Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus
Metropolitan KALLISTOS - Eucharistic Sacrifice - Who offers What to Whom?
http://video.google.com/videoplay?do...4375465237722#
Aici se poate vedea o expunere a adevăratei învățături despre Preasfânta Euharistie a Trupului și a Sângelui Domnului și Dumnezeului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos, expunere a Mitropolitului Kallistos Ware, convertit de la anglicanism la Ortodoxie. Mitropolitul Kallistos explică și reala prezență a lui Hristos în Euharistie, precum și legătura tainică fundamentală care există între Jertfa sângeroasă de pe crucea de pe Golgota a lui Iisus Hristos, Jertfa fără de sânge pe care Hristos o aduce pe Altarul Ceresc ca Mare Preot și Mijlocitor unic înaintea lui Dumnezeu și Jertfa Euharistică adusă de preoții Bisericii și comunitatea de credincioși ai Sfintei Biserici a lui Hristos.
|
Da, asa am inteles si eu Jertfa Fiului, ca fiind eterna. Jertfa este practic fara inceput, pentru ca Dumnezeu-Fiul este atotstiutor. Inca de la ideea Tatalui de a crea lumile, Fiul accepta dorinta Tatalui si proiecteaza temeliile Universului, stiind ce va urma. Cu toate acestea, El raspunde afirmativ acceptand sa faca voia Tatalui, atunci incepand jertfa Sa, din eternitate. Sacrificiul de pe Cruce este proiectia in timp a jertfei din iubire si care este acelasi cu sacrificiul de pe Altarul Ceresc, identic cu sacrificiul liturgic care se desfasoara sub timp.
Iata cum Hristos Isi intinde mainile cuprinzand istoria, prezentul si viitorul comprimand cele sase ere sau milenii de la izgonirea din Rai pana la Apocalipsa in cele sase ore petrecute in agonie. Iata cum El constientizeaza toate pacatele omenirii de la Adam la Antihrist, traindu-le prin prezenta concreta oricand si oriunde, iar apoi luandu-le asupra Sa. Deci intelegem cum Hristos Cel de pe Cruce este prezent intr-un mod cat se poate de real, acum si aici, iar Jertfa se produce in continuu, pana la Judecata de Apoi. Asa putem intelege Jertfa Euharistica de la Sfintele Liturghii ca participare in afara timpului la Rastignirea Lui Hristos de acum doua milenii. Deci Sfintele Liturghii nu reprezinta comemorari ale Jertfei unice si irepetabile, ci sunt chiar ele insele Jertfa cea unica ce se produce intr-un mod continuu in acel ASTAZI care este timpul prezent divin, mai degraba in atemporalitatea Lui Dumnezeu.
Deci fratilor, cand pacatuim, noi chiar ca Ii prelungim agonia Fiului si tristetea Tatalui si jertfa Duhului care face posibila fara sa vrea voia noastra cea impotrivitoare Lui Dumnezeu. Ceea ce este foarte grav, mai ales atunci cand constientizam Jertfa Fiului care se produce astazi, in al saselea mileniu, in ultima ora de suferinta a Lui Iisus Hristos pe Cruce pentru a noastra mantuire de cei rai.
Daca ne gandim mai bine, Jerta Lui Dumnezeu se continua si dupa Judecata, in vecii vecilor, din cauza celor care Ii refuza iubirea si nu accepta ca viata vesnica este facerea voii Sale. Iadul este si va fi plin de fiinte care continua dialogul cu Creatorul, refuzand insa smerenia si iubirea. Insa El nu va inceta niciodata dialogul cu fiintele Sale, care nu ii vor raspunde la fel - iata deci cum Jertfa Sfintei Treimi nu va inceta nici dupa Parusie. Cu toate acestea, existenta noastra este sigur mai buna ca inexistenta, ca neantul, iar planul Fiului relativ la fiintele Sale dragi nu este unul care sa se rezume la veacul acesta sau la cel urmator, ci transcende vecii, lumile, Iadul si imaginatia noastra...