Corect i-a sfătuit Bătrînul... Ilie: „...de Sinod să ascultați!”
Adică de: Nicolae, Ioan și Grigorie, de sinodul cel Ceresc... de frați,
de biserica cea din sfinți,
de ai voștri și ai noștri scumpii noștri dragi părinți,
Dar până atunci putoareaoarea străduiți ca s-o-ndurați,
Și cu multă bucurie, crucea de la oameni dată,
s-o purtați, și să n-o dați, toată,
Iar minciuna? Vine, vine, vine-întruna
dintr-un stârv putregăit,
Carevasăzică
vine de la neagra ispisikăă,
ce duhnește piscusit,
Și mai aveți de voi grijă mare,
una-ntruna să zâmbiți
ca să nu vă creadă Domnul, oare,
c-ați ajuns niște smintiți.
Aruncat-a fost sărmana,
pisisikaa de care vorbim,
în grădină, cu dispreț de la satana,
ca apoi să ne mărim... cu vină,
...după ce a fost bell-ită,
de o minte rătăcită,
... în grădină sub nutreț,
pentru nasul nătăfleț.
Iar tâlharul ce-a umblat ca să se documenteze,
trimis cică de la centru, să nu se vocifereze,
răscolind până la Cer, să ia note la dosar,
scrie aspru, legendar:
„...după ce s-a lepădat s-a ascuns, cică femeia, sub mesteacăn... ba arțar zice colega... ba-i mesteacăn, ba-i arțar,
și adus-au drept dovadă despre locu-mpricinat
niște muște înțepenite pe-un maldăr de bălegar...uscat,
știți voi cum, așa, cum se face pe la unii, pe la noi, așaaa forțat.
Dară vrut-au să întărească-n pofta lor,
de lacrimi plină și să vad-ocîrmuirea
că putoarea-i preaspurcată și de nedescris orbirea,
și sub soare și sub nor.
Și de-acolo vine musai... cică din popor.
Și-au rotit prin aer albe, negre, sure, tot ce vrei și ce nu vrei,
niște lungi musteți de mâță muiate-n lapte de matcă, pensule ca de artist,
ba e goașă ba-i ulei, deci e clar, e foarte trist, sub tei,
circu-n-scris, ce mai, găsite cică în livadă, de la mâța neagră rău,
care umblă, umblă noaptea ca să facă tămbălău...
Că, cică, nu-i moartă de tot ispisikaa neagră rea,
ci-are-ntrânsa 7 vieți și-un văr... primar,
și de umbli noaptea grea,
sigur te-ntâlnești cu dînsa și-atunci dai și de bell-ia,
căci ea are vieți la număr, număr par, cu sperstiț,
Nu se șite câte-xact,
dar e clar că zgârie ușa până dai chiar în infarct,
Așa că ne cer tovarăși, cum făcură ei să facem,
deci să zicem și noi: șiț!!!!!!!!
Necăzând în superstiț, să bem.
Și iată deci astfel unii râvnit-au să înșele pe popor
ca să le și dovedească cum poți fi și scamator,
iată, cu putoareoare și destul tamtam nesam
au indemnat prostimea să se-nchine la satan
că cică alții sunt cei ce-au ucis un întreg neam,
toată nația ce mai, iar sinedriul a conscis cu așa mari argumente
să voteze cu ochiu-nchis, drept stimulente,
pentru așa martori siguri, sinceri și preciși.
Și să mi se ierte comparația s-a votat cu ochii ficși:
cam ca pe vremea lui ballaam... învârtoșat,
adică ăla cu baallak ce știa el a strâmba „nevinovat”,
tot ce-i drept în oameni în nedrept
ca să se înșele unii crezând c-ar fi înțelept.
Și-atunci după câte-o cafeluță,
la toți le-a ieșit în zaț, că cică nu e drăguță,
nici fecioara ci e mâță nu e sfânta... încă din tinerețile ei...
și „Susana”, a fost ștoarfă pe uliți și pe alei,
și mințea în somn... nebuna,
uite-așa netam-nesam, și cu asta basta,
și cândva cu-n tânăr hoțoman
fost-a văzută pisica sub mesteacăn,
nu-i mesteacăn că-i arțar,
ba e luna
zice una,
dar ce mai contează asta,
când totul e atât de clar.
Și-au mai susținut aceeia,
că Cel ce grăiește acolo nu este al nostru Domn,
ci e-un necurat la mijloc și de aia ne e somn,
și că ei s-au dat afară, poporul cică s-au rupt... de cor...
și-ascultare, iată, onorată asistență, pentru dracool,
ei, sigur singuri, ei sunt cei ce nu mai vor.
Deci au aruncat pisica ruptă-n două în nămol!
Ca să se smintească prostul că cică n-a fost viol,
Ci smerita a fost târfă, și oricum o merita,
Din moment ce în somn dînsa de la cel rău ne grăia.
Și ruptă-n figuri e turma, ca și mâța-n 7 părți,
Ce e de făcut „tovarăși”? N-am idee, poate... cărți.
Last edited by vsovivi; 24.11.2010 at 21:48:37.
|