View Single Post
  #15  
Vechi 28.11.2010, 15:05:53
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Raoul Vezi mesajul
[...]
Acum nu stiu ce sa zic,probabil sunt taine ale lui Dumnezeu,un exemplu de acest gen intalnindu-l si in filmul Mizerabilii daca nu ma insel ( ),cand acel talhar l-a jefuit pe preot,si cand l-a adus politia (vrand sa-l aresteze) preotul a zis ca nu a furat,ca el i le-a dat,si mai ales ca uitase sa ia ceva. Deci judecata e la Dumnezeu,noi sa ne vedem de ale noastre.


În romanul Mizerabilii sunt câteva exemple de minciună aparent motivată, pusă în folosul semenilor. Preotul (monsieur Bienvenu) îi minte cu seninătate pe jandarmi (spunându-le că el este acela care i-a dat lui Jean Valjean argintăria, pe care acesta tocmai i-o furase), și face acest gest ca să-l salveze de ocnă pe învinuit. Sora Simplice îl minte (se întâmpla asta pentru prima dată în viața ei) pe inspectorul de poliție Javert, pentru a salva de la prăbușire speranța disperată a muribundei Fantine. Același roman aduce însă și exemple de adevăr aparent nemotivat, pus tot în folosul semenilor. Monsieur Madeleine, primarul, vine și se recunoaște pe sine a fi adevăratul Jean Valjean, cu riscul de a fi arestat imediat și readus la ocnă, doar ca nu cumva un semen de-al său (Champmathieu) să nu fie condamnat pe nedrept, prin confuzie de persoană, deci printr-o eroare judiciară. Toate exemplele au însă un numitor comun: ele evidențiază exemple livrești de situații rezolvate – fie prin minciună, fie prin adevăr – în folosul semenilor.

Problema propusă de pucioși este cu totul alta. Ei nu pun problema de minți în folosul semenilor, dar pretind că dacă este în joc folosul lui Dumnezeu, atunci este vorba de un scop nobil, de excepție, deci nu mai este de ajuns adevărul ci, în mod necondiționat orice metodă este permisă, orice mijloc folosit este scuzabil și onorabil, căci scopul scuză mijloacele, nu-i așa?

Explicația acestei opțiuni este simplă. Pucioșii promovează un alt “Dumnezeu”, un Dumnezeu privat care vine numai la ei, în duh și în cuvânt, și ale cărui însușiri sunt oarecum diferite de cele ale Dumnezeului care a făcut cerul și pământul. “Dumnezeul” Pucios nu este atotputernic, deoarece strigă adesea spre liderii pucioși, așteptând de la ei după ajutor omenesc, și spune că nu poate face nimic fără ei, ci numai cu ei și prin ei. “Dumnezeul” Pucios nu este atotștiitor, deoarece îi scapă multe din evenimentele trecute și viitoare (adică uită, apoi își aduce aminte de lucruri care țin de trecut; iar în ceea ce privește viitorul, multe dintre “proorociile” lui nu s-au împlinit și unele nici nu mai au șanse reale de a se împlini vreodată). “Dumnezeul” Pucios pretinde că El este cel care Își lucrează a doua venire întru slavă a lui Hristos, dar în același timp spune că venirea Lui pe pământ din anul 1955 s-a făcut în ascuns și în mare umilință, în trupul umil și bolnăvicios al Fecioarei Verginica, asemenea întrupării lui Hristos în peștera Betleemului, din Fecioara Maria. “Dumnezeul” Pucios este lipsit de virtutea elementară a bărbăției, deoarece plânge ușor și des, cade în deznădejde și apoi iar se remontează (atunci când este confirmat de către liderii pucioși, prin declarațiile și faptele lor de sprijin de pe pământ). În aceste condiții, pucioșii au promovat o derogare de la doctrina imuabilă a adevărului, stabilind că “pentru Dumnezeul lor, în mod excepțional, chiar și minciuna este permisă, dacă-i poate fi Lui de folos cu ceva.

Are într-adevăr Dumnezeu nevoie de ajutorul omului? Are nevoie Dumnezeu de ceva? Este Dumnezeu vreodată în necazuri, sau în lipsă, sau în slăbiciune, sau la ananghie, sau în primejdie? Pucioșii sugerează că da, iar liderii lor de la “Noul Ierusalim” ar fi “sculele” lui Dumnezeu de pe pământ care Îi rezolvă Lui toate neîmplinirile și toate neajunsurile și toate ghinioanele și toate angaralele. Mai mult, pucioșii sugerează că ajutorul de la om, făcut prin simpla susținere a adevărului, nu este întotdeauna de ajuns, minciuna fiind cea care vine și completează de minune raționamentele și faptele omenești care-L “ajută” în mod curent pe Dumnezeu.

Or, atât Vechiul cât și Noul Testament includ păstrarea și apărarea adevărului în practicile obligatorii ale celor care Îl respectă pe Adevăratul Dumnezeu cel Atotputernic. Vechiul Testament include printre cele zece porunci o interdicție netă de a depune vreo mărturie mincinoasă (fără a preciza că ar fi vorba neapărat de săvârșirea faptei respective într-o instanță oficială, sau un tribunal suprem, sau vreo judecătorie de județ sau de plasă – deci interdicția de minți se referă la orice ocazie, orice loc și orice situație în care ar putea avea loc distorsionarea adevărului). Creștinii sunt învățați în Noul Testament că Domnul lor este Adevărul, care nu lucrează nici cu măsură calpă, nici cu jumătăți de măsură (deci nu va amesteca niciodată adevărul cu minciuna), iar domnul minciunii este un domn străin, căruia nu trebuie să i se închine cu nici un chip. Pucioșii îl ridică însă pe domnul minciunii lor la rangul de “Dumnezeu” și i se închină într-un ritual idolatru, privat și eretic, tăinuit cu strășnicie de ochii lumii.

În orice caz, nu romanele (fie ele cât de celebre) sunt cele care ar trebui să stea la baza educației creștinilor.
Reply With Quote