View Single Post
  #53  
Vechi 20.11.2010, 21:57:41
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotsman Vezi mesajul
Si eu m-am gandit,ca si dvs,la situatia ateilor.Si eu cunosc atei care fac fapte bune,cel putin din perspectiva unei definitii general acceptate.Chiar mult chiar,cunosc atei care salveaza vieti,sunt doctori.Nu au credinta de mult timp si din ce am vorbit nici nu-si doresc.Totusi salveaza vieti.Orcine ar spune: ,,Este imposibil ca Cel de Sus sa ne le ia in considerare chiar daca sunt atei.Salveza vieti.".Asa este.Nu stiu cum priveste Cel e Sus acesta circumstanta atenuanta a lipsei de Credinta dar eu cred ca Cel e Sus poate lucra spre binele nostru prin oricine doreste.Inclusiv printr-un ateu.In ce masura acest aspect determina soarta sufletului acelui ateu asta nu pot spune.Sunt Judecatile Celui de Sus unde intelegere umana nu are acces si poate este mai bine asa.

Referitor la Epistola lui Iacov o sa va citez o opinie a unui protestant pentru ca acel celebru pasaj din Iacov a fst mereu analizat de catre multi teologi in antiteza cu Epistola lui Pavel.Trebuie sa remarc ca sustine punctul dvs de vedere dupa cum veti vedea:

,,Martin Luther era cât se poate de conștient că acest verset se găsește în cartea lui Iacov. Luther citea cartea Romani, unde Pavel explică foarte clar că omul nu e socotit neprihănit prin faptele legii și că suntem socotiți neprihăniți prin credință și numai prin credință.

Unii învățați spun că avem un conflict ireconciliabil între Pavel și Iacov, că Iacov a scris după Pavel și a încercat să-l corecteze pe acesta. Alții spun că Pavel a scris cartea Romani după Iacov și încerca să-l corecteze pe Iacov.

Nu există vreun conflict în acest punct. Iacov spune de fapt: Dacă o persoană spune că are credință, dar nu oferă nici o dovadă exterioară a acelei credințe prin fapte neprihănite, atunci credința sa nu îl va îndreptăți.Luther,Calvin,sau Knox, au fost absolut de acord cu Iacov.

Nu suntem mântuiți printr-o mărturisire a credinței sau printr-o credință pretinsă. Credința trebuie să fie autentică înainte ca meritele lui Hristos să fie trecute în contul cuiva. Nu poți spune pur și simplu că ai credință. Adevărata credință în mod absolut și necesar va aduce roadele ascultării și faptele neprihănirii.

Luther spunea că acele fapte nu adaugă la îndreptățirea cuiva înaintea scaunului de judecată al lui Dumnezeu. Dar ele îi confirmă pretenția că are credință. Iacov nu spune că omul e socotit neprihănit înaintea lui Dumnezeu prin faptele sale ci afirmația lui că are credință e adevărată atunci când prezintă și demonstrează dovezile acestei pretenții prin faptele sale."

Cred ca am ajuns cu analiza intr-un punct,cel putin pentru moment,comun.Acest raspuns este si pentru domnul/doamna zsuleica cu multumiri pentu completarile si opiniile dvs
Nu suntem de acord.. Nu e adevarat ca faptele nu adauga la indreptatirea cuiva.. ca si Avraam s-a justificat din fapte nu numai din credinta cand l-a pus pe Isaac pe jertfelnic... credinta fara fapte este moarta in ea insasi.. o astfel de credinta au si demonii care cred si se infioara.. Si din fapte este justicat omul , si din credinta.. Credinta din fapte se desavarseste.. Credinta fara fapte este ca cea a demonilor,adica e moarta in ea insasi.. Daca nu produce rod, si daca nu o lucrezi credinta nu e buna la nimic.. Credinta adevarata e cea traitoare si cea care aduce rod..
Reply With Quote