumnezeu.

Ei vroiau să venereze ceea ce era relevant și ce avea sens pentru ei. Ei doreau o închinare care să semene cu cea a popoarelor din jurul lor, una care să se integreze în cultura lor, care să-i aducă pe oameni la închinare și care să-i stimuleze pe oameni. Și chiar au găsit acest gen de închinare. Au găsit un mod de închinare la care au participat cu toții. Însă a fost un mod de închinare cu desăvârșire blasfemator și complet opus primelor două porunci pe care Dumnezeu tocmai li le dăduse. Și în timp ce Moise coboară ținând în mâini tablele de piatră, acolo jos ei au un alt dumnezeu în afară de Dumnezeu. Sunt acolo, cu chipul lor cioplit. Sunt acolo închinându-se în chip fals și blasfemator. "

Asadar asta cred.Nu dorim să intrăm prea aproape în prezența lui Dumnezeu si vrem sa veneram ce are sens pentru noi,in interpretarea nostra meschina.Din acesta cauza istoria a fost populata de o serie de falsi zei,false interpretari si motiv de idolatrie si pacat.

Ar ramine intrebarea: pai ce vina aveau aceia? Dumnezeu lor nu le spuse nimic,de unde sa stie. Aici as invoca 2 argumente> cartea ,,Crestinismul redus la esente"a lui CS Lewis si argumentarea Parintelui Cleopa de aici.Din lipsa de spatiu si timp,cu riscul ca te-am plictisit crancen,atat pot eu sa-ti explic Ai2.Sunt oameni luminati pe lumea asta sau daca nu mai sunt ei au ramas scrierile lor.In fata mintii lor luminate de Cel de Sus,a explicatiilor lor pline de intelepciune,subsemnatul se da cu respect la o parte.

Cel de Sus sa fie alaturi de tine

Last edited by Scotsman; 18.11.2010 at 22:15:48.
Reply With Quote