View Single Post
  #284  
Vechi 26.11.2010, 09:39:52
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
A mânca trupul și a bea sângele lui Hristos înseamnă a-L primi pe El ca Mântuitor personal, crezând că El iartă păcatele noastre și că noi suntem făcuți desăvârșiți în El. Numai pentru că Hristos Și-a dat viața Sa omenească pentru noi putem să ne împărtășim din viața Lui dumnezeiască, veșnică.
Am stabilit ca vorbim deja despre credinciosii autentici care L-au acceptat pe Hristos ca Mantuitor. Catehumenii, cei nebotezati, cei care au dubii ca Hristos se jertfeste nevazut pentru a le da viata vesnica nu au voie sa se apropie de Potir!

Daca ar fi numai un act simbolic, atunci care ar mai fi sensul atentionarii de mai jos?

1 Corinteni 11

27. Astfel, oricine va mânca pâinea aceasta sau va bea paharul Domnului cu nevrednicie, va fi vinovat față de trupul și sângele Domnului.
28. Să se cerceteze însă omul pe sine și așa să mănânce din pâine și să bea din pahar.
29. Căci cel ce mănâncă și bea cu nevrednicie, osândă își mănâncă și bea, nesocotind trupul Domnului.
30. De aceea, mulți dintre voi sunt neputincioși și bolnavi și mulți au murit.

Mai mult, Pavel se exprima foarte clar mai jos si nu vad ce interpretare alegorica ar putea face cineva:

1 Corinteni 10

16. Paharul binecuvântării, pe care-l binecuvântăm, nu este, oare, împărtășirea cu sângele lui Hristos? Pâinea pe care o frângem nu este, oare, împărtășirea cu trupul lui Hristos?

Cornilescu scrie cumva altfel?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote